Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-10, 11:58   #421
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Så har jeg fått sydd knappene i en jakke. Jeg hadde tenkt den til kjolen jeg har her, men nå vet jeg ikke - er jakken for gyllen?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 06-12-10, 11:36   #422
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

utfra bildet ser den litt gyllen ut ja... men fin!
Hvor stor ble teppet da? Vanskelig å se ut fra bildet

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 06-12-10, 11:39   #423
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

utfra bildet ser den litt gyllen ut ja... men fin!
Hvor stor ble teppet da? Vanskelig å se ut fra bildet

Jeg tok nå på både kjole og jakke i dag. Jakken er deilig og varm selv om den ikke er så tykk.

Teppet er vel ca 120 cm i diameter. Det så knøttlite ut der det lå i sneen, men det dekker fint fanget når jeg sitter i sofaen, så det er kanskje ikke så galt likevel. Det lukter ikke sau mer.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 06-12-10, 21:29   #424
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har fått strikker fire hullrader på klukkakjolen min i dag.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 06-12-10, 21:43   #425
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bestemt meg pent for å strikke denne. Kanskje i koksgrå:

Gammel 06-12-10, 22:02   #426
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nydelig, D`Arcy.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 06-12-10, 22:06   #427
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Lue til jakken som ble ferdig i går.

Gammel 06-12-10, 22:18   #428
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dere er flinke og effektive og strikker stooore prosjekter, jeg holder meg typisk til babyting jeg... denne genseren jeg strikker er i str 1 år, men fortsatt ikke ferdig. Jeg har passert der ermene skal begynne da, slik at jeg nå strikker frem og tilbake, og nærmer meg at det går mot slutten i alle fall...

Gammel 06-12-10, 22:32   #429
Tinka

Standard

Det er bare å hoppe i det, Malama, du klarer det helt sikkert.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 06-12-10, 22:37   #430
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer det nok, men jeg har ikke tolmodighet til slike ting...

Dessuten har jeg jo denne genseren som må bli ferdig denne uka, bodyen til lillejenta som jeg strikker på toget, planer om et "hentesett" til henne etterpå (Hentes hjem skal hun jo antakelig ikke da, men en liten dress trenger hun vel likevel ) så får vi se om jeg kommer igang med noe til meg selv etterpå...

Gammel 06-12-10, 22:38   #431
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Tenk at JEG kan skrive i denne tråden! Har nylig strikket to par ullsokker (med ordentlig hæl og greier), og er godt i gang med et stort pledd! Har ikke strikket på over 20 år, men har fått dilla!

Gammel 06-12-10, 22:40   #432
Tinka

Standard

Så flink du er, Tove og lykke til.

Malama, kos deg med det du strikker.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 06-12-10, 22:57   #433
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hva jeg strikker??

Altfor mye på en gang!

Gammel 06-12-10, 23:00   #434
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket litt i det siste.. Skal se om jeg får tatt bilde av noe, deriblant et Ninskjerf i grønntoner som ble så fint.

I kveld strikket jeg ferdig ei lue, som tydeligvis er beregnet på et skikkelig conehead Må nok rekke opp igjen noen runder gitt..

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 11-12-10, 12:26   #435
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg strikker denne, men til barn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg adminside_bilder_hefter_Tema%2015_4.jpg (25,4 KB, 9 visninger)
Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 11-12-10, 15:28   #436
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg strikker denne, men til barn.

Den er så utrolig fin og jeg har så fryktelig lyst på den.... Men jeg mener å erindre at jeg fikk anfall da jeg leste oppskriften

Gammel 11-12-10, 16:20   #437
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Den er så utrolig fin og jeg har så fryktelig lyst på den.... Men jeg mener å erindre at jeg fikk anfall da jeg leste oppskriften

Jeg har ikke lest oppskriften, har bare begynt på bolet. Hva var det du ikke likte? Må se om det er noe jeg ikke liker heller. Ikke at det vil hjelpe, det er en bestillingsvare, så strikke den MÅ jeg. hahaha

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 11-12-10, 18:30   #438
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg har strikket den, men likte ikke at halsen var så åpen, så jeg lagde den litt trangere i halsen og endret litt på fellingene.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 11-12-10, 19:25   #439
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Hvis jeg hadde hatt små barn nå, skulle jeg strikket denne for å ha til neste år:

allium er ikke aktiv  
Gammel 12-12-10, 11:26   #440
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvis jeg hadde hatt små barn nå, skulle jeg strikket denne for å ha til neste år:

Denne var fiiiin! Hvor fant du oppskriften?

Hannamoren er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.