|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Får ungene julesokk og i tilfellet når? | |||
| Ja, julaften morgen |
|
150 | 81,08% |
| Ja, 1. juledag |
|
13 | 7,03% |
| Nei |
|
23 | 12,43% |
| Sur for jeg ikke får selv |
|
10 | 5,41% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 185. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Weeeee
|
Sv: Julesokk/julestrømpeDet blir første året i år. Hun får den juleaften morgen som jeg er vokst opp med selv.
|
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Julesokk/julestrømpeFår julesokk på julaften, som helt tydelig skriker "Se her lille venn, masse greier som du kan more deg med sånn at mor og far, som har vært oppe halve natten for å ordne de siste tingene kommer unna med felles IQ på 75 og trenger bare å smile og ikke si så mye lurt og drikke kaffen sin i fred klokka halv seks på morgenen."
|
|
|
#23 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeHer kommer godteri nissen natt til julaften
|
|
|
|
#25 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeJentene får julestrømpe på julaften morgen. Ofte har vi oppi noe som kan underholde dem litt på morgenen så mor og far kan sove lenge, i år er det bare snop og et blad, det kommer jo så mye på tv likevel. Jeg synes det er koselig, vi har bare Lego-kalendere og de slo ikke så godt an i år.
|
|
|
|
#26 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Sv: Julesokk/julestrømpeHer er det julesokk med gotteri, kalendergave og jammen meg ligger det ikke en liten gave til hver av barna fra nissebarna under treet. Ungene har fått gaver fra nissebarna hvert år etter at de pakket inn smokkene sine og ga til dem da de var mindre. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Julesokk/julestrømpeDei skal henga opp strømpene sine i kveld før leggetid, og så får dei det i morgon tidleg. Julehefter, eit par små nissesjokolader og pepperkaker. I kalendergaven får dei juleklær, men med tv heile dagen og 40 cm snø ute, skal dei nå saktens klare å aktivisera seg.
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk / julestrømpe
Jeg er kostholds- og måltidsnazi, men her får de julesokken når de våkner. Frokost i ni-titiden. Det er sjarmen med julaften, det. Ikke sunt, men det gir vi beng i. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julesokk/julestrømpeTakk for påminnelsen. Hadde faktisk glemt av dette......
|
|
|
#31 |
|
Fortynnet
|
Sv: Julesokk/julestrømpeDette var ikke noen tradisjon vi hadde hjemme, men den har visst sneket seg sånn halvveis inn så nå er det strømpe hvert år. Julaften morgen, med et juleblad og en nissesjokolade og litt annet småtteri. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeDa jeg var liten,fikk vi julestrømpe 1.juledag,men jeg har innført tradisjonen med at ungene får den på julaften.Den er fylt med litt godteri,klementin og julehefte. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Sv: Julesokk/julestrømpeJeg har brodert disse to til jentene og i dem legger vi en flaske julebrus til storesøster og en pakke eplejuice til lillesøster, clementiner og litt julegodter + hver sitt juleblad. De får strømpene julaften på morgenen.
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Julesokk/julestrømpeMine får i morgen, det er siste kalendergaven som er strømpen. Det er en liten brus og litt snop oppi. |
|
|
|
#35 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Julesokk/julestrømpe
Her også. Bortsett fra at her er planen at ungene skal underholde seg selv en liten time mens vi sover litt ekstra |
|
|
|
|
|
#36 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeJepp. Nissen kommer ned gjennom pipa på natta, spiser grøten og safta vi har satt fram, og fyller strømpa. Dette er julas høydepunkt i følge frøkna, og viktigere enn julegaver.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Julesokk/julestrømpeKunne tenke meg å krysse av to av alternativene: Ja, barna får på julaften, og Sur, fordi jeg ikke får.... |
|
|
|
|
|
#38 |
|
saftig
|
Sv: Julesokk/julestrømpeMannen din har rett, Finni. Julestrømpen henges opp i kveld og i morgen tidlig har nissen fylt den med godis, et julehefte og en clementin.
|
|
|
#39 |
|
Tankefull
|
Sv: Julesokk/julestrømpeHer får både barn og voksne julesokk. Julenissen (som ligner mistenkelig på mor i huset) er nemlig inne her natt til juleaftenog fyller på. Sokken inneholder ett blad, en dvd og litt gotteri.
|
|
|
#40 |
|
trenger lading
|
Sv: Julesokk/julestrømpe1. juledag. Det var jeg vant til som barn i USA.
|
|
![]() |
|
|