Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tråden om syke filmer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-10, 10:06   #61
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden om syke filmer

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Men behind the Sun bruker nok ikke ekte lik, regissøren hevder at det er bilder fra en ekte obduksjon i filmen, men han har aldri lagt from noen bevis for det og det er strengt tatt ikke så mange som tror på ham. Scenen der en katt blir kastet inn i et rom med hundrevis av utsultede rotter skal derimot være sann. Det er desverre ikke helt ukjent at regissører av exploitation-filmer bruker bilder av grusomheter mot dyr i filmene sine, men det er ikke ofte (ihvertfall ikke i vestlige filmer) at bildene blir skutt spesiellt for filmen, man bruker film som allerede finnes.

Men er det lovlig å lage/vise slike filmer? Det sjokkerer meg mest i så tilfelle, hvis det er LOV å vise/distribuere film der dyr eller mennesker er torturert på "ekte" (beviselig filmtriks er ille nok, dog akseptabelt). Hvis det er ulovlig - hvilke kanaler distribueres dette gjennom da?

Jeg er virkelig ubevandret i snuff/(glad)voldsunderholdningsbransjen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 11:11   #62
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men er det lovlig å lage/vise slike filmer? Det sjokkerer meg mest i så tilfelle, hvis det er LOV å vise/distribuere film der dyr eller mennesker er torturert på "ekte" (beviselig filmtriks er ille nok, dog akseptabelt). Hvis det er ulovlig - hvilke kanaler distribueres dette gjennom da?

Jeg er virkelig ubevandret i snuff/(glad)voldsunderholdningsbransjen.

Mange land i verden har mye mindre vern for dyr enn her i Norge, så der er det lov og filme det. Og vær så snill og ikke kall det Snuff. Snuffilmer er filmer hvor et menneske blir torturert og drept i virkeligheten i underholdningsøyemed og med et profittmotiv. Det har vært masse skriverier rundt snuffilmer oppigjennom, men det er enda ikke funnet ett eneste verifisert tilfelle av en slik film på 50 år siden begrepet oppsto.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:48   #63
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes det er mye, mye verre når det er barn og gravide med i bildet, enn om det "bare" er voksne. Det er sånn jeg er skrudd sammen, i hvert fall. Begge deler er kjipt å se på, men jeg blir mye mer ødelagt på sinnet av å se barn ha det vondt. For meg er det stor forskjell.

Det synes jeg og. Jeg blir helt ødelagt av å se filmer hvor barn har det vondt eller dør. Jeg skygger helt unna, klarer ikke se på. Det er selvfølgelig ille å se voksne tortureres og blir drept, men jeg blir ikke ødelagt på samme måten av å se det. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, kanskje det er et beskytter-/morsinstinkt i oss som kommer frem når noe lite og uskyldig lider? For det har garantert blitt mye verre å se på etter jeg selv fikk barn.

Gammel 05-10-10, 12:54   #64
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Det synes jeg og. Jeg blir helt ødelagt av å se filmer hvor barn har det vondt eller dør. Jeg skygger helt unna, klarer ikke se på. Det er selvfølgelig ille å se voksne tortureres og blir drept, men jeg blir ikke ødelagt på samme måten av å se det. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, kanskje det er et beskytter-/morsinstinkt i oss som kommer frem når noe lite og uskyldig lider? For det har garantert blitt mye verre å se på etter jeg selv fikk barn.

Samme her... Gjelder både dyr og barn.
Lik er det ikke så nøye med, dem er daue likevel... Selv om jeg synes ALT sånt er blitt ekkelt etter at jeg fikk barn selv...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.