|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har dere lus i omgangskretsen? | |||
| Ja, vi bor på vestlandet |
|
10 | 7,35% |
| Nei, vi bor på vestlandet |
|
21 | 15,44% |
| Ja, vi bor på østlandet |
|
36 | 26,47% |
| Nei, vi bor på østlandet |
|
33 | 24,26% |
| Ja, vi bor i nordnorge |
|
7 | 5,15% |
| Nei, vi bor i nordnorge |
|
9 | 6,62% |
| Ja, vi bor på sørlandet |
|
1 | 0,74% |
| Nei, vi bor på sørlandet |
|
1 | 0,74% |
| Ja, vi bor i midt-norge |
|
3 | 2,21% |
| Nei, vi bor i midt-norge |
|
0 | 0% |
| Du har ikke klart å dele inn landet spesifikt nok, så jeg kan ikke stemme og må spesifisere i tråden |
|
15 | 11,03% |
| Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: LUS, avhengig av geografi?Ikke hatt lus, men lusevarsel har vi vel hatt - en gang.
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LUS, avhengig av geografi?Jeg har aldri hatt lus, ikke i klassen heller. Har heller ikke vert noe snakk om det disse 2årene han har gått i barnehagen, eller de 2 barnehagene jeg har jobbet/jobber i . |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Men først, kaffe!
Sv: LUS, avhengig av geografi?Men mener du lus nå i pollen, eller lus når vi selv vokste opp? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Superbasinella
|
Sv: LUS, avhengig av geografi?Jeg husker at helsesøster var i barnehagen og gikk igjennom hodene våre på jakt etter lus. Jeg vet ikke om det var noen tilfeller som utløste dette, eller om hun fant noen på oss. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: LUS, avhengig av geografi?
joda, når det er luseperioder så kan man gre med lusekam hver kveld så man oppdager evt lusen tidlig og får behandlet det før det sprer seg videre.
|
|
|
#27 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: LUS, avhengig av geografi?Jeg mener jeg hadde lus en gang som barn, men husker ikke helt - det var i allefall lusealarm på skolen ved flere anledninger og mamma sjekket meg med lusekam om ikke annet, men jeg vet allikevel ikke hvordan en lusekam ser ut. Mer husker jeg ikke. Jeg er født og oppvokst sentralt på Østlandet.
|
|
|
#28 |
|
Kidding, right?
|
Det er riktig det, forutsatt at de lever i hodebunnen. Livssyklusen til en lus er 30-60 dager mener jeg å huske fra studiet.
|
|
|
|
#29 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Ja, i hodebunn, det var eg klar over. Men eg forsto (misforsto) det sånn at lus levde så lenge utan vert.
|
|
|
#30 |
|
X First Lady
Sv: LUS, avhengig av geografi?Min landsdel er ikke nevnt her ser jeg. På de 19 årene jeg har hatt unger så har vi mottatt varsel om lus kun to ganger. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Drømmer
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Poden har ikke hatt lus, men det har vært flere lusevarsler i barnehagen.Bor på Østlandet. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LUS, avhengig av geografi?Jeg kommer fra nordnorge og mannen fra sørvestlandet og ingen av oss har hatt lus i oppveksten. Nå bor vi i Oslo og har to døtre som går i barnehage. Det har aldri vært lusevarsel der, så foreløpig har vi sluppet unna.
|
|
|
#33 |
|
Epikur
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Ingen lus her på neset.
|
|
|
#34 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Lus, avhengig av geografi?
Jepp. Storesøster har flettetvang no. Dvs. tvang er det ikkje, for dette er ho heilt med på. Ho er minst like lysten på ein ny runde som oss. Før skulle ho ha håret laust støtt.
|
|
|
#35 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Sørøstlandet her! Sist redigert av Kaija : 03-10-10 kl 14:13. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Lus, avhengig av geografi?Takk for alle svar! Var noenlunde sent at jeg laget denne undersøkelsen, noen må gjerne legge til landsdeler.
|
|
|
#37 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Lus, avhengig av geografi?Nå har jeg sett på tallene, og det er 50/50 i hver landsdel! Halvparten har vært borti lus og halvparten ikke. Sånn grovt inndelt. Facinerende. Jeg skal kjøpe lusekam. En grunn til at vi ikke har vært borti det kan vært at mine barn ikke går på skolen enda. Det har nok litt å si? For ti år siden var jeg Au Pair i London, og en av ungene, 6 år (til en venninneaupair) var kronisk plaget av lus. De fikk det rett og slett ikke vekk. Lusen var resistent! Dette er mitt eneste bekjentskap med lus.
|
|
|
#38 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Sv: Lus, avhengig av geografi?Jeg bor i Sør Trøndelag, og jeg selv har aldri hatt lus, men det var vel lusevarsel på skolen (det er vel gjerne det de gangene alle ble sjekket foran resten av klassen). Jeg har aldri fått med lusevarsel med jentene mine, og de har aldri hatt lus. Takk og pris, og banker 3 ganger i bordet!
|
|
|
#39 |
|
can-jur
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Hadde lus selv en gang som ung, etter speiderleir
|
|
|
|
#40 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Lus, avhengig av geografi?Jeg husker også lusedamen fra oppveksten (oppvokst nær Scarlett), men selv hadde vi aldri lus. |
|
|
|
![]() |
|
|