Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Prikker og PM-er

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-10, 18:46   #181
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg tror jeg har gitt prikk med noe ala jævla gjøk når jeg tenker meg om. Til han der ene som kun dukker opp når det er politikk og som da alltid er helt fjern.

Mye mulig jeg kommer til å gjøre det igjen også igrunnen.

Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:50   #182
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Skremmeren, nå lar vi dette ligge. Jeg synes du har vært teit som bare pokker, og du synes jeg har vært teit som F. Fortid er fortid, og jeg nevnte ikke navn når jeg begynte å skrive i denne tråden, bare cirkainnhold i prikk fordi jeg ble såret. Ingen kunne ha gjettet at det var deg jeg refererte til hvis du ikke hadde gitt deg til kjenne.

Nå er i alle fall jeg ferdig med dette. Jeg orker ikke å leke krig, dette er tåpelig, jeg er ingen løgner, og du er sikkert en helt ok person IRL.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:54   #183
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror jeg har gitt prikk med noe ala jævla gjøk når jeg tenker meg om. Til han der ene som kun dukker opp når det er politikk og som da alltid er helt fjern.

Mye mulig jeg kommer til å gjøre det igjen også igrunnen.

Jævla gjøk
Det er jo vakkert.
Jeg liiiker prikke systemet jeg, selv om jeg fikk svettetokter og hjerteklapp av den første røde jeg fikk
Men siden dengang er det blitt mange fler og jeg knegger ofte av dem, både de røde og de grønne. Og hevnprikker i alle farger

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:14   #184
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det mangler en del prikker, og jeg antar at grunnen er fra tråder som er slettet.

Jeg er ikke admin og kan ikke gjøre søk på samme måte, men nå har vi sjekket og prikker som er fra slettede tråder vises i moderatorkontrollpanel, med opprinnelig prikkekommentar i motsetning til personlige kontrollpanel hvor prikkekommentaren skifter til I/T eller noe slikt.

Så jeg tviler egentlig på at det er flere prikker enn det som kom frem i skjermbildene, heller det at noen av de som man så de var fra slettede tråder. Kan ikke si det 100% før en admin får sjekket testetråden vår, men det er nok ikke mer enn 3-4 rødprikker fra hver av dere til den andre i løpet av disse årene.

Gammel 16-10-10, 19:23   #185
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort et søk i admin-kontrollpanelet, og finner det samme som Esme - prikker fra slettede tråder kommer opp på lik linje med andre prikker. Så det ser ikke ut til at det har vært andre prikker mellom Skremmern og Fruktflua enn dem som er vist her. (Hvis noen er veldig sikre på at dette er feil, så formidler jeg gjerne spørsmål videre til HP når han dukker opp igjen.)

Gammel 16-10-10, 20:19   #186
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ganske sikker på at slettede tråders prikker blir værende her inne (muligens i motsetning til skravletråder på SM og sånt), det har jeg sett flere ganger. Men jeg har jo ingen mulighet til å etterprøve som moddene har.

Jeg forstår i hvert fall at det er mye negativ bagasje i forholdet mellom FF og Skremmern,
for hele to års stillhet i forhold til prikking er jo tilsynelatende svært fredelig. Men prikker og skriftlige formuleringer rommer ikke det man tenker om hverandre sånn i det daglige eller selv bare innimellom, og slike tanker kan være slitsomme å bære på, selv om man stort sett koser seg og lever som normalt. Det gjelder "det virkelige livet" og i nettverden.

Gammel 16-10-10, 20:26   #187
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Om man til stadighet føler seg mobbet og misforstått, kan det være lurt å gå i seg selv. Det er bare enkeltpersonen som kan ta konsekvensen av den følelsen helt og holdent. Kanskje har man litt vel såre tær, som enten må herdes eller skånes? Kanskje var ikke nettforum tingen?

.

Helt uavhengig av denne diskusjonen mellom Fruktflua og Skremmern, så mener jeg det skal være nulltoleranse for mobbing. Det være seg om det er på et forum, på skole, på jobb eller ellers i samfunnet. og være seg om man er 5 eller 75 år.

Gammel 16-10-10, 20:28   #188
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Bare for nysgjerrighetens skyld, hva får deg til å tro at vi ikke følger med? Og til å tro at vi ikke tar ting alvorlig? Bare fordi vi ikke gjør noe aktivt i tråder eller informerer åpent om hva vi gjør betyr ikke at vi ikke vet hva som foregår og håndterer ting.

Jeg håper og tror dere følger med, men synes kanskje man lar det gå LITT langt enkelte ganger før man griper inn og sier i fra.

Gammel 16-10-10, 20:30   #189
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Det er jo faktisk folk som blir mobbet på nettet.

Nemlig! Og hvorfor skulle det da ikke kunne skje her på FP?

Gammel 16-10-10, 20:32   #190
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg håper og tror dere følger med, men synes kanskje man lar det gå LITT langt enkelte ganger før man griper inn og sier i fra.

Som i denne saken?

Gammel 16-10-10, 20:33   #191
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men poenget mitt er at det ikke nødvendigvis er så synlig at man har grepet inn, mye av jobben vi gjør synes ikke for medlemmene, det bare skjer. At det da tar litt tid før ting skjer er det mange årsaker til, omtrent like mange som det er tråder eller medlemmer på FP.

Gammel 16-10-10, 20:43   #192
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Som i denne saken?

For eksempel.

Gammel 16-10-10, 20:45   #193
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men poenget mitt er at det ikke nødvendigvis er så synlig at man har grepet inn, mye av jobben vi gjør synes ikke for medlemmene, det bare skjer. At det da tar litt tid før ting skjer er det mange årsaker til, omtrent like mange som det er tråder eller medlemmer på FP.

Det vet jeg. Har sittet nok i styrer og stell til at jeg vet alt om å jobbe i kulissene, og at ting ofte skjer uten at andre medlemmer nødvendigvis merker det man foretar seg. Det er bra om dere også jobber slik.

Gammel 16-10-10, 20:52   #194
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

For eksempel.

Ok, men du vet da overhodet ikke hvem av disse vi har vært i kontakt med, Skremmern sier jo at hun har vært i kontakt med forumledelsen. Og hva vi har gjort.

Eller mener du at "rødprikkestormen" på tilsammen 7 rødprikker mellom to brukere på 3 år hadde vært anledning til å stenge noen ute eller noe slikt?

Gammel 16-10-10, 20:55   #195
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Helt uavhengig av denne diskusjonen mellom Fruktflua og Skremmern, så mener jeg det skal være nulltoleranse for mobbing. Det være seg om det er på et forum, på skole, på jobb eller ellers i samfunnet. og være seg om man er 5 eller 75 år.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det er ikke meningen å bagatellisere mobbing, men å si noe om at det kanskje ikke alltid er mobbing, selv om noen føler seg krenket.

Nulltoleranse for mobbing er jeg selvsagt med på, men hvor går grensa som skiller mobbing fra tydelig tale, misforståelser eller såre tær? Det er ikke alltid så lett å skille sak og person heller, særlig ikke for den som føler seg krenket. Jeg syns selvjustisen her på FP fanger opp mobbing langt bedre enn enn selvjustis og delvis forumledelse på så godt som alle andre nettsteder jeg har prøvd. Her sier folk fra på en saklig måte, selv når de egentlig ikke er bestiser med den som blir urettferdig behandlet, og det er ganske uvanlig.

Konsekvensen av at folk stadig ser eller tror de ser ulv og roper, kan ikke være at man utrydder alle pelsdyr i skogen for å være på den sikre siden. Det går ikke an å fjerne alle kimer til konflikt, og samtidig drive diskusjonsforum.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:59   #196
Elin

Elin sin avatar

Standard

Ok, men du vet da overhodet ikke hvem av disse vi har vært i kontakt med, Skremmern sier jo at hun har vært i kontakt med forumledelsen. Og hva vi har gjort.

Eller mener du at "rødprikkestormen" på tilsammen 7 rødprikker mellom to brukere på 3 år hadde vært anledning til å stenge noen ute eller noe slikt?

Nei, jeg har ikke nevnt utestenging pga. denne ene enkelstående sak mellom disse to brukerne. Helhetsbildet over tid bør vurderes når man går til det forholdsvis drastiske skritt å utestenge noen.

Gammel 16-10-10, 21:35   #197
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viktig poeng som moderaratorer MÅ ta litt alvorligere enn pr. i dag. Greit nok med takhøyde, men at noen føler seg mobbet, er det ok?

Nå har Skilpadda og Esme sagt at det eksisterer ingen flere prikker.

Som i denne saken?

For eksempel.

Her skjønner jeg ikke hva du mener. Med bakgrunn i prikkeutvekslingen mellom meg og FF (vist i #146), har ingen gått for langt, så hvorfor bruke det som eksempel? Er det sånn at hvis noen roper ut om mobbing så er det uansett det, fordi det er en subjektiv oppfatning? Det eneste personlige som har blitt utvekslet mellom meg og FF, er det dere kan lese om i denne tråden. Det som skjedde andre steder og i andre tider gikk aldri på person meg bekjent, det oppsto blant annet uenigheter om hvordan man skal drive et forum, hvordan man best kan takle krangling brukerne imellom, hva som ville vært riktig prosedyre og den slags. Jeg har aldri møtt FF, jeg aner ikke hvem hun er.

Gammel 16-10-10, 21:37   #198
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nå har Skilpadda og Esme sagt at det eksisterer ingen flere prikker.

Her skjønner jeg ikke hva du mener. Med bakgrunn i prikkeutvekslingen mellom meg og FF (vist i #146), har ingen gått for langt, så hvorfor bruke det som eksempel? Er det sånn at hvis noen roper ut om mobbing så er det uansett det, fordi det er en subjektiv oppfatning? Det eneste personlige som har blitt utvekslet mellom meg og FF, er det dere kan lese om i denne tråden. Det som skjedde andre steder og i andre tider gikk aldri på person meg bekjent, det oppsto blant annet uenigheter om hvordan man skal drive et forum, hva som er riktig prosedyre og hvordan man best takler krangling brukerne imellom. Jeg har aldri møtt FF, jeg aner ikke hvem hun er.

Jeg kjenner overhodet ikke saken mellom dere, og avstår fra muligheten å kommentere. Jeg uttalte meg på generellt grunnlag.

Gammel 16-10-10, 21:38   #199
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da forstår jeg ikke hva du kommenterer.

Gammel 17-10-10, 00:55   #200
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Og jeg kan ikke annet enn å lure på hvilket annet forum dere snakker om. Er så inn i helvetes nysgjerrig her, kjenner jeg. Finnes det virkelig forum hvor man kan bli utestengt for noen dager? Karantene, altså? Wow!

Jeg må bare si det nok en gang. Jeg syns admin her på FP gjør en fortreffelig jobb. Jeg ønsker i alle fall ikke mer innblanding fra dere enn det vi har sett hittil.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.