Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynte til jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-10, 00:08   #201
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul

Det håper jeg også. Jeg driver og prøver å få kontakt med foreldrene mine, men det er visst nytteløst. Jeg har nemlig en forhåpning om at den kassen kan stå i kjelleren deres, selv om jeg trodde vi hadde hentet alt der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 10:52   #202
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

:hylgriner:

Nesten all julepynten min er ødelagt!
Et lite tips. Aldri putt sånne snøkuler sammen med julepynten
i en tett boks på et kaldt loft.

Gammel 28-11-10, 11:18   #203
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Snøkuler?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:50   #204
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Snøkuler?

Sånne kuler med "vann" og figurer inni, så snør det når man rister på dem.
De har frosset og antagelig sprukket i januar i fjor etter at julepynten ble satt opp på loftet igjen.
Kan trygt si jeg ante uråd da jeg dro frem plastkassa og så at det var is på hele innsiden. Og dette var kassa med alt det fine i, alt det som jeg var så redd for.
All den fine pynten min lå pakket i papir for ikke å knuse. alt var frossent og fullt av mugg. Kuler var rustet. Jeg har prøvd å vaske det men greide kun å redde tre store sølvkuler.
Jeg har en eske med juletrepynt som er hel så juletreet er i alle fall reddet.
Julepynteske nummer to hadde jeg bare småtteri i. Et par nisser, to glassengler og to sølvtrær samt en lysengel. Adventstjernene og utebelysningen.
Vel. Jeg gråter over to store figurer, Carl Larsson barn med luciaklær og lysholder. De har jeg hatt i over 20 år og de var liksom tradisjon å pakke frem den 13.ende. :snufs:
Ellers overlever jeg resten selv om det var veldig trist. Jeg må se om jeg finner meg litt nytt i morgen.
Heldigvis var det ikke masse, masse julepynt og vi har ikke kjempestort hus så det er ikke gedigne mengder som må handles inn for å fylle opp igjen.
Så det er ganske så slunkent her kan man si.

Gammel 28-11-10, 11:55   #205
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 28-11-10, 12:06   #206
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Det var trist, Nin!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:15   #207
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Så kjipt, Nin!

Her skal det ryddes og vaskes litt før det kommer noe som helst pynt på plass. Bra motivasjon for å gjøre reint, da.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:23   #208
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg overlever, men er fortsatt litt sur.

Gammel 28-11-10, 21:27   #209
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nin, jeg hadde blitt kjempelei meg.

Jeg har funnet pynten min!
At det nesten ble skilsmisse da mannen skulle henge opp stjernene, er en annen sak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:34   #210
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Eldste nektet å ha pakkekalender i år, så her ble det kjøpt inn Littlest Pet Shop-kalender til henne og Lego-kalender til minsten. De ligger godt gjemt foreløpig, siden det er en hel uke til åpning. Ser for meg hvor forbanna minsten kommer til å bli når han skjønner at han ikke får åpne mer enn én luke om dagen.

Helt som min eldste ifjor. I år har hun kalkulert litt og skjønt at pakkekalender fra oss voksne er langt mer innbringende enn ferdigkalenderene. Selv om man må tåle en truse og strømpebukse i ny og ne.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:35   #211
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Åhh nå er det skikkelig stemningsfullt og julete her hjemme, og alle hjerter gleder seg!
Nå blir det julesmusikk og juleverksted med baking og julegavelaging i dagene mot jul

Sist redigert av Guttemammis : 28-11-10 kl 22:18.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:35   #212
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg overlever, men er fortsatt litt sur.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:08   #213
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg kan opplyse om at jeg har tent lysene i busken utenfor. I fjor tok jeg nemlig bare ut kontakten og lot lysene stå i, da var det bare å plugge i, gitt. *latmannspynting*

Det ble slik i det store treet vårt også. Ingen kadd kave rundt med stige for å ta ned lysene, så vips bare å plugge i. Gjentar nok sukseen gitt.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:09   #214
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ellers er stjerner og annen lyspynt komt opp, resten kommer vel på plass i løpet av uken tenker jeg..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.