Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Primstav

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 22:53   #1
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Primstav

Jeg "trenger" en primstav. Skal gis bort i julegave. Men hvor finner man sånt da?!

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 22:58   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Primstav

Primstaven min (alle har selvfølgelig en primstav? ) fikk jeg til konfirmasjonen og den var kjøpt hos en gullsmed.

Gammel 09-12-09, 23:03   #3
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Primstaven min (alle har selvfølgelig en primstav? ) fikk jeg til konfirmasjonen og den var kjøpt hos en gullsmed.

Gullsmed altså? Den jeg "må" ha skal være i tre. Funker gullsmed da også? (Jeg tilbringer tydeligvis altfor lite tid hos byens gullsmeder)

Jeg er vokst opp i et umøblert hjem, sikkert derfor jeg ikke har primstav.

Gammel 09-12-09, 23:07   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, min er ikke i tre - min er (selvfølgelig) i sølv(plett?).

Hva i alle dager skal du med en primstav?! (Jeg tar min frem en gang hvert 2. år eller noe og ser på den og lurer på hva i alle dager jeg har den for.)

Gammel 09-12-09, 23:11   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt feil årstid.. De bruker å ha sånt på Rennebumartnan.

Jeg googlet og fant ut at disse selger Primstav. http://www.aktivballangen.no/Produkt.../Produkt03.htm

Jeg tror også jeg har sett primstaver hos Husfliden og på enkelte museumsbutikker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:12   #6
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ah, min er ikke i tre - min er (selvfølgelig) i sølv(plett?).

Hva i alle dager skal du med en primstav?! (Jeg tar min frem en gang hvert 2. år eller noe og ser på den og lurer på hva i alle dager jeg har den for.)

Jeg skal ingenting med en primstav. Men jeg har en slektning som har primstav som det eneste på årets ønskeliste til jul. Og da tenkte jeg at jeg kunne innfri, for en gangs skyld.

Hva slektningen min mener han skal med primstav? Ikke spør...

Gammel 09-12-09, 23:14   #7
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Litt feil årstid.. De bruker å ha sånt på Rennebumartnan.

Jeg googlet og fant ut at disse selger Primstav. http://www.aktivballangen.no/Produkt.../Produkt03.htm

Jeg tror også jeg har sett primstaver hos Husfliden og på enkelte museumsbutikker.

Gammel 22-10-10, 09:59   #8
Ørnulf
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2010
Ørnulf har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kan opplyse om at den rette linken til primstaven er: http://www.aktivballangen.no/index.p...mart&Itemid=31.

Ørnulf er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.