|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?I det Maverickske hjem råder det en viss trass når det kommer til tradisjonelle feiringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?Det finnes sikkert en del sånn pynt (snøkrystaller etc) på Panduro eller noe i den dur, som man kan lage selv?
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?Jeg får faktisk mye inspirasjon fra marthastewart.com. Der finner du oppskrifter, pynteideer og ting du og barna kan lage. Og gjerne litt mer stylish enn vattnisser og stråengler, selv om de er der, de også.
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?Hannah gleder seg mest til baking tror jeg. Så vi skal få bakt hvite kakemenn og pepperkaker i alle fall.
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?Snøspraye hele leiligheten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?Ta en titt på f.eks Rom123 (enten bladet eller nettsiden). Her er det nok masse tips om julepynt som er litt mer utradisjonell - type turkis, rosa, lilla. Nisse- og englefritt
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?Tallulah, har du glemt hvem jeg er? :skingrestemme: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?Jeg er nokså julete, men pynter heller ikke med rødt og nisser. Men jeg liker vinterpynt. I fjor laget jeg noe du kanskje vil like. Det er lett for ungene også å bli med på, og de blir vakre: Perlehuset (i Stavanger, men det finnes sikkert tilsvarende andre steder) selger nydelige glassperler i løsvekt. Jeg kjøpte mange i klart glass, hvitt, duse rosatoner og lys, lys blått. De hadde en slags "stjerneskjeletter" i ståltråd. I tillegg trenger man bare en rundtang. Træ perlene på og "surr" i enden. De blir ca 10 cm i diameter og kan både henges opp og brukes som bordpynt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?
Du mener sikkert vrihassel. Trollhassel har ikke vridde greiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Alternativ jul - hjelp meg med inspirasjon?Om jeg skulle hatt et annet tre enn edelgran hadde jeg funnet et lite lauvtre og sprayet det hvitt og hatt rosa og rød pynt (våre julefarger) på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|