Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 12:08   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris?

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Hvor lang tid burde vi beregne på turen fra Paris til flyplassen? Vi flyr med Air France? Noen som mener vi bør beregne 3 timer? Det kan vel ikke stemme?

Opprinnelig lagt inn av Verity, her.

Tror ikke togturen fra flyplassen tok mer enn en halvtime. (Charles De Gaulle).

Det spørs når på døgnet det er og hvordan dere har tenkt å komme dere dit.
Fra operaen er det veldig greit med både direktebuss (går på hjørnet _bak_ operaen, hvis du står foran operaen med ansiktet rett mot bygget, følger du operaen bortover venstre siden, der kommer du til et kryss, og rett over på andre siden går bussen. Samme sted går også sånne sightseeing-busser), og hvorsomhelst i Paris er det greit med metro og RER (tog) Dere må bytte fra metro til RER, men det går greit - følg skiltingen, og kjøp riktig billett når dere går på metroen i utgangspunktet.

I antydning til rushtrafikktider hold dere unna bussen.
Hvis det er kveldstid (men det er det vel ikke, siste flyet med Air France er ikke SÅ sent) hold dere unna RER.

Jeg har reist t/r Paris sikkert 50-60 ganger de siste 7-8 årene, og regner ALLTID 3 timer før flyet går Men jeg liker å ha god tid på flyplassen, og for å si det sånn - det har jeg da. Men plutselig er det streik på t-banen og man må ta drosje istedet, eller så er det ulykke på motorveien og trafikken står, eller så er det gå-sakte-aksjon på RER, vaktene har fått det for seg at de skal jobbe som sirup i sikkerhetskontrollen, toget er smekkfullt, det har falt noen ned på skinnegangen og det sperrer en metrostasjon og man må reise en annen vei, osv. Så jeg liker å ha god tid så jeg slipper å stresses med slikt. Charles de Gaulle er forøvrig en møkk-kjedelig flyplass.

Mine kolleger som er av den mer småstressede typen kutter det ned til 2 timer før avgang uten de store problemene. Men det har hendt de ikke har rukket et fly som jeg har rukket, men det er vel heller sjelden. Du bør ha gode nerver for å bare regne 1.5 time før avgang

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.