|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Jeg trenger litt inspirasjon til bursdag med Star Wars som tema. Jeg er temmelig idiot på kakepynting, så jeg trenger litt steg-for-steg innstruksjoner. Og jeg lager gjerne en type Star Wars-romskip (som alternativ til sjokoladekakepiratskute), hvis noen har monteringsinnstruksjon på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars kake?Hva med en R2D2-kake? En slik en er rimelig enkel å lage:
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Denne ser vel enda enklere og greiere ut?
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?R2-D2-kake, kanskje?
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 16-09-10 kl 14:22. Årsak: too late |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Advarsel: Å google "star wars cake" kan man bruke hvor mye tid som helst på.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?
Fnis. Nei, jeg postet min før jeg så at du hadde postet din. Opprinnelig stod det bare "Denne ser vel enkel og grei ut", men så endret jeg kjapt etter å ha sett din.
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
Fant den!
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Å tro at man skal gjøre det enkelt og klippe ut en Darth Vader-sjablong og drysse melis over en sjokoladeglasurkake er ingen god idé. :btdt:
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Yoda?
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Kjøpe sukkerbilde fra pictureoncake.com. Det har jeg gjort to år på rad med stor suksess. Du får runde og rektangulære i ulike størrelser. De kommer fra Sverige men siden prisen er under 200 er det null problem. I år hadde jeg bildene i postkassen 4-5 dager etter bestilling, men jeg tror det tok litt mer tid (8-9 dager?) i fjor.
![]() |
#14 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Jeg kjøpte en sånn på ebay i fjor. Den la jeg på en langpannekake (to stk fra Toro) som var fylt med sjokoladesmørkrem. Jeg farget smørkrem svart med wilton-farge og "icet" den rundt hele kaken. Deretter la jeg risarket med Star Wars på og vips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
villende
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?@Esme: kommer du og lager den for meg. Alternativt utformer en "R2D2 for serious cake dummes"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Jeg synes Darth Maul høres enklere ut å få til fint, siden det er så veldig enkelt, tydelig, geometrisk mønsker på ansiktet. Det kan jo skjæres ut i farget marsipan og legges på kaken, kanskje?
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Og på denne siden kan du finne en gresskarsjablong for Darth Maul - den kan kanskje brukes som mønster til kakepynting også: http://www.cartoonjr.com/star-wars-pumpkin-stencils/
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Og her er en stilisert tegning som kanskje også kan brukes som mønster:
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() |
#20 |
Peppy!
|
![]() Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?Har du vært på Cacas-butikken ved Pascal i sentrum? Det kan jo være de har fått inn noen Star Wars-effekter. Hvis du vil gjøre det enkelt kan du lage en svart sjokoladekake, og så sette på noen plastfigurer. De er jo ikke så high maintenance disse femåringene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|