|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Postfrustrasjon - formattilleggJeg skulle sende en nissepakke idag. De hadde ikke Smartpostkonvolutter, så da ble det en boblekonvolutt som trengte litt porto. Når jeg kommer fram til kassa begynner plutselig ekspeditøren å måle konvolutten. Joda, den var for stor. Heldigvis kunne den brettes litt sammen og tapes slik at den ble mindre. Jeg kjenner at jeg blir frustrert, ikke nok at de har innført dette ... formattillegget, de legger i tillegg ut snubletråder for oss for å få sendt ut litt straffeporto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggJa, absolutt.
![]() |
#3 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattillegg36 cm lang, 26 cm bred eller 7 cm tykk er maksimummål for brev, ellers må man betale tillegg. Disse målene kunne stått der konvoluttene ligger, men jeg syns da absolutt de skal selge ukurante formater. Jo flere forskjellige ekser og konvolutter, jo bedre.
![]() |
#4 |
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggEnig i at mangfoldet må være der United, men synes nesten at det er søkt at ene konvolutten deres er 2 cm (tror jeg det var) lengre og bredere enn grensa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggJøss. Takk for opplysningene her, greit å vite når jeg skal avgårde og sende mine julepakker. Har de ferdigfrankerte boblekonvolutter? Eller skal jeg bare bruke en som jeg har liggende her, og kanskje stappe den inni en "vanlig"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggJa, mangfold er fint.
![]() |
#7 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattillegg
Posten er som regel billigst, det jeg har erfart. Av og til slått av lokale bud eller taxi. Dessuten må du ha avtale hos de andre, vil jeg tro. Ellers blir det i hvert fall dyrt. Vi hadde et firma i Norge som prøvde seg som konkurrent til Posten; Pakketrans. De ble kjøpt opp av Nor-Cargo, som igjen ble kjøpt av Posten. Så nå er de uten ordentlig konkurranse igjen.
![]() |
#9 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggJeg glemmer aldri den gangen jeg skulle være kjempeschmart å pakke pakken som en sylinder. Jeg måtte betale dobbelt på grunn av formen. Forklaringe var at den ble liggende å rulle på båndene deres og måtte flyttes manuelt |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
Ja, og så? Dette gir merarbeid for Posten. Merarbeid koster penger. Og det synes jeg er helt greit at den ansvarlige betaler for.
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggJeg fikk giro med straffeporto i dag. På en pakke de veide og satte frimerke på på posten.
![]() |
#12 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggPost i Norge er latterlig dyrt sammenlignet med de aller fleste andre land i verden. Vel har har vi et mindre kundegrunnlag og en vanskelig infrastruktur, men likevel.
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
Neida, jeg tar kostnaden, jøss og bevares. Synes bare det er litt i overkant å betale 160 spenn for en sylinder tilsvarende de man får vinflasker pakket inn i nå til jul, men adskillig lettere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggJeg skjønner ikke denne klaginga over at folk bruker posten mindre nå enn før, og at de derfor må sette opp prisene. FP alene (med salg og julenissetråder) burde jo gjøre opp for de stakkars kjærlighetsbrevene folk sluttet å sende?
![]() |
#15 |
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggJeg bruker i alle fall posten en del, det er derfor jeg visste om formattillegget og målte hjemme. Men likevel ikke nok til at jeg hadde kommet til å tro at konvolutten de solgte på posten var 1-2 cm for stor, så det synes jeg det er greit om de oppga. I det minste skrev størrelse på dem, siden fåtallet av oss vandrer omkring med målebånd i lomma.
![]() |
#16 |
Dragedytteren
|
De som jobber i posten har fått beskjed om å være mer nøye på formattillegget. At de som jobber i post i butikk ikke har fått det med seg er ingen overraskelse, jeg har opplevd at de glemmer å ta betalt for å sende i oppkrav.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggDet hjelper å klage Divine. Ei venninne opplevde dete samme og fikk kravet slettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() |
#19 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Eg sende klage på dette, og fekk anulert straffeportoen.
![]() |
#20 |
*_*
|
![]() Sv: Postfrustrasjon - formattilleggJeg blir helt
![]() |
![]() |
|
|