Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ditt forhold til HC-plasser
Klart jeg parkerer på HC-plass, det er jo aldri noen som bruker den allikevel 1 0,41%
Parkerer der av og til om jeg har det travelt 1 0,41%
Nei, der parkerer jeg aldri 231 94,29%
Venter ofte på andre der, og flytter meg ikke om det kommer noen med HC-kort og skal parkere 0 0%
Venter ofte på andre der, men flytter meg om det kommer noen med HC-kort som skal parkere 6 2,45%
Jeg har HC-kort 6 2,45%
Annet (spesifiser i tråden ) 4 1,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 20:09   #81
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Nei, det kunne ikke falle meg inn å gjøre det. Har en pappa som bruker rullestol, og disse plassene for han er virkelig nødvendige så han er sikker på å ikke bli inneparkert - da kommer han seg nemlig ikke inn igjen i bilen; heisen for å komme inn og ut av bilen stikker ut til siden.

Gammel 15-12-10, 20:12   #82
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Nei,så respektløs kunne jeg aldri tenkt meg å være. Her i byen er det faktisk overraskende få HC-plasser,og de får stå i fred for meg.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 20:30   #83
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at jeg kjører bil med HC-kort sjøl, så vet jeg av erfaring hvor vanvittig irriterende det er å måtte be bilister "som bare" om å flytte seg, når jeg kommer med kassebilen og trenger plass.

Det er forøvrig også fantastisk irriterende med folk som ikke tar hensyn til klistremerket i bakruta: "Rullestolbruker. Vennligst ikke parker nærmere enn 2.5 m." Du hvor gøy det er å banke på ruta til folk som står klin oppi rumpa på bilen min og be dem flytte seg - ja om de er i bilen, da. Ofte må jeg inn i bilen min og flytte den før jeg kan buksere rullestolen på plass.

Gammel 15-12-10, 20:38   #84
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det kunne jo også være at dette var en person som skulle å hente en som var funksjonshemmet.
.

Jepp - jeg spretter rett som det er frisk og freidig ut av min HC-bil - med HC-kortet godt plantet på dash-bordet. Så det kan fort ha vært meg du har sett.

Hvor mye vet du da at jeg A: skal hente sønnen min? B: har sønnen min i bilen?

Jeg ble faktisk stoppet en gang av en veldig så ivrig parkeringsvakt i forbindelse med at jeg parkerte utenfor sykehuset. Jeg spratt ut av bilen, frisk og fin, og begynte å gå mot inngangsdøra. Jeg ser så at parkeringsvakten er veldig ivrig borte ved bilen min, går tilbake og spør om det er et problem. Det var da ganske så gøy å kunne åpne døra og vise fram Lillemann som satt og sov i bilen.

(Han sov veldig godt, og jeg ville ikke vekke ham, drasse ham ut i rullestolen og inn på sykehuset, for de fem minuttene det ville ta meg å løpe inn og hente noe jeg visste var klart.)

Men som sagt - det kunne ikke du ha visst om du så meg sprette bortover - så da hadde du kjapt stemplet meg som en HC-snylter.

Gammel 15-12-10, 20:42   #85
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 20:47   #86
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nei det gjør jeg ikke. De gangene jeg har brkt HC parkering har vert på kino/konserter med en kompis som har det. Da kjører gjerne jeg fordi jeg ikke drikker men han er alltid med.

Og når jeg sitter på med svigermor. Som nok ikke trenger den. Hun har hatt lappen sin i en del år nå (fylte 50 i år så hun er ikke spesielt gammel) og kommunen prøvde å ikke videreføre lappen sist den skulle fornyes.. men da lagde hun et helvetes bråk.

Hun parkerer på handicap for å så gå å shoppe i 4 timer. Ser ikke logikken. Hun har nok smerter i rygg og bein forsatt. Men hun er ikke i så dårlig form at hun fortjener en av de få HC parkeringene som er i den kommunen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 20:54   #87
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Aldri.

Gammel 15-12-10, 21:00   #88
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aldri.

Gammel 15-12-10, 21:03   #89
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Moderen hadde HC bevis, og jeg hadde således ofte bil med bevis, men jeg brukt det kun når hun var med. Det kunne ikke fallt meg inn å missbrukt det. Ikke alle så det slik som meg og jeg vet at familiemedlemmer brukte det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:14   #90
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Jeg blir også rimelig forbanna på de som bruker tillatelsen uten å trenge den (ja da, de finnes. Jeg har både sett dem og hørt om dem). F.eks låne partnerens bil som har hc-plass, uten at denne som trenger det er med. Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.
Hadde jeg da vært blant dem som virkelig trengte hc-plassen hadde jeg dengt mannen med krykka.

Det er ikke alle fysiske skavanker som er synlige ved første øyekast. Og det å f.eks parkere bil på vegne av en hc-bruker synes jeg må være helt ok - så lenge hc-brukeren skal komme seg tilbake til bilen. Dermed vil friske folk kunne gå ut av en bil med hc-bevis.

Jeg husker for øvrig ubehagelige opplevelser fra da jeg var barn, og ute med et familiemedlem som hadde hc-bevis. Folk som slang dritt på tross av at det lå et hc-bevis i frontruta. Det er ikke alle smerter og fysiske skavanker som er synlige ved første øyekast, og jeg synes ikke man skal måtte legge fram diagnoser og begrunnelse for hc-politiet™ ute på gata. Det finnes en del av dem. *erfart*

Jeg har hatt stor nytte av HC-bevis og følgelig parkert en del på HC-plasser, men har heldigvis ikke bruk for det lenger. Jeg skjønner jo nå at jeg antageligvis har skapt sinne hos folk i den perioden hvor jeg kom meg ganske glatt ut av bilen. De samme folka så ikke nødvendigvis tårene som spratt da jeg prøvde å karre meg tilbake i bilen. Eller når jeg ble stående fast midt i butikken, uten å klare å komme meg verken hit eller dit.

Jeg synes ikke at det er ok å parkere på HC-plasser uten bevis, eller å bruke disse til venting. Min erfaring er i motsetning til andre i tråden at den type plasser ofte fylles opp, men det varierer nok fra sted til sted.

Gammel 15-12-10, 21:19   #91
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, der parkerer jeg aldri.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:20   #92
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei, og det kunne ikke falle meg inn og jeg synes alle som parkerer der og ikke har lov er skikkelig teite.
Jeg har selv kjørt rundt med et barn i rullestol og parkeringsbevis, og vet hvor kjipt det er å måtte parkere trangt og langt unna fordi noen har funnet det for godt å parkere på HC-plassene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:29   #93
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, aldri.

Gammel 15-12-10, 22:33   #94
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Kunne ikke falle meg inn. Ikke "låne" en til å stå og vente heller. Virkelig ikke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:38   #95
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Nei det kunne virkelig ikke falle meg inn. Det er nok av folk som virkelig trenger den plassen, og jeg er fullt i stand til å gå noen ekstra meter.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:43   #96
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg aldri. Jeg har aldri behov for å parkere eller vente på de plassene heller.

Gammel 15-12-10, 23:00   #97
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg svarte nei, men når jeg tenker meg om så har det nok hent ja. Jeg har hatt HC kort i mange år, men leverte det inn da jeg ble jeg ble mye bedre. Det er perioder hvor jeg knapt kan gå selv med krykker og da har jeg tatt HC plass dersom jeg må innom f.eks. apotek.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 23:12   #98
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

I utgangspunktet nei. Det kan være at jeg ville stilt meg opp å vente hvis det var flere ledige HC-plasser, men hadde de nadre blitt opptatt ville jeg flyttet meg. Dette da hvis det ellers ikke var andre plasser det var mulig å stå i nærheten...

Sist redigert av mrc : 15-12-10 kl 23:23.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 23:16   #99
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg greier fint å gå de ekstra meterne - om det så er på tvers over hele parkeringsplassen. Men da jeg var gravid, hadde bekkenløsning og fikk HC-kort opplevde jeg temmelig ofte at HC-plassene var opptatte av folk som "skulle bare".

Gammel 15-12-10, 23:17   #100
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg parkerer aldri der. Da måtte det stått om liv i såtilfelle.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.