|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Toro sjokoladelangpannekakeJeg skal bake denne i dag, etter ønske fra jubilanten. Den må være glutenfri, så det passer jo perfekt.
|
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Toro Sjokoladelangpannekake- Den blir bedre med smør enn med olje. (Bruker du blå soft, blir den melkefri også).
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeEg lagar ho med smelta smør, syns ho blir betre då. Har lett for å bli tørr om den blir steikt i langpanne. Steikt som rund kake,delt og med sjokoladefyll inni, blir ho god. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
superbruker
|
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeDen er best hvis du lager den dagen før. Jeg får alltid en saftig og god kake når jeg lager den uten å tilsette noe mer. Best blir det med meierismør. Så lager jeg glasur med en boks melis, kakaopulver, smelta smør og kaffe. Den pleier å bli god.
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeJeg lager den også med meierismør. Ellers er det en usedvanlig god ferdigblanding altså, og den holder seg ganske godt!
|
|
|
#6 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeDenne lager jeg ofte, for jeg har flere i familien med cøliaki. Jeg får fantastisk mye skryt for kaken, jeg og Tor utgjør et knall-team
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeSnuppa har både melke- og glutenallergiske venner. Da er denne kaka genial. Den er overraskende god også.
|
|
|
|
#8 |
|
kissable
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeTakk for svar! Meierismør og kaffe, altså. :noterer:
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeEnig med de andre. Denne kaka er kjempegod. Dattera min har ei venninne med glutenallergi, så vi har ofte hatt denne i bursdager. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeKjempefin kake!
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeJeg syns faktisk Toro-kaka er bedre enn de fleste andre langpanne variantene jeg har smakt, saftig og god.
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeKaffe finnes jo ikke godt i kake og jeg fatter ikke hvorfor alle skal putte kaffe i sjokoladekaker. Det er få unger som liker kaffe og også en del voksne? Og en sjokoladekake smaker kaffe så fort det er noen ss i glasuren. Toro-kaka er god, men jeg bruker smørkrem på toppen med smør, melis, kakao og vaniljesukker som jeg mikser luftig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kissable
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeMen jeg liker kaffe i glasuren!
|
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeJeg lagde den forrige torsdag kveld, og serverte i barnebursdag fredagen, ungene gaflet innpå. Laget glasur slik det sto bak på posen (men jeg halverte oppskriften). Stekte i langpanne 30*40cm |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeJeg liker kaffe i glasuren. Det gjør ungene mine også.
Vi snakket med foreldrene til melkeallergikeren og det var de som godkjente pynten. Han skulle riktignok ikke spise den, men han fikk en bit uten pynt. Det er jo varierende grader av allergi. Han her kan fint pelle av ting som har melk i seg fra tingene han skal spise.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeEr det ikke Non-stop da? Er ikke det melkefritt?
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Toro Sjokoladelangpannekake
Det er visst ikke riktig at nonstop er melkefritt. Mange har trodd det, men det viste seg å ikke stemme. Dette er basert på løse rykter. Jeg har ikke allergiske barn, så jeg er ikke fullt oppdatert.
|
|
|
|
#18 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeDet er kun den brune posen med nonstop som er uten melk, den som er brukt på den flotte kaka over her er med melk.
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeJeg synes den Toro-kaka faktisk er rimelig god. I alle fall mer enn grei nok.
|
|
|
#20 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Toro SjokoladelangpannekakeMe lagar denne, og brukar Kvikk-glasur (oppskrift på kakaopakken). Der kan ein bruke melkefritt smør, og såleis blir også glasuren allergivenleg. Iom. at melkefritt smør er utan salt, kan ein med fordel tilsetje bittelitt salt.
|
![]() |
|
|