|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Nå er det vel ikke så ille rent helsemessig å være lett overvektig med bmi 25-27, jeg mener til og med å ha lest at det er bedre enn å ha tilsvarende lav bmi. Om man trives med vekten er en annen sak. Og at befolkningen som helhet blir større er jo et problem da det medfører flere sykelig overvektige. Men om størrelse 42 er stort eller smått kommer jo an på hvem som skal inni klærne. Er du 160 høy og spedbygget, er du ganske stor hvis du må ha størrelse 42. Og de klærne sitter neppe pent heller selv om de er store nok. Er du 180 høy og kraftig bygget, er 42 en liten størrelse og man er tynn når man går inn i den.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg har ikke vært str. 42 noen gang de siste årene. Jeg er en 44. Kanskje, muligens om jeg går ned 15 kg vil jeg komme inn i 42. Jeg er såpass høy og bredskuldra at jeg drar over ryggen uansett.
|
|
|
#23 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?42 er helt greit for min overkropp (jeg er breiskuldra med pupper), men en størrelse for mye for mage/rumpe/lår. Jeg er 173 cm. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg er smashing i str. 42. |
|
|
|
#25 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg er også smashing i 42 i overkropp og kommer antageligvis aldri under der med min bygning og høyde. Nå er jeg 44 i overkroppen og bikket nylig mot 46 og da må jeg ta tak. Nå er jeg nede igjen på 44, men drømmer om 42.
|
|
|
#26 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Søsteren min er lekker i størrelse 42, mens jeg hadde blitt tykk om jeg hadde latt det gått så langt. For noen er 42 det rette, men det bør ikke være noen unnskyldning for meg sånn at jeg kan gafle innpå sjokolade og potetgull om kveldene.
|
|
|
#27 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?
SIer meg vel egentlig bare enig i denne. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg er 40-42 i overdeler, 36-38 nede, så jeg dekker de fleste størrelser. Jeg har vært oppe i 44 oventil og 40-42 nede, da var jeg for tung. Min ideale vekt bør være 38-40 oppe og 36 nede. Men en 42-str er ikke en 42-str i alle butikker, altså... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Er det bare jeg som leser dette som at det var meningen å diskutere moderat overvekt, ikke klesstørrelser?
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Det kommer jo selvsagt ann på hvordan man er bygd. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Skal man ikke bare lese overskrifta, da? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg synes dette var en merkelig avsporing. Det var da ingen i den andre tråden som mente at str. 42 på generelt grunnlag tilsvarer overvekt.
|
|
|
#34 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg er definitivt overvektig i str 42 selvom jeg er 170 høy. Ikke fedme, men overvektig ja. Nå er jeg 38 på overkroppen og 40 nede og har rett under 30 i fettprosent. ( |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Bille, så er det da vel som jeg siterte også skrevet at det er: Noe humoristisk påpekt med samme størrelse som den omdiskuterte.
|
|
|
#36 |
|
Sånn passe sane
|
Hæh? Ok, jeg skal lese en gang til.
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Mine pupper krever av og til str. 42. Jeg er 160 og fin og flott.
|
|
|
#38 |
|
Off the map.
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg har i alle år vært str 42/44. Jeg er ikke happy med det og synes jeg er for stor. Og det selv om jeg jo ser at andre er større. Men jeg forbeholder meg retten til å være misfornøyd med en dvask og utrent kropp, selv om det finnes folk som er verre ute enn meg. Dette er da snakk om at JEG er misfornøyd med MIN kropp, ikke noe mål på hvordan andre bør forholde seg til sin.
|
|
|
#39 |
|
Erfaren nok
|
Ja, nettopp.
|
|
|
#40 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg ville vært lett overvekting i str 40. En annen ulempe når klesstørrelsen kryper oppover er dessuten at klærne blir altfor side for meg. Sist redigert av ElinM : 13-09-10 kl 22:55. |
|
|
|
![]() |
|
|