|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Julegaver til egne barnJeg ser rundt i julegavetrådene og undrer litt. Føler dere at man MÅ kjøpe 1 stor ting til ungene som koster mye penger til jul - eller kan dere kjøpe mange små ting som er nyttig?
![]() |
#2 |
Drømmer
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnVi gir litt praktiske gaver og litt leker. For jeg syns det er kjedelig å bare gi praktiske gaver til han. Sist redigert av Chablis : 17-11-10 kl 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Julegaver til egne barn
Joda, begge deler må ligge under treet, men kjøper man da f.eks. BÅDE PS3/Wii/DSI OG alt det praktiske som ski, dresser, ullundertøy osv..?
![]() |
#4 |
I endring
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnHer har guttungen på 6år så vannvittig mye leker at det er noen år siden han fikk leker av oss til jul.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnGutta får små gaver fra oss, så kan besteforeldre få "æren" av å gi den gjeveste gaven. De har jo alt de trenger og vi gidder ikke å finne på dyre ting bare for at vi skal kjøpe dyre ting. Barna mine ønsker seg ikke dyre ting heller. Det vil jo kanskje med tid og stunder bli slik at de sammenligner seg med andre og dermed kanskje forventer dyre gaver fra oss, men den tid den sorg.
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnNei, vi gir det hun trenger eller ønsker seg. Noen år har det blitt noe stort og dyrt, andre år blir det en mindre ting. Ofte har jeg kjøpt en leke/hobbyting i tillegg siden hun ikke får så mye sånt ellers. I år får hun mobiltelefon og bare det fra oss. I tillegg kjøper jeg noe fra lillesøsteren. Ellers prøver vi å begrense antallet gaver litt fra både oss og andre.
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver til egne barnUenighet i heimen om dette, gitt.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Julegaver til egne barnNå er det heldigvis ikke sånn at ungene mine BARE liker å få leker. Eldste ønsker seg kjelke, skøyter og mobiltelefon til jul og det skal hun få, da er hun overlykkelig. Hun liker bruksting og til bursdagen sin fikk hun bla. sparkesykkel. Vi pleier å spare slike ting til bursdag og jul.
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnMin eldste har heller aldri ønsket seg så mye leker. Hun har aldri hatt mye leker heller. Det eneste jeg kan huske hun ønsket seg veldig var et leke-kasseapparat, og det er lekt nesten i filler. Ellers er det hobbyting som er greia hennes.
![]() |
#10 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gir dere ikke gavene i sammen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
Jupp - det er greia her også. Datter'n ønsker seg skikkelige fargeblyanter - de er dyre og de skal hun få - for hun tegner HELE tiden så de vet jeg ihvertfall blir brukt.
![]() |
#14 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Julegaver til egne barnDet varierer litt hvor mye vi kjøper for.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnKnotten får skihjelm av Knøttliten, vi hadde tenkt å kjøpe alpinski. Han får ikke noe mer av oss da, bortsett fra kanskje en film eller noe i julestrømpe/kalender. Han har et tonn med leker fra før og leker ikke med det, så her blir det null påfyll.
![]() |
#16 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Julegaver til egne barnJeg synes ikke en må gi leker osv, men det er noe med totalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
er her
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnDet varierer alt ettersom hva de trenger eller hva man vet besteforeldrene gir.
![]() |
#18 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver til egne barnNei det føler vi ikke. Vi har stort sett kjøpt ting som ungene har ønsket seg. Ikke alltid, men stort sett. Og det har vært dyre ting, som ski, xbox, dsi. Men vi har også gitt spill, handsker, skøyter og vinterklær. Men vi synes nå det er hyggelig å gi noe som ungene virkelig ønsker seg, og som er såpass dyrt at vi ikke bare går og kjøper det til vanlig.
![]() |
#19 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnTror ikke gutta fikk en stor ting som var dyr i fjor nei. Men kommer jo an på hva man anser som noe stort og dyrt da.
![]() |
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnJeg vil at mine skal få en ting under treet de virkelig blir glad for. Jeg husker nemlig ennå skuffelsen det året jeg fikk joggedress til jul av mine foreldre mens mine søsken fikk cd-spiller og TV. Og mine blir ikke sånn glad av klær og praktiske ting. Men det trenger ikke være en dyr ting nødvendigvis, og det trenger ikke være leker. Eldstemann hos oss leker jo veldig lite med leker, så der blir det en vurderingssak om man i det hele tatt skal gi etter for legoønskene hans eller kjøpe noe han kommer til å bruke mer. Ellers får mine unger lite gaver utenom kjernefamilien, så vi kompenserer litt med å sørge for at det er noen pakker under treet. Hvis vi gir ski og skidress, sørger vi for at det ligger et par andre mindre leker der.
![]() |
|
|