![]() |
#21 |
villende
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har tre soverom. Mannen og jeg deler det minste, Snupp har det største og Mini har et som er bittelitt mindre enn Snupps. Mannen mener og har alltid ment at det er viktig at barna skal ha mulighet til å bruke rommene sine som oppholdsrom og jeg ser jo at de bruker rommene fordi det er nok plass til å leke der inne. På voksensoverommet er det bare plass til en stor seng, et skap og en kommode, men vi trenger tross alt ikke gulvplassen på samme måte som barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det minste soverommet da barna trenger plass til venner og leker.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Borte
|
![]() Sv: SoveromvalsenJeg tror kanskje vi tar det minste soverommet om noen år når ettåringen blir eldre og får mer venner på besøk. Eventuelt bygger en stue til jentene i underetasjen. Det er ikke helt ferdig tenkt ennå, men jeg ser allerede nå at det kan bli litt snaut med under 7 kvm rom.
![]() |
#25 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SoveromvalsenSovesofa kan vere tingen, event en høyseng med plass til sofa eller madrass under, sa slipper man gjester i selve sengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Soveromvalsen
Poeng! Jeg kan liste meg inn og spørre om saft, vafler, og tyggis ustanselig uten at det knirker i trappa.
![]() |
#27 |
Skal rømme
|
![]() Sv: SoveromvalsenJeg vil si at det handler litt om hvor stor plass man har totalt også. Vi skal bygge hus nå og da får vi det største soverommet (tror faktisk det er 18 kvm), mens barna får ca 11 kvm. Men da har de en egen stue til disposisjon i tillegg. Det syns jeg er greit. Som jeg skrev har vi det minste nå, men det handler jo om at det rommet er for lite til å brukes til lek eller noe særlig oppbevaring av leker uansett.
![]() |
#28 |
bits and pieces
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har så absolutt det største rommet ja, men var liksom ikke så mye valg sånn som det er her.
![]() |
![]() |
#29 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det minste soverommet. Guttene deler ett stort rom og Ruska har eget rom med bra størrelse. Vi har kjellerstue som barna får bruke fritt, den brukes ikke av oss voksne.
![]() |
#30 |
Originala
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det største soverommet selv. Jeg en og annen gang tenkt på om vi burde skvise oss inn på Knertens knøttlille rom, men det vil by på skapplass-utfordringer. Dessuten har vi noen hyller med permer etc. på soverommet, og det vil vi ikke få plass til på Knertens rom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SoveromvalsenDa poden begynte i 1. klasse byttet vi soverom så han fikk det største på ca 15 kvm. Jeg synes det er mye viktigere at han har et stort og okei soverom slik at han har god plass til venner og lek. Han har både skrivepult, 120 cm seng, 2 bokhyller, tvbenk etc der inne, og god gulvplass. Sengen tildekkes med sengeteppe og koseputer på dagtid, så barna bruker den som sofa. Det er daglig masse venner inne hos oss, og de kan helt klart boltre seg på god plass. Jeg trenger ikke noe annet enn seng, leselampe og klesskap på mitt rom. Jeg er jo ikke på rommet annet enn når jeg sover.
![]() |
#32 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: SoveromvalsenNår jeg bodde hjemme så hadde mamma og pappa det største soverrommet, jeg det neststørste og broren min det minste. Det var nok litt pga at jeg hadde oftere besøk en broren min, han var for det meste på en eller annen trening.
![]() |
#33 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: SoveromvalsenJeg har det minste rommet, i underkant av 7 kvm. Klarer akkurat å skvise inn senga med et lite nattbord og et stort skap (jeg hadde 143 cm til rådighet og klarte å finne et som er 142 cm bredt). Dette var opprinnelig Herremannen sitt rom, mens Frøkna har hatt rommet ved siden av, ca 10 kvm, hele tida. Jeg hadde rommet ved stua, ca 12 kvm. Herremannen og jeg byttet for vel et år siden, og det var på høy tid. Det er upraktisk at han ligger vegg i vegg med stua, men bedre enn da han hadde et nærmest ubrukelig rom.
![]() |
#34 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Soveromvalsen4 soverom her i huset. Vi har det største, men skal løse det med å slå sammen 2 rom slik at Ungen får dobbelt så stort rom. Men hele huset er et evig oppussingsprosjekt, så det blir tatt etter 3-4 andre prosjekter. :svett:
![]() |
#35 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SoveromvalsenVi har også det nest største rommet. Vi hadde først et kjempe stort soverom der vi hadde plass til allverdens ting, dobbel seng, 3 kommoder, stooor pult, garderobe osv.. Vi valgte å la ungen få dele dette rommet istedenfor, så tok vi snuppa sitt rom. Nå har vi kun plass til dobbelseng, skyvedørsgarderobe og en liten kommode. Jeg liker dette rommet utrolig godt. Føler ikke vi trenger så stor plass, men det gjør faktisk ungene. De har leker, og tegnebord og de må ha plass til å boltre seg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har 3 soverom, to på 7 kvm og ett på 10-11 kvm. Vi har det største og barna de to minste, sånn må det være på grunn av klesskapene som er plassbygget, og at vi omtrent ikke hadde fått inn dobbeltsenga på de minste rommene. Vi valgte selv å ha det slik, og vi satser på at ungene kommer til å bruke loftsstuen (vi driver og bygger nå som vil bli 21.5 kvm) når de blir så store at de får vennebesøk.
![]() |
#37 |
snur
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi er midt i en prosess med å bytte rom med minsten nå. Han er så stor nå at han trenger plassen og vi ikke. Det er sånn at vi akkurat får inn sengen vår og ett 3-dørs skap. Vi kommer fortsatt til å ha litt klær i skapet hans, dresser, bunader osv. ikke hverdagsklær.
![]() |
#38 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har det største rommet nå. Men vi har lurt på å gi det til snuppa. Hun bruker jo rommet sitt langt mer enn vi gjør. Vi har tenkt at det kanskje er urettferdig i forhold til knerten, men han skjønner seg jo ikke egentlig på slikt.
![]() |
![]() |
#39 |
Helt konge
|
![]() Sv: SoveromvalsenVi har absolutt det minste soverommet. Det er plass til sengen vår og to små bokhyller. Da er det stappfult. Ungene trenger mer gulvplass en oss. Det vi voksne bedriver av aktivitet på soverommet foregår stort sett i sengen, og den er jo der inne selv om det ikke er plass til stort annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SoveromvalsenVi har 4 soverom , og har valgt å sove på det minste.
![]() |
|
|