Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Meir godteri - kakao på pinne

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-10, 17:13   #21
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meir godteri - kakao på pinne

Jeg syns det så ut som kakaopulver på bildet, ikke instant-kakao.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 16:39   #22
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nå står det et isterningsbrett fra Ikea i kjøleskapet, med 3 forskjellige pynt på. En med marshmallows kuttet i småbiter, og en variant med knuste oransje nonstop, og den siste har jeg strødd pulverkaffe på for en litt mer voksen mocca-variant. Gleder meg til å teste ut disse senere, og 7-åringen som egentlig var sjef her går og sukker foran kjøleskapet og lurer på hvor lang tid det egentlig tar "sånne stivnegreier".

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 16:49   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

7-åringen som egentlig var sjef her går og sukker foran kjøleskapet og lurer på hvor lang tid det egentlig tar "sånne stivnegreier".

Det går jo så raskt!
Satt dem ut på verandaen i noen minus og da var det fort gjort

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 17:11   #24
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg syns det så ut som kakaopulver på bildet, ikke instant-kakao.

Regia har to sorter pulverkakao. Drikkekakao (brun pakke?) og bakekakao (rød pakke?)

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 17:39   #25
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Mine er ferdige, og ble egentlig ganske søte. Har ikke testet dem enda, men Leo syns de var gode å spise direkte fra pinnen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 21:42   #26
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg brukte lys kokesjokolade, innbiller meg at den blir litt rundere i smaken da.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 22:17   #27
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Mine står nå i kjøleskapet. Jeg er veldig spent på to ting: For det første om jeg får dem ut av formene (jeg innbiller meg at de sitter dønn, og hele prosjektet faller i filler). For det andre: dersom jeg mirakuløst skulle få dem ut, pakket dem inn og avlevert dem før julaften: jeg fikk langt flere enn 15 på den oppskriften. Vil de da bare holde til omtrent en liten kaffekopp med varm melk?

Men lekre ser de ut, foreløpig i alle fall.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 23:22   #28
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Rug- jeg fikk også langt fler enn 15. Tror det ble 22 her jeg, og jeg brukte en sånn myk isbitform fra ikea som jeg bare vrengt dem ut av, og da ble sjokoladen veldig blank og fin og det var uproblematisk altså.
Testet en selv, og fant ut at det nok er til en liten kopp melk ja, og så tror jeg at jeg skal bruke bakekakaoen neste gang, og også røre inn litt kaffe.

(Jeg rørte ut en i en vaniljelungo fra nespresso, og det var veldig godt, men litt søtt kanskje.)

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 09:40   #29
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine ble også veldig gode. Lillebror satt leeenge med sin og koste seg veldig (og sølte noe helt vanvittig!). Jeg pyntet med hakket hvit sjokolade, og satser på å ta med meg noen i nisseposen jeg tar med til foreldrenene mine der vi skal feire jul.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.