Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 20:49   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

...

Sist redigert av Myrsnipa : 15-03-11 kl 20:21.
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:51   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Vi har ikke gjort noe særlig i dag, jeg har småryddet og sånt så da ungene var i seng var det ikke så mye annet å gjøre enn å ta ut av oppvaskmaskinen, brette noen klær (jeg bretter alltid etter hver maskin, lar det aldri ligge), lage morgendagens matpakker og pakke eldste sitt svømmetøy, egentlig. Mannen min deltar jo, så det er fort gjort. Nå er det bare slækkings frem til leggetid.
Hvor lenge var du ute og grillet da? Noe kunne vel blitt tatt tidligere på dagen? Søndager er forresten boring, gleder meg til uka begynner igjen i morgen.

Gammel 14-11-10, 20:52   #3
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke vet jeg, men jeg har ikke vært ute og grillet til kl halv åtte hvertfall......

(Istedet har vi hatt innedag der jeg har ryddet og tørket støv i en god del av bokhyllene våre, i tillegg til å gjøre en det som trengs av det du nevner på dagtid.)

Gammel 14-11-10, 20:53   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, vi sørger for å komme hjem tidligere enn halv åtte.

Gammel 14-11-10, 20:53   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med å bare vente med det som kan vente og legge bena i sofaen? Det er jeg veldig god på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:54   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, jeg sitter foran pc'en nå,. men burde ha strøket klær så jeg har noe å ha på meg på jobb den kommende uken. Er forresten alene med en 2-og en snart 6-åring, så det blir lite tid til kos om kveldene.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:54   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søndags kveld:
-begge ungene sover søtt til kl. 1930
-koz

All familielogistikk gjøres kontinuerlig i løpet av uken/dagen slik at det aldri er store ting som skal gjøres på en gang. Vi bretter f.eks. aldri 4 vasker på en gang. Vi setter på en vask når vi er innom badet og nestemann som går på do tar vasken ut og setter på tørketrommelen og så er det bretting av vasken på vei ut ifbm. neste dobesøk. Sånn går nu dagan.

Gammel 14-11-10, 20:54   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært hjemme i nesten hele dag, men unntak av noen timer i badeland. Jeg har ikke brettet sammen klærene og ikke skiftet på sengene. Oppvaskemaskinen står på nå og blir ikke tatt ut av før i morgen mens jeg lager middag. KJeg har riktignok hengt opp to maskiner med klær i dag og laget får-i-kål til middag. Huset er hverken rent eller ryddig. Ja, jeg er sjuske, men bryr jeg meg?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:59   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går helt fint når man bare daffer rundt hjemme stort sett hele dagen uansett.
Det er jo mer hektisk i ukedagene, men vi er stort sett flinke til å ta det når det trengs og ikke utsette det, så det er som regel ikke så mye å gjøre her på en gang. Og vi er to voksne, det hjelper jo.

Gammel 14-11-10, 21:00   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt ryddedag, jeg og mannen.
Ungene har vært ute med en kamerat og lekt mesteparten av dagen(6 og 7 år).
Her er det shinet og vi har hatt en nydelig skinkestekmiddag, så nå er det sofa og ikke mye som skjer.
Sånn ca 22.30 lager jeg matpakker til ungene, må lage den så sent som mulig så den ikke blir for gammel

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:00   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Alle de fire maskinene er jo vasket i dag da.

Ja, men de er jo ikke vasket samtidig?

Men nå aner jeg egentlig ikke om du er ute etter Gode Råd - eller om du egentlig bare ønsker å finne medsammensvorne som har en hel kveld med arbeid foran seg?

Gammel 14-11-10, 21:01   #12
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke rent hus og klesvasken henger fint på tørkestativet selv om jeg kunne lagt den sammen om jeg ville. Jeg setter på tven og koser meg litt også tar jeg alle plikter i morgen, det kommer alltid en dag det er mulig å gjøre husarbeid, men i dag orker jeg ikke.

Gammel 14-11-10, 21:01   #13
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvor du har fått det inntrykket?

Har vært hjemme hele dagen, men....
Forresten, jeg brettet to-tre maskiner klær nå nettopp, og de var ikke vasket i dag. Og så har jeg strøket noen klær, for å få unna strykebrettet som har stått oppslått midt i åpninga til stua siden tirsdag. Sitter i sofaen og ser på støvsugeren som står der borte... ble brukt på fredag men ikke satt bort. Hører lyden av åtteåring som dusjer (ja, jeg vet det er seint, men vi har nettopp spist middag siden ho var på rek hele ettermiddagen).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:01   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vet du at de virkelig har alt klappet og klart de som skryter på facebook? Er ikke det stedet for skryt og selvbedrag, egentlig?

Gammel 14-11-10, 21:02   #15
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det handler kun om prioriteringer.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:03   #16
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er ungene på tur i seng nå og jeg har ingen andre planer en halvannen time i sofaen før jeg tar kveld. Da har det riktignok gått i ett hele dagen fram til nå. Mannen og jeg har vært på skitur og deretter hentet barn hos svigers kombinert med farsdagsfeiring hos svigers. Jeg har hatt storrengjøring på loftstua (vasket rubbel og bit fra gulv til tak) mens manne har lagt middag og brettet dagens klesvask. I ettermiddag/kveld har mannen jobbet litt hjemme mens eldste har hatt besøk og minstemor og jeg har vært på håndballtrening med felles kveldsmat for laget etterpå. Innimellom har vi ryddet opp skiklær og ungenes uteklær etter snølek, gymtøy og skolesekker er gjort klare og vips, der var det kveld

Har som mål at alt av hus- og hjemsysler skal være unnagjort til ungene legger seg. Det hjelper selvsagt at ungene er 8 og 11 år og ganske så selvgående

Gammel 14-11-10, 21:03   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har minst mulig planer på søndager. Sover så lenge vi vil, gutta klarer seg oppe alene selv om vi murmler videre. Spiser sen frokost, ser på Bonanza (det glemte jeg i dag), hvis det er fint vær er gutta ute noen timer. Kanskje pappan tar de med et sted. Jeg er som regel hjemme, og kanskje jeg får vasket og ryddet litt. Vi er tidlig tilbake i huset, rekker å se barneTV, spiser kveldsmat og gutta er som regel i seng senest åtte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:04   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

-hjemme fra kveldsgrilling halv åtte
Vi var hjemme klokken syv fra middag.

- 2 unger rett i dusjen med hårvask, negleklipping, greiing, tannpuss og pysjpåkledning
De dusjet i går, så det var ikke nødvendig.

- vaske turklær og rydde i gangen etter votter, luer, gensere, sko, refleksvester og diverse pinner som MÅTTE bli med inn
Vi har ikke noe særlig å vaske. Satt på en vask med regntøy da jeg kom hjem, som jeg hang opp da ungene var lagt. Det var 5 minutter "jobb".

- ta ut av oppvaskmaskinen som ble satt på etter middag. Sette i det som ikke fikk plass da
Den ble tømt i går og det har blitt satt inn kontinuerlig etterpå.

- betale et par regninger
Det kan jo gjøres NÅR SOM HELST ellers enn søndag kveld.

- brette de siste 4 maskinene med klær
Ja, det var det da... Det utsettes til i morgen, men burde absolutt vært gjort i dag.

-legge frem klær til i morgen
Utsettes også til i morgen.

- pakke bag til pappauka
Gjelder ikke her.

- legge på rent på senga mi
Det kan også gjøres når som helst ellers enn søndag kveld.

Gammel 14-11-10, 21:05   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå er jeg bare innom altså, innimellom slagene.

Gammel 14-11-10, 21:06   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nr. 1: Søndagsutfluktene skjer stort sett på formiddag eller tidlig ettermiddag. Det er sjelden vi finner på sprell etter søndagsmiddagen

Nr. 2: Vi har aldri tatt helgevask om søndagen

(Nr. 3: Hvis det er noen trøst så sitter jeg ikke med beina på bordet, men ved kjøkkenbordet med en stor bunke arbeid som skal være ferdig før klokka 9 i morgen tidlig, om jeg nå bare kommer meg på den fordømrade serveren. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.