Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går dere i kirken på julaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 11:45   #21
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går dere i kirken på julaften?

Nei, vi går ikke i kirken, men på kirkegården og tenner lys.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:46   #22
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Eg trur meir på Donald enn på Gud, så eg overlater det til nokon andre. Blir vel ein tur på kyrkjegarden på formiddagen og tenne lys på grava til svigerfar.

Gammel 18-11-10, 11:46   #23
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

De årene vi er hos mine foreldre, så går vi i kirka på julaften. Det er som regel mamma, lillesøster (+ evt svoger), ungene og jeg som drar. Brødrene mine er ikke spesielt interessert og det er heller ikke pappa, så han ordner maten. Vi pleier å dra kl 16, for da synger barnekoret. Vi spiser når vi kommer hjem, sånn ca kl 17.

Jeg er ikke kristen. Jeg er ikke engang medlem i statskirka. Men jeg liker kirker. Og jeg liker å høre om juleevangeliet og prestens preken på julaften. Det gir en egen ro og en spesiell julestemning. Jeg er ikke vokst opp med å gå i kirka på julaften, kun kirkegården, så dette er noe min familie begynte med etter at jeg flytta hjemmefra (og de flytta noen mil lenger sør) og min lillesøster begynte i barnekoret.

I år gleder jeg meg over gleden til barna mine. Minien er veldig opptatt av kirker og kan aldri huske at han har vært inni en. Hans høyeste ønske for tida er å besøke Nidarosdomen - og ellers alle kirker vi ser.

Gammel 18-11-10, 11:48   #24
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, men mamma bestemte seg for at vi skulle gå en gang da jeg var liten, tilfeldigvis tente Greven på kirken vår det året, så da var jo i grunnen saken avgjort. Vi feirer ikke kristen jul.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:49   #25
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Mine foreldre går, og jeg var med mens jeg bodde hos dem. Men etter at jeg flyttet for meg selv har jeg aldri gått, og det er ikke naturlig for vår julefeiring. Ser heller ingen grunn til å gå plutselig fordi det er julaften, jeg klarer likevel ikke å la være å høre hva presten faktisk sier og det setter meg ikke akkurat i godt humør.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:55   #26
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg har aldri vært i kirka på julaften.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:16   #27
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen og jentene går alltid til kirken på julaften. Jeg er hjemme og lager julemiddag, koser meg med et glass rødvin og julemusikk.
Dersom foreldrene mine er her følger mamma med til kirken, mens pappa henger hjemme sammen med meg

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:29   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ikke oppvokst med det, men gjør det fordi vi er på grava til min far uansett. I år blir det nok bare meg og storebror - lillebror synes kirka er kjempeskummel og bråkete.

Gammel 18-11-10, 12:32   #29
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Vi pleier å nedprioritete kirkebesøk for å kunne starte julekvelden så tidlig som mulig.(Gudstjenesten starter altfor sent etter vår smak) Leser heller juleevangeliet selv ved bordet

Gammel 18-11-10, 12:32   #30
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi gikk aldri da jeg var liten, men vi har gaatt med gutten vaar de siste 4-5 aarene her i Tyskland. De har barnejulemesse med julespill kl. 1400. Vi er hjemme igjen i 1500-tiden og setter paa maten da.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:34   #31
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi går i kirken julaften. De få gangene vi ikke har dratt så har noe manglet. Tenner lys på pappas grav først. De andre gravene som ligger et annet sted besøker vi dagen før. Vi har de siste årene dratt til gudstjeneste ved 14.30 tiden og da er vi hjemme før kl 16. Forbereder det meste av julemiddagen på forhånd og steker ribben før vi drar. Da er det bare å varme opp samt koke poteter når vi kommer hjem. Ribben blir like god og med deilig svor. Vi spiser ca kl 17.30.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:35   #32
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har korpsbarn som spiller i kirken på julaften, og en av oss foreldre er med, og den andre passer maten. Før barn gikk jeg gjerne 1. juledag i stedet.

Gammel 18-11-10, 12:38   #33
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi går ikke i julaften.

Vi feirer jul i 'syden' så det kan vel hende at vi drar på kafeen i kjøpmannskirka og spiser grøt eller vafler eller noe sånt en dag.

Gammel 18-11-10, 12:41   #34
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi prøver å få det til. Ellers i året starter gudstjenestene kl. 11.00 og det er alt for tidlig for oss om søndagsformiddagene, mens julaften er det kl. 15.00, noe som passer bra.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:54   #35
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

er det fra 15 til 16 det varer da?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:56   #36
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

er det fra 15 til 16 det varer da?

Varer til ca. 15.45.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:57   #37
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det gjør vi ikke. Barna behøver heller ikke dra med skole/bhg hvis de ikke vil.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:57   #38
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spilte i korpset hele barndommen, så da gikk jeg (og søsteren min, som også spilte, og pappa som kjørte oss). Nå føles det ikke naturlig å gå i det hele tatt.

Gammel 18-11-10, 12:59   #39
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi gå i kirken så får det andre dager enn julaften. Jeg trenger ikke kirkebesøk den dagen for å komme i høytidstemning. Synes det er bare stress med alt av folk som skal i kirken den dagen og det blir så fullt. Jeg er vokst opp med at vi bestandig var i kirken 1.juledag. Nå har ikke vi gjort det med ungene våre, men vi er andre tider av året innimellom. Ungene er i kirken med barnehagen og skolen rett før jul.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:01   #40
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Varer til ca. 15.45.

Da syns jeg vi skal prøve å dra. min bror får passe maten.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.