Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke smykker bruker du til vanlig?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 15:13   #21
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Hvilke smykker bruker du til vanlig?

Jeg har på meg gifteringen bestandig, tar den kun av når jeg skal bake. Den er litt stor, så av og til tar jeg på en "juksering" med diamanter slik at den sitter bedre på. Ellers så er jeg veldig glad i ørepynt, bruker det så og si hver eneste dag, gjerne små perleørepynt eller med stein, det er mest praktisk når jeg er på jobb.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:35   #22
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker bare billigsmykker innimellom, er ikke flink å bruke smykker og de lager alltid farge på huden. Håper derimot å kunne ta på meg gifteringen min igjen snart.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:42   #23
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Fast har jeg en nesepiercing, den er veldig liten og søt da.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:43   #24
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Bruker noe i ørene hver dag, sjelden noe mer, har noen par øredobber, ja.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:48   #25
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Gifteringen, en enkel, glatt gullring, på høyre ringfinger.

Det er det eneste faste. Somregel bruker jeg et par øredobber, enten mammas perleøredobber som jeg fikk da jeg giftet meg, eller et par jeg fikk av mannen ei jul. Eller varierer med noen andre. Halsesmykker har jeg så smått begynt med igjen etter at Knerten er over den verste rive-i-dem-fasen, men det varierer fra dag til dag, mannen har gitt meg en del...

Gammel 12-09-10, 15:50   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker gifteringen og skoleringen. Begge er på venstre ringfinger. Ellers bruker jeg ikke smykker.

Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:50   #27
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går så godt som alltid med øredobber, og har mange par å velge i. Jeg bruker også halskjeder og ringer innimellom, men ikke så ofte som ørepynt.

Gammel 12-09-10, 15:56   #28
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker endel smykker, men ikke store saker. Runde gulløredobber med diamanter, giftering, alliansering i hvitt gull, en annen ring med tre diamanter på i gult gull, armbånd i gult gull akkurat nå, gullkjede med et hjerte med en diamant inni og to gutter som henger løst. I tillegg kan man vel si at klokka er et smykke, den har diamanter på seg. Jeg liker diamanter.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:58   #29
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Fast har jeg en nesepiercing, den er veldig liten og søt da.

Jeg har forøvrig også en piercing under leppa/over haka, den har jeg hatt i sikkert 15 år så jeg tenker rett og slett ikke på at jeg har den. Den er vel det nærmeste jeg kommer et daglig smykke.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:59   #30
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg bruker gifteringen og skoleringen. Begge er på venstre ringfinger. Ellers bruker jeg ikke smykker.

Hva er skolering?

Jeg bruker gifteringen på høyre ringfinger (gult gull), og allianseringen i hvitt gull på venstre ringfinger. Begge ringene er i ferd med å bli for store, så det er vel bare et spørsmål om tid før de enten må bytte til langfingrene eller bli levert inn for "krymping".

Rundt halsen har jeg et hjerte i gult gull med diamanter rundt. Det tar jeg bare av om jeg skal pynte meg med et annet og mere dominerende smykke til fest.

I ørene kommer det ingenting. Jeg tåler ikke gull engang der.

Gammel 12-09-10, 16:18   #31
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun giftering, glatt i gult gull.

Har smykker jeg er veldig glad i, som jeg bruker når jeg skal pynte meg, men i mitt yrke (fjøs) så er ikke smykker noe lurt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:45   #32
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Gifteringen er det eneste smykket jeg alltid bruker. Den er i gult gull med en diamant i spenn. Ellers har jeg en pen klokken med 10 små diamanter som jeg alltid bruker. I tillegg bruker jeg øredobber - men ikke alltid. Iblant har jeg en ring på venstre hånd, og til "fint" hender det jeg bruker armbånd eller kjede i halsen. Jeg har mye smykker jeg aldri bruker, og det er litt "dessverre", for det er jo egentlig meningsløst å ha dem liggende i et smykkeskrin.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:47   #33
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Hva er skolering?

Jeg tipper det er en sånn NTH-ring eller tilsvarende?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:52   #34
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker stort sett diamanter. Gifteringen bruker jeg ikke, men en enstens diamantring har jeg alltid på fingeren. Og så veksler jeg litt på smykker, men stort sett diamanter der også. Ørene er vel der jeg veksler mest, fra diamanter til perler og kulere hengeøredobber. Alt ettersom. Det er til hverdags. I helgen har jeg sjelden noe annet enn ringen min, unntatt om jeg skal på noe selskapelige greier.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:59   #35
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kun gifteringen. Jeg liker ikke smykker og dilldall, så det er bare flaks om jeg husker å ta på meg noe mer til fint.

Gammel 12-09-10, 17:04   #36
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg har i det siste blitt en smykkebruker og har ett desidert favorittsmykke (fra Husfliden) som jeg bruker aller mest.
Jeg liker også å bruke smykker som matcher klærne jeg går i, men i og med at jeg stort sett bruker svart eller hvitt så er det igrunnen veldig lett.
De smykkene jeg har er enten svarte, svarte og hvite, hvite eller sølv, bortsett fra favorittsmykket som er nydelig grønt og svart.
Har også to hjerte-sølvsmykker som jeg bruker mye.

Øredobber bruker jeg som regel også, og av og til ringene mine. Men jeg syns jeg har så stutte og lite fine fingre at jeg som oftest lar være å bruke ringer for å ikke fremheve dem.

Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 18:08   #37
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ekstremt kjedelig på smykkefronten. Jeg har en gullring etter oldemoren min som er på hele tiden, og et gullsmykke med en saksofon i gull og hvitt gull som anheng - that`s it. Bruker jeg noe mer enn det, så føler jeg meg spjåkete, og det liker jeg ikke.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 18:09   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gifteringen bruker jeg daglig, og så har jeg et par gullperleøredobber som bor fast i ørene mine, ellers bruker jeg fint lite smykker.

Gammel 12-09-10, 18:09   #39
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så og si alltid perleøredobber. Til fest lange øredobber/ringer. Ellers fint lite.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 18:12   #40
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker også periodisk skoleringen, da på venstre ringfinger. Det er siviløkonomringen/NHH-ring. (Husker da vi var og tok mål til dem, dama smilte og sa jeg burde prøve på venstre, for høyre ville jeg kanskje ha en annen ring etterhvert... kjæresten min var der også, og vi bare smilte. Det er han som for noen år siden ga meg den ringen jeg har på høyre ringfinger ja...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.