|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei. Eg trur meir på Donald enn på Gud, så eg overlater det til nokon andre. Blir vel ein tur på kyrkjegarden på formiddagen og tenne lys på grava til svigerfar.
![]() |
#23 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?De årene vi er hos mine foreldre, så går vi i kirka på julaften. Det er som regel mamma, lillesøster (+ evt svoger), ungene og jeg som drar. Brødrene mine er ikke spesielt interessert og det er heller ikke pappa, så han ordner maten. Vi pleier å dra kl 16, for da synger barnekoret. Vi spiser når vi kommer hjem, sånn ca kl 17.
![]() |
#24 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei, men mamma bestemte seg for at vi skulle gå en gang da jeg var liten, tilfeldigvis tente Greven på kirken vår det året, så da var jo i grunnen saken avgjort. Vi feirer ikke kristen jul.
![]() |
#25 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Mine foreldre går, og jeg var med mens jeg bodde hos dem. Men etter at jeg flyttet for meg selv har jeg aldri gått, og det er ikke naturlig for vår julefeiring. Ser heller ingen grunn til å gå plutselig fordi det er julaften, jeg klarer likevel ikke å la være å høre hva presten faktisk sier og det setter meg ikke akkurat i godt humør.
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei, jeg har aldri vært i kirka på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Mannen og jentene går alltid til kirken på julaften. Jeg er hjemme og lager julemiddag, koser meg med et glass rødvin og julemusikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?ikke oppvokst med det, men gjør det fordi vi er på grava til min far uansett. I år blir det nok bare meg og storebror - lillebror synes kirka er kjempeskummel og bråkete.
![]() |
#29 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Vi pleier å nedprioritete kirkebesøk for å kunne starte julekvelden så tidlig som mulig.(Gudstjenesten starter altfor sent etter vår smak) Leser heller juleevangeliet selv ved bordet
![]() |
#30 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Vi gikk aldri da jeg var liten, men vi har gaatt med gutten vaar de siste 4-5 aarene her i Tyskland. De har barnejulemesse med julespill kl. 1400. Vi er hjemme igjen i 1500-tiden og setter paa maten da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Vi går i kirken julaften. De få gangene vi ikke har dratt så har noe manglet. Tenner lys på pappas grav først. De andre gravene som ligger et annet sted besøker vi dagen før. Vi har de siste årene dratt til gudstjeneste ved 14.30 tiden og da er vi hjemme før kl 16. Forbereder det meste av julemiddagen på forhånd og steker ribben før vi drar. Da er det bare å varme opp samt koke poteter når vi kommer hjem. Ribben blir like god og med deilig svor. Vi spiser ca kl 17.30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Vi har korpsbarn som spiller i kirken på julaften, og en av oss foreldre er med, og den andre passer maten. Før barn gikk jeg gjerne 1. juledag i stedet.
![]() |
![]() |
#33 |
Off the map.
|
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Vi går ikke i julaften.
![]() |
#34 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Vi prøver å få det til. Ellers i året starter gudstjenestene kl. 11.00 og det er alt for tidlig for oss om søndagsformiddagene, mens julaften er det kl. 15.00, noe som passer bra.
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?
Varer til ca. 15.45.
![]() |
![]() |
#37 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Nei det gjør vi ikke. Barna behøver heller ikke dra med skole/bhg hvis de ikke vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
WF: BNBE
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Jeg spilte i korpset hele barndommen, så da gikk jeg (og søsteren min, som også spilte, og pappa som kjørte oss). Nå føles det ikke naturlig å gå i det hele tatt.
![]() |
#39 |
Står på egne ben
![]() Sv: Går dere i kirken på julaften?Skal vi gå i kirken så får det andre dager enn julaften. Jeg trenger ikke kirkebesøk den dagen for å komme i høytidstemning. Synes det er bare stress med alt av folk som skal i kirken den dagen og det blir så fullt. Jeg er vokst opp med at vi bestandig var i kirken 1.juledag. Nå har ikke vi gjort det med ungene våre, men vi er andre tider av året innimellom. Ungene er i kirken med barnehagen og skolen rett før jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|