Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver til egne barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-10, 12:11   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Julegaver til egne barn

Jeg ser rundt i julegavetrådene og undrer litt. Føler dere at man MÅ kjøpe 1 stor ting til ungene som koster mye penger til jul - eller kan dere kjøpe mange små ting som er nyttig?

For jeg kjenner at jeg ikke MÅ kjøpe f.eks. PS3 fra foreldre til barn for at de skal få noe som "svinger", når jeg ser at de faktisk trenger og ønsker seg "små"ting som ny slalomdress, gode hansker, god lue eller godt ullundertøy... De tingene koster jo litt de også og mange bekker små osv..
MÅ ungene få en leke fra dere foreldre til jul? *når de nesten ikke kommer inn på rommet sitt fra før pga overfloden av leker*

Gammel 17-11-10, 12:13   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver til egne barn

Vi gir litt praktiske gaver og litt leker. For jeg syns det er kjedelig å bare gi praktiske gaver til han.
Så derfor får han begge deler av oss.

I år får poden mye småpakker men også en stor.
Det kommer vel kun leker fra oss i år + en ny sykkel.

Sist redigert av Chablis : 17-11-10 kl 12:20.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:15   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi gir litt praktiske gaver og litt leker. For jeg syns det er kjedelig å bare gi praktiske gaver til han.
Så derfor får han begge deler av oss.

Joda, begge deler må ligge under treet, men kjøper man da f.eks. BÅDE PS3/Wii/DSI OG alt det praktiske som ski, dresser, ullundertøy osv..?

Gammel 17-11-10, 12:16   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Her har guttungen på 6år så vannvittig mye leker at det er noen år siden han fikk leker av oss til jul.

I år får han ett døgn i Oslo på hotell og Top Gear show sammen med meg og faren, mens søsteren må være hjemme.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:17   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta får små gaver fra oss, så kan besteforeldre få "æren" av å gi den gjeveste gaven. De har jo alt de trenger og vi gidder ikke å finne på dyre ting bare for at vi skal kjøpe dyre ting. Barna mine ønsker seg ikke dyre ting heller. Det vil jo kanskje med tid og stunder bli slik at de sammenligner seg med andre og dermed kanskje forventer dyre gaver fra oss, men den tid den sorg.

Gammel 17-11-10, 12:20   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi gir det hun trenger eller ønsker seg. Noen år har det blitt noe stort og dyrt, andre år blir det en mindre ting. Ofte har jeg kjøpt en leke/hobbyting i tillegg siden hun ikke får så mye sånt ellers. I år får hun mobiltelefon og bare det fra oss. I tillegg kjøper jeg noe fra lillesøsteren. Ellers prøver vi å begrense antallet gaver litt fra både oss og andre.

Vi fordeler gjerne litt av det praktiske på de andre i familien, så slipper vi å ende opp med å bare kjøpe slike gaver selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:21   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Uenighet i heimen om dette, gitt.
I fjor ga jeg Junior en lommelykt, i år får han paraply. Faren (som jeg er gift med, hehe) har handlet for 1500 kr.

Gammel 17-11-10, 12:23   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det heldigvis ikke sånn at ungene mine BARE liker å få leker. Eldste ønsker seg kjelke, skøyter og mobiltelefon til jul og det skal hun få, da er hun overlykkelig. Hun liker bruksting og til bursdagen sin fikk hun bla. sparkesykkel. Vi pleier å spare slike ting til bursdag og jul.
Minsten liker alt han får, han er ikke vanskelig på det. Er ikke helt sikker på hva han skal få til jul men tror det blir sparkesykkel eller sånn gåbil-traktor.

Men jeg skal innrømme at jeg elsker å kjøpe gaver til ungene (og andre), og er nesten litt glad jeg ikke er rik for da hadde de nok blitt heftig bortskjemte ...

Gammel 17-11-10, 12:26   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste har heller aldri ønsket seg så mye leker. Hun har aldri hatt mye leker heller. Det eneste jeg kan huske hun ønsket seg veldig var et leke-kasseapparat, og det er lekt nesten i filler. Ellers er det hobbyting som er greia hennes.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:27   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Uenighet i heimen om dette, gitt.
I fjor ga jeg Junior en lommelykt, i år får han paraply. Faren (som jeg er gift med, hehe) har handlet for 1500 kr.

Gir dere ikke gavene i sammen?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:37   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Min eldste har heller aldri ønsket seg så mye leker. Hun har aldri hatt mye leker heller. Det eneste jeg kan huske hun ønsket seg veldig var et leke-kasseapparat, og det er lekt nesten i filler. Ellers er det hobbyting som er greia hennes.

Jupp - det er greia her også. Datter'n ønsker seg skikkelige fargeblyanter - de er dyre og de skal hun få - for hun tegner HELE tiden så de vet jeg ihvertfall blir brukt.

Gammel 17-11-10, 12:38   #12
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Gir dere ikke gavene i sammen?

Jo, på lappene står det fra begge. Men vi handler litt hver for oss.

Gammel 17-11-10, 12:39   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Som regel mest praktiske ting fra oss, men gjerne en liten leke eller noe de har ønsket seg i tillegg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:41   #14
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Det varierer litt hvor mye vi kjøper for.
Det kommer litt an på hva de ønsker seg og hva de trenger.

Det er ikke om å gjøre å kjøpe de dyreste gavene nei. I år ønsker pompen seg akebrett med ratt, så vi får se.

Gammel 17-11-10, 12:42   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knotten får skihjelm av Knøttliten, vi hadde tenkt å kjøpe alpinski. Han får ikke noe mer av oss da, bortsett fra kanskje en film eller noe i julestrømpe/kalender. Han har et tonn med leker fra før og leker ikke med det, så her blir det null påfyll.

Til bursdagen fikk Knotten et lite Ein-Os-eksperiment av oss. Han fikk riktignok en Clone Wars-hjelm av søsteren, men ettersom han fikk sykkel av oss i sommer (det er dårlig sykkelvær i slutten av oktober, gitt), så hadde han fått nok.

Jeg tror kanskje han skal få noen viskelær og gråblyanter til jul, det trenger han jo.

Gammel 17-11-10, 12:51   #16
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke en må gi leker osv, men det er noe med totalen.

Mitt barn har bare 2 besteforeldre og ingen oldeforeldre. De to tantene gir helst klær. Den ene besteforeldren gidder ikke styre med gaver og gir penger.

Det betyr at jeg føler at vi må veie opp litt. Det er ikke barnets feil at hun har liten familie.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:55   #17
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det varierer alt ettersom hva de trenger eller hva man vet besteforeldrene gir.
Har ikke startet å tenke på julegaver ennå.

Gammel 17-11-10, 13:19   #18
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det føler vi ikke. Vi har stort sett kjøpt ting som ungene har ønsket seg. Ikke alltid, men stort sett. Og det har vært dyre ting, som ski, xbox, dsi. Men vi har også gitt spill, handsker, skøyter og vinterklær. Men vi synes nå det er hyggelig å gi noe som ungene virkelig ønsker seg, og som er såpass dyrt at vi ikke bare går og kjøper det til vanlig.

Gammel 17-11-10, 13:24   #19
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tror ikke gutta fikk en stor ting som var dyr i fjor nei. Men kommer jo an på hva man anser som noe stort og dyrt da.
I år blir det vel noe sånt på storebror for han ønsker seg veldig en DS så det får han nok. Noe nyttig blir det sikkert også, i fjor var det dyne og pute til eldste mens lille fikk skøyter.
Som regel får de noe de ønsker seg og noe vi syns de trenger

Gammel 17-11-10, 13:46   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil at mine skal få en ting under treet de virkelig blir glad for. Jeg husker nemlig ennå skuffelsen det året jeg fikk joggedress til jul av mine foreldre mens mine søsken fikk cd-spiller og TV. Og mine blir ikke sånn glad av klær og praktiske ting. Men det trenger ikke være en dyr ting nødvendigvis, og det trenger ikke være leker. Eldstemann hos oss leker jo veldig lite med leker, så der blir det en vurderingssak om man i det hele tatt skal gi etter for legoønskene hans eller kjøpe noe han kommer til å bruke mer. Ellers får mine unger lite gaver utenom kjernefamilien, så vi kompenserer litt med å sørge for at det er noen pakker under treet. Hvis vi gir ski og skidress, sørger vi for at det ligger et par andre mindre leker der.

Jeg tenker for din del - ønsker hun seg fargestifter er det jo det hun blir glad for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:08.