Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-10, 14:17   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?

Jeg trenger litt inspirasjon til bursdag med Star Wars som tema. Jeg er temmelig idiot på kakepynting, så jeg trenger litt steg-for-steg innstruksjoner. Og jeg lager gjerne en type Star Wars-romskip (som alternativ til sjokoladekakepiratskute), hvis noen har monteringsinnstruksjon på det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:18   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars kake?

Hva med en R2D2-kake? En slik en er rimelig enkel å lage:

Gammel 16-09-10, 14:19   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med Star Wars-kake?

Denne ser vel enda enklere og greiere ut?

Gammel 16-09-10, 14:20   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

R2-D2-kake, kanskje?

Det har jeg sett, men jeg må lete litt.

:brb:

Never mind ...

Sist redigert av Ru : 16-09-10 kl 14:22. Årsak: too late
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:22   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Gammel 16-09-10, 14:24   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Advarsel: Å google "star wars cake" kan man bruke hvor mye tid som helst på. Den særeste jeg har funnet så langt er en bryllupskake(!) formet som en død tauntaun med Luke stappet inn i bukhulen og tarmer hengende ut av åpningen.

Gammel 16-09-10, 14:24   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var du spydig? Mot meg?

Gammel 16-09-10, 14:25   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Var du spydig? Mot meg?

Fnis. Nei, jeg postet min før jeg så at du hadde postet din. Opprinnelig stod det bare "Denne ser vel enkel og grei ut", men så endret jeg kjapt etter å ha sett din.

Gammel 16-09-10, 14:26   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Advarsel: Å google "star wars cake" kan man bruke hvor mye tid som helst på. Den særeste jeg har funnet så langt er en bryllupskake(!) formet som en død tauntaun med Luke stappet inn i bukhulen og tarmer hengende ut av åpningen.

Fant den!
Fantastisk kake.

Gammel 16-09-10, 14:29   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å tro at man skal gjøre det enkelt og klippe ut en Darth Vader-sjablong og drysse melis over en sjokoladeglasurkake er ingen god idé. :btdt:

Gammel 16-09-10, 14:33   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helti100 har vel noe Starwars tema. Tror de hadde fått inn Starwars kakebilde nå også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:47   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yoda?

Skjær en langpannekake i riktig form og pynt med grønn glasur?

Eller en Darth Vader-kake?

Gammel 16-09-10, 15:16   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøpe sukkerbilde fra pictureoncake.com. Det har jeg gjort to år på rad med stor suksess. Du får runde og rektangulære i ulike størrelser. De kommer fra Sverige men siden prisen er under 200 er det null problem. I år hadde jeg bildene i postkassen 4-5 dager etter bestilling, men jeg tror det tok litt mer tid (8-9 dager?) i fjor.

Gammel 16-09-10, 15:22   #14
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte en sånn på ebay i fjor. Den la jeg på en langpannekake (to stk fra Toro) som var fylt med sjokoladesmørkrem. Jeg farget smørkrem svart med wilton-farge og "icet" den rundt hele kaken. Deretter la jeg risarket med Star Wars på og vips!

Når du bestiller, så blir du bedt om å skrive hva som skal stå på risarket.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 15:53   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Esme: kommer du og lager den for meg. Alternativt utformer en "R2D2 for serious cake dummes"?

Jeg rekker ikke å bestille bilde, tror jeg.

Darth Vader hadde garantert blitt en suksess (hvis kakepyntings idioten klarer slikt, da). Men det gutten virkelig ønsker seg er Darth Maul.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 16:23   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg synes Darth Maul høres enklere ut å få til fint, siden det er så veldig enkelt, tydelig, geometrisk mønsker på ansiktet. Det kan jo skjæres ut i farget marsipan og legges på kaken, kanskje?

Gammel 16-09-10, 16:25   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Og på denne siden kan du finne en gresskarsjablong for Darth Maul - den kan kanskje brukes som mønster til kakepynting også: http://www.cartoonjr.com/star-wars-pumpkin-stencils/

Gammel 16-09-10, 16:29   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Og her er en stilisert tegning som kanskje også kan brukes som mønster:

Gammel 16-09-10, 16:30   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 16:33   #20
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du vært på Cacas-butikken ved Pascal i sentrum? Det kan jo være de har fått inn noen Star Wars-effekter. Hvis du vil gjøre det enkelt kan du lage en svart sjokoladekake, og så sette på noen plastfigurer. De er jo ikke så high maintenance disse femåringene.

Ellers så den Darth Maul-kaken til Skilpy her, den med mandlene, ikke så helt håpløs ut å lage.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.