Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tre nøtter til Askepott - beste julefilm

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-10, 10:58   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tre nøtter til askepott beste julefilm

Det må være noe med at den har gått i alle år og at enkelte dermed får veldig julefølelse av den, for det kommer aldri til å bli en god film.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 11:00   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

men tiaraen
kjolene
den vakre hesten og den litt-for-femi prinsen
Den grufullt støgge stemoren med den merkelig maskuline falsettstemmen

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 11:01   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er liksom noe grøssesjarmerende ved den filmen. Den ER dårlig, og hadde man dubbet en annen film på den måten her i Norge hadde folk ramlet av stolene, det er jo helt grusomt! Men fjerner de dubbestemmen ødelegger man hele filmen, denne filmen er så tradisjonsrik at man kødder ikke med sånt.

Gammel 03-12-10, 11:01   #24
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

med den merkelig maskuline falsettstemmen

Kun slått av Kontrollsjefen i Thomas-filmene, med den merkelig feminine jålebukk-stemmen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 11:05   #25
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

men tiaraen
kjolene

Du glemte musikken

Gammel 03-12-10, 11:53   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre nøtter til Askepott beste julefilm

Gale damene.

Gammel 03-12-10, 11:56   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg liker den godt, men med en ironisk distanse. Nettopp på grunn av fortellerstemmen, tror jeg.

En kompis på ungdomsskolen varforresten helt rå på å imitere de forskjellige figurene i filmen, med norsk fortellerstemme og lepper som beveget seg helt usynkront.

Søsteren min og jeg sitter alltid benket kl. 11 når vi feirer jul sammen. Og hun sier alle replikkene høyt, bittelitt før de kommer. Neste gang skal jeg utstyre med meg en fisk, så kanskje jeg får litt fred.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 11:58   #28
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 12:02   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Favorittsitater da?

"Juracek (hvordan det nå skrives) er den jeg liker aller best."
"Deres kongelige høyhet, vent, historietimen!"
"Deres høyhet! Deres høyhet! Hvorfor er de slik mot meg, deres høyhet?"

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 12:11   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er jo ikke en god film, det er det ikke. Men den ER julefølelse i et (tre?) nøtteskall.

Gammel 03-12-10, 12:13   #31
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med m^2. I alt. Og litt med kokos, jeg har også ei søster som leverer filmreplikker før de kommer. Denne er intet unntak.

Ei norsk venninne som bor i London postet denne på FB nylig:

(Kilde: youtube.com)

Det blir ikke helt det samme, altså, det må være Knut Risan-dubbet.

"Kan du klare alt det?"

"Men eeer du klosset, eller bare later du som?!"

Gammel 03-12-10, 21:37   #32
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

men tiaraen
kjolene

Ja.

Jeg elsker den filmen for alt den er, dårlig dubbing og det hele.

Gammel 03-12-10, 21:38   #33
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det er liksom noe grøssesjarmerende ved den filmen. Den ER dårlig, og hadde man dubbet en annen film på den måten her i Norge hadde folk ramlet av stolene, det er jo helt grusomt! Men fjerner de dubbestemmen ødelegger man hele filmen, denne filmen er så tradisjonsrik at man kødder ikke med sånt.

Gleder meg til juuul!

Gammel 03-12-10, 21:43   #34
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den er kjedelig og har knapt sett hele.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 21:45   #35
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker med ironisk distanse her også. Når den musikken toner ut i stuen, da er det julaftenstemning!

Gammel 03-12-10, 21:49   #36
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Du er ikke alene. Jeg orket aldri å se mer enn noen minutter av den da jeg var liten. Noe så gudsjammerlig kjedelig.

Samme her. Og vi fikk uansett aldri lov til å se hele, for den ble vist akkurat da vi måtte pynte oss for å gå i kirken.

Gammel 03-12-10, 21:52   #37
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Ingen jul uten tre nøtter til askepott.

Myser - sammen med, er det selveste dronning fjellrose, tro? Ja, nei, kanskje?

Nei. Dronningen i Reisen til julestjernen er ikke samme som Dronning Fjellrose. Derimot er hun med i Jul i svingen, der hun spiller fru Wold.

Gammel 03-12-10, 21:53   #38
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I luvs it!
Og jeg som helst faller for litt barskere mer upolerte menn er hemningsløst forelsket i prinsen noe som i stor grad bidrar til gleden ved å se filmen.

Gammel 03-12-10, 22:38   #39
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Den kan jeg vel omtren utenatt, men det blir ikke jul uten. Riskrem hos oldemor i hennes bittelille leilighet og Askepott kl 11 på julaften.

Gammel 04-12-10, 00:06   #40
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men fjerner de dubbestemmen ødelegger man hele filmen, denne filmen er så tradisjonsrik at man kødder ikke med sånt.

Jeg kjøpte filmen da jeg var i Tsjekkia for to år siden. Jeg har ikke fått somlet meg til å se den ennå, så jeg kan dessverre ikke fortelle hvordan den er å se uten dubbing.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.