|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
![]() BleieavtalerBlir vi lurt av daglivarekjedene på slike "gibort"- kampanjer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: BleieavtalerNei, de lurer seg selv med å gå i minus for å lokke til seg småbarnsforeldre.
![]() |
#3 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BleieavtalerVel, de trekker jo til seg småbarnsfamilier, som er gode kunder. Og jeg tviler på at de bare handler bleiene sine der, for å si det sånn.
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: BleieavtalerDu blir ikke lurt på bleieavtalen, men det butikkene håper på er at du skal handle alt det andre du trenger på butikken samtidig. Så det tjener de på i tilfelle. Det hele kampanjen går ut på er å kapre barnefamiliene til å handle hos seg. Er en kjent i en butikk så er det mye sannsynlig at en kommer tilbake. Veldig mange har en fast butikk de handler på hvor de vet hvor ting står. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BleieavtalerKlart de gjør det for å trekke oss til butikkene deres, men jeg synes det er praktisk å få bleier til halv pris nesten uansett hvor man handler, så jeg føler meg ikke spesielt lurt, altså.
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
![]() Sv: Bleieavtalerklarer de å kapre småbarnsfamiliene med supre tilbud. er det jo klart at de fleste vil handle resten av det de trenger på denne plassen også. jeg har ihvertfall ikke til til å springe fra butikk til butikk. Liker å handle på en butikk med godt utvalg og mange tips og fristelser.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bleieavtalersom mor til en toåring kan jeg skrive under på at når jeg først har gått inn i en butikk, så handler jeg det jeg skal der. Enten handler jeg før jeg henter ham i barnehagen, da har jeg slett ikke tid til å løpe rundt på mange, eller så handler jeg med ham, og i så fall er en butikk mer enn nok i forhold til både min og hans tålmodighet med å sitte stille i vognen (eller, vel, han vil jo trille de der "søte", små vognene. Den butikken som ikke har sånne, DE hadde fått denne småbarnsmoren som kunde....)
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: BleieavtalerDet sto jo i avisen om en fra Meny som mente han tapte 50 kroner på hver bleiepakke han solgte. Det er nok lokketilbud - eller loss leaders som det heter på fint. De regner med at når du først er der for å kjøpe bleier, tar du resten av handelen der også - det er nok derfor at alle setter ned prisene sine - de bryr seg nok ikke noe om at kundene kjøper bleier et annet sted, men de tar ikke sjansen på at de samme kundene tar resten av handleturen et annet sted også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BleieavtalerHvem er det som er billigst nå? Kiwi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: BleieavtalerDet er litt kult at man kan raske med seg 2 bleiepakker og bare betale for den ene (på Kiwi, i hvert fall). Jeg blir nesten litt salig.
![]() |
#15 |
Øyboer
![]() Sv: BleieavtalerSamme med middagsglassene for tiden. Kjøpte økologiske fruktglass fra småfolk og hipp til 7kr for 2 stk på Kiwi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: BleieavtalerDette er ikke akkurat uvanlig altså. Det er helt vanlig å gå i minus på varer veldig mange kjøper, det tas igjen på alt det andre kundene kjøper. Kjedene taper ikke på det totalt sett, såpass tiltro til at de kan drive butikk bør man ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Bleieavtaler
|
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |