Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er desidert det verste du noensinne har smakt/spist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 19:40   #61
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er desidert det verste du noensinne har smakt/spist?

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

What? Der var det vel bare gjort en tabbe,håper jeg??

Foreldrene til bursdagsbarnet var fra Iran og hvitløk var noe de brukte i abslutt alt de laget. Det ga jo smak i maten, sa de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 19:40   #62
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er desidert det værste du noensinne har smakt/spist?

Hm. Det må være vegemite. Det smaker høgg.

Gammel 17-10-10, 19:42   #63
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Hvalkjøtt er grusomt. Jeg har prøvd det ved flere anledninger og synes det er gyselig. Ellers er sei i alle sine former noe jeg ikke putter i min munn.

Stinkende oster og gåselever med eller uten trøffler og gjerne med champagne er nydelig

Gammel 17-10-10, 19:44   #64
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

1. Rå kråkebolle
2. Tran
3. Sukat
og

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 19:51   #65
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Foreldrene til bursdagsbarnet var fra Iran og hvitløk var noe de brukte i abslutt alt de laget. Det ga jo smak i maten, sa de.

Smak i maten? Dit hadde aldri jeg sendt barnet mitt i bursdag igjen

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 19:53   #66
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Muggost i salat. Jeg trodde det var feta.

Ja, fysj,hva er den greie med muggost i salat. Uuæærrgh!

Gammel 17-10-10, 20:01   #67
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Smak i maten? Dit hadde aldri jeg sendt barnet mitt i bursdag igjen

Det var da voldsomt. Jeg har besøkt folk som ikke akkurat har tilfredsstilt meg i matveien, men det er da bare å la være å smake på kaka hvis man vet den smaker høgg?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:02   #68
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er desidert det værste du noensinne har smakt/spist?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Hm. Det må være vegemite. Det smaker høgg.

Fysj! Ja, Vegemite må være noe av det verste jeg har smakt også... også at det omtrent er nasjonanlpålegget down under da... merkelig....

Gammel 17-10-10, 20:04   #69
Albertine
Passiv

Standard

Marmite. Fysj, så ekkelt. Lakrissjokolade kommer også høyt på lista.

Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:05   #70
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det var da voldsomt. Jeg har besøkt folk som ikke akkurat har tilfredsstilt meg i matveien, men det er da bare å la være å smake på kaka hvis man vet den smaker høgg?

Er ikke litt av poenget med barnebursdagsselskap det med kakene da? Hvis folk har så merkelig smak at de serverer sjokoladekaker med hvitløkssmak,hadde mest sannsynlig mine barn ikke likt det,og jeg hadde fått beskjed om at de ikke ville dit igjen,og ikke sagt meg uenig. Jeg forstår at det er forskjellige smaker i de forskjellige kulturer altså,men hvitløk i kaker,der går grensen for meg,skjønner jeg

Gammel 17-10-10, 20:06   #71
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Dessuten er vel barn generelt mye flinkere enn voksne til å la være å spise hvis det er noe de absolutt ikke liker.

Gammel 17-10-10, 20:08   #72
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er ikke litt av poenget med barnebursdagsselskap det med kakene da? Hvis folk har så merkelig smak at de serverer sjokoladekaker med hvitløkssmak,hadde mest sannsynlig mine barn ikke likt det,og jeg hadde fått beskjed om at de ikke ville dit igjen,og ikke sagt meg uenig. Jeg forstår at det er forskjellige smaker i de forskjellige kulturer altså,men hvitløk i kaker,der går grensen for meg,skjønner jeg

Nei, poenget med barnebursdager er langt fra bare kakene. I alle fall i min verden. Det er det sosiale, å hedre bursdagsbarnet og å faktisk kose seg sammen. Min fyr var i bursdag i går og han hadde hatt det så morsomt at han hadde kun hatt tid til å spise popcorn.

Gammel 17-10-10, 20:13   #73
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Standard

Jeg skrev "litt av poenget",da. Men joda,jeg ser den. Er vel heller jeg som mamma,som har en sånn greie med at ting "skal smake etter boka" Er vel bare å svelge den kamelen først som sist og ikke undervurdere verdien av en barnebursdag sånn ellers.

Gammel 17-10-10, 20:13   #74
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sist vi hadde bursdag bommet mannen og brukte en boks rømme blandet med tre fedd hvitløk i steden for ren rømme. Ingen av oss merket det før vi skulle ha hvitløksrømme på salat dagen etter.

Også er jeg enig med Darcyen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:16   #75
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sjokoladekake med hvitløk var nytt for meg, men jeg tror jeg hadde sett på det som svært interessant og vært glad på mine barns vegne som fikk oppleve noe såpass eksotisk.

Det verste jeg har smakt er et kokt, hvitblekt kjøttstykke på en båt i Litauen. Jeg vet fortsatt ikke hva slags kjøtt det var.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:16   #76
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg skrev "litt av poenget",da. Men joda,jeg ser den. Er vel heller jeg som mamma,som har en sånn greie med at ting "skal smake etter boka" Er vel bare å svelge den kamelen først som sist og ikke undervurdere verdien av en barnebursdag sånn ellers.

Unger liker jo ting uavhengig av de voksne om de får lov til å oppdage smakene selv. Mine unger elsker tørket fisk i småbiter. De knager og koser seg og kaller det godteri. En gang hadde vi besøk av et annet barn og det ble selvsagt tilbydd herligheten slik man gjør når man har gjester.

- Nei, Elin liker ikke slikt, sa pappaen.
- Har hun smakt det, sa jeg?
- Nei, sa pappaen, men det ser jo ikke noe godt ut.

Stakkars Elin som ikke fikk gjøre smakserfaringen selv, tenker jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:18   #77
kjerstisin
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
kjerstisin er litt kul
Standard

Plukkfisk
Andelever

Dette er vel de eneste tingene jeg kan si at jeg virkelig IKKE liker....

kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:25   #78
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Unger liker jo ting uavhengig av de voksne om de får lov til å oppdage smakene selv. Mine unger elsker tørket fisk i småbiter. De knager og koser seg og kaller det godteri. En gang hadde vi besøk av et annet barn og det ble selvsagt tilbydd herligheten slik man gjør når man har gjester.

- Nei, Elin liker ikke slikt, sa pappaen.
- Har hun smakt det, sa jeg?
- Nei, sa pappaen, men det ser jo ikke noe godt ut.

Stakkars Elin som ikke fikk gjøre smakserfaringen selv, tenker jeg.

Ja,man har nok lett for å tenke "æsj,det høres GRUSOMT ut",mens barna kanskje kan like det.

Gammel 17-10-10, 20:37   #79
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Kokt blektsprut. Den hadde fersk glassmanetkonsistens, og smakte sikkert ikke bedre enn glassmaneten hadde gjort.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:39   #80
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Erter og rosenkål. Ble tvunget i det da jeg var barn, og brekker meg enda av lukta.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.