Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan hvem som helst handle etter din handleliste?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 15:36   #21
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?

Mannen og jeg handler om hverandre og fyller ut handleliste etterhvert som ting går tomt. Det er aldri noe problem. Hvis noen utenfor familien skulle handlet har de kanskje ikke visst nøyaktig hvilken type melk vi skulle ha, men det har ikke vært en problemstilling foreløpig, og det hadde heller ikke vært krise.

Gammel 20-11-10, 15:51   #22
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, handling etter handlesliten vår er det bare vi som kan gjøre.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:00   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Handleliste når Drammen skal handle:
Middager
Pålegg
Diverse
Helgeporsjoner

Han greier det han.

Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:15   #24
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Mannen har diskvalifisert meg fra handlelisteskriving. Han sier jeg skriver så stygt!?

Gammel 20-11-10, 16:15   #25
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh, nå må jeg linke til denne:

(Kilde: youtube.com)

Mine lister er ganske selvforklarende.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:18   #26
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker ikke liste, så nei, jeg kunne ikke sendt noen andre.

Men om jeg skulle sendt noen med liste hadde den nok vært veldig spesifisert, ja

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:37   #27
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis jeg hadde konsentrert meg om å skrive pent så tror jeg at moren min hvertfall kunne handlet etter den. Noen av forkortelsene kunne kanskje vært litt vriene å skjønne, men jeg tror det meste skulle gått greit. Min eks hadde forresten en av de beste forkortelsene: a. gurk stod det konsekvent på hans lister, og han klarte aldri å forklare meg hvorfor han skrev det sånn.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:42   #28
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde skrevet som deg hvis mannen skulle handlet ja for han vet jo som sagt hva vi bruker (som regel blir det rett hvertfall)
Alle andre hadde jeg sendt med din liste nr.2 ja

Gammel 20-11-10, 16:49   #29
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hver gang jeg sender mannen med en liste, så VET jeg at telefonen snart ringer.....Han må ha alt spesifisert. Ellers blir det slik som i videone over her.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 17:01   #30
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Handlelister skriver jeg for at husbonden skal forstå dem. Så de ser slik ut:

Melk, hel, tine, 3
Melk, ekstra lett, tine, 2
Kjøttdeig, 500 g, nordfjord, 1
Klementiner, 5

Så, ja; alle ville klart å handle etter mine lister.

Gammel 20-11-10, 17:38   #31
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nei, mannen min kan, ingen andre. Hender jeg skriver til noen andre, da spesifiserer jeg hva det er: type biola, yoghurt, brød osv

Hvis mannen min skriver liste til meg, skriver han alltid donger nederst (det har jeg forøvrig aldri kjøpt)

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 17:41   #32
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

For det förste er listen min skrevet paa en blanding av norsk, nederlandsk og tysk. Det skaper de förste problemene. I tillegg har jeg forkortelser, gruppebetegnelser i stedet for aa vaere spesifikk (skriver bare frukt og paalegg i stedet for akkurat hva vi skal ha) og en masse andre ting. Listen min er bare for meg, ja.

Sist redigert av liefje : 20-11-10 kl 18:17.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 17:44   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er bare jeg som kan handle ut fra min handleliste. Mannen kan handle ut fra den han også med riktige varer som resultat, men da misser han på de som ikke står på lista og som er selvfølgelige i min verden. Jeg skriver nemlig lista etter plasseringa på obs, og da husker jeg det jeg har glemt å skrive også.

Gammel 20-11-10, 17:49   #34
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Nei, mannen klarte det ikke en gang. Skulle handle Solo og kom hjem med First Price appelsinbrus, er det Solo liksom????

Gammel 20-11-10, 17:53   #35
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen min sliter når han skal handle ting som jeg har skrevet på lista og som han ikke har peiling på. Et eksempel er hvetemel. Da kom han hjem med sammalt hvete... det har vært en del slike misforståelser. Nå er det han som stort sett handler så han lærer

Da svigermor levde handlet jeg for henne noen ganger. Husker jeg brukte meget lang tid i butikken for å finne det hun skulle ha. Det var ting jeg aldri hadde sett i butikken før. Det var egentlig litt morsomt for da oppdaget jeg varer som jeg ikke hadde fått med meg før.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 17:53   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver enkel liste til mannen min, han vet hva vi liker og skal ha så det er ikke noe problem. Men til andre må jeg jo gi litt mer detajler, selvsagt. Skriver jeg smør, handler de jo kanskje margarin.

Gammel 20-11-10, 17:56   #37
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Minty: Konge!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:28   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skriver nemlig lista etter plasseringa på obs, og da husker jeg det jeg har glemt å skrive også.

Det gjør jeg også.
Mannen klarer nok fint å få med det essensielle, og ti millioner ting vi ikke trenger.

Vi har for øvrig noen faste ting vi alltid tror vi trenger, og som det selvsagt viser seg at vi har i massevis. Melis var lenge en slager. 40W lyspærer også, som jeg tror vi hadde i en eneste lampe i gamle leiligheten. :har en bærepose full av lyspærer:

Gammel 20-11-10, 18:41   #39
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil tro de fleste kunne handlet etter en evt liste jeg hadde skrevet. Jeg måtte jo bare godtatt at jeg fikk kun en melk istedet for to, noe verre hadde jo ikke skjedd.

Gammel 20-11-10, 18:43   #40
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror ikke jeg hadde fått alt jeg pleier i kjøleskapet dersom jeg hadde sendt andre ut for å handle, men jeg hadde sikkert overlevd.

F.eks. betyr

salat - hjertesalat og ruccola
melk - 2 l lettmelk
frokostblanding - weetabix
yoghurt - litago banansmak
dressing - salatmesterens
fiskemiddag - her tar jeg litt på sparket, men er rimelig kresen på ferdigretter, hvis det blir det
saft - funlight eplesmak
osv osv

Hadde jeg sendt ut ekssvigermor for å handle, hadde jeg fått skummet melk, mager ost, magert smør, det groveste brødet som er å oppdrive, den magreste fisken, og yoghurt naturell.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.