|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?Vi kjøpte microfibersofa for 6,5 år siden. Liker ikke å sitte i skinn.
|
|
|
|
#22 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?
Det som ikke går bort med varmt vann og klut, bruker man våtservietter på. Kulepenn-streker f.eks. :btdt:
|
|
|
#23 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Vår er godt brukt og jeg synes ikke at sofaen i seg selv har knær/sittemerker. Altså, du ser på strukturen i stoffet at noen har sittet der, men det "børster" man fort vekk. Men putene i seg selv holder fasongen etc. Dette kommer vel an på kvaliteten på sofaen som kjøpes, ikke stoffet? (Hvis ikke jeg misforstår hva du mener
|
|
|
#24 |
|
er her
|
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?Vi har hatt vår mikrofibersofa i mange år, rundt ti tror jeg, jeg er jammen ikke sikker på når vi kjøpte den. Uansett man kan vaske bort de merkligste flekkene på den også penne streker og rødvin. Sjokolade setter de verste flekkene, men det også går bort. De såkalte sitteflekkene kommer av hårenes retning og kan "børstes" bort. Det eneste jeg har å utsette på sofaen er egentlig at putene begynner å bli slitt, men da snakker jeg om innmaten ikke trekket. Og det er spesielt to puter som er i "kosekroken", men det er jo bare latskap at vi ikke har byttet om på putene. Fordelen med vår sofa er at alle potene kan flyttes på/vendes og trekket kan tas av for vask/rens. Burde hatt de til rens snart, men gnikking med såpevann fungerer greit det også.
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Skinnsofa eller mikrofibersofa?
Pga flekker og merker. Merker av å legge en hånd på den liksom.
Jeg har hatt to skinnsofaer, i god kvalitet.
|
|
|
#26 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?Trekket på vår lys beige microfibersofa er fantastisk. Jeg har vasket bort flekker av f eks. sjokolade, blod og kulepenn med fuktig klut. Fyllet i ryggputene er ikke så bra, men et er jo en annen sak. Sofaen er en relativ dyr modulsak fra Living.
|
|
|
|
#27 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?Vi hadde skinnsofa før, og den så virkelig ikke ut etter et par års bruk. Vi har katter, og klospissene nappet i skinnet slik at det ble nuppete og stygt. Skinn kommer vi aldri til å ha igjen.
|
|
|
|
#28 |
|
Ekvilist
|
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?:har ikke lest tråden:
|
|
|
#29 |
|
Etylbarbital
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?Nå har jeg vært på Bolia. Mikrofiberstoffet likte jeg ikke - det var for ensartet. De hadde et annen mikrofiberstoff også med struktur (riller), men det tror jeg hadde krevd q-tips hvis klissete yoghurtfingre hadde vært raskere fremme ved sofaen enn reaksjonsevnen min.
|
|
|
#32 |
|
Etylbarbital
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?Salt:
|
|
|
#33 |
|
Etylbarbital
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?Denne sofaen (Cubus):
|
|
|
#35 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?Fin Veronal
|
|
|
#36 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skinnsofa eller mikrofibersofa?Skinn-sofa! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Stearin går bort om du stryker over flekken, med et bakepapir mellom.. Dette, og rødvin, klarte jeg og venninnene mine å grise i svigers sofa.. =) |
|
|
|
![]() |
|
|