Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du vært i Alanya?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-10, 10:35   #21
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du vært i Alanya?

Jeg har vært i Tyrkia flere ganger og anbefaler det på det sterkeste. Har aldri følt meg redd eller truet på noen som helst måte, og ungene har kost seg glugg i hjel alle 3 gangene de har vært der. Vi skal til Tyrkia igjen neste sommer.

Gammel 01-09-10, 12:20   #22
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Vi reiser til Alanya om et par uker. Helt topp, har vært der flere ganger. Den tyrkiske maten er nydelig, masse fine klær å handle hvis du orker prutingen. Varmt og godt, helt topp. vær bestemt med de flørtende tyrkerne så går det helt fin fint God tur.

Gammel 01-09-10, 15:01   #23
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

1) Tyrkerne elsker unger. Lyst hår er en stor bonus.

Første gangen vi var der, så var ungene her 2 og 5 år, og hvor enn vi var, så kom det Tyrkere bort og hilste på ungene, klappet dem på hodet og kinnet, og var i det hele tatt veldig opptatt av dem. Og ungene koste seg med dette. Oppmerksomhet er jo alltid kjekt.

To år senere var vi tilbake, og det samme skjedde, men nå nesten bare mot minsten. Vi oppdaget at de Tyrkiske mennene på en måte vek unna storesøster. Vi konkluderte vel med at de nå syntes hun var for stor til å "klå" på, og det var jo veldig fint gjort.
Hun selv synes jo det var blodig urettferdig at broren fikk så mye oppmerksomhet og ikke hun da.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 09:18   #24
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Var der i fjor sommer, og vil ikke tilbake. Likte ikke alt maset fra selgerne, samt følelsen av å bli forsøkt lurt hele tiden. Plassen i seg selv, stranden, været, hotellet, maten osv var helt supert. Men jeg reiser på ferie for å ha fred og ro, så jeg bør nok finne meg ei øde hytte på fjellet istedenfor.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:15   #25
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Har du vært i Tunisia er du herdet. Jeg har vært begge steder, og reiser gjerne tilbake til Alanya. Tunisia derimot, not a fat chance!

Hehe! Da tror jeg at det kommer til å gå helt bra. Jeg fant ut av det hele i Tunisia og bør da være godt rustet. Blir spennende!

Gammel 02-09-10, 10:29   #26
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Et lite tips på morgenkvisten:

Unn deg en tur på tyrkisk bad. Helst første dagen. Det er fantastisk, du blir så utrolig ren og forfrisket og det avsluttes med en skikkelig god massasje. Man føler seg som et nytt menneske etterpå, og det gir et godt utgangspunkt for en nydelig brunfarge.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 16:32   #27
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville forhørt meg litt angående tyrkisk bad og hvor/om det er greit å ta det - særlig om man tar det alene og ikke sammen med en venninne. Jeg tok det alene, og måtte sette en del grenser underveis.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 17:52   #28
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har ikke vært i alanya men en liten naboby. Tyrkia er i alle fall flott. Har du med guttene dine er det ikke noe problemmed at du reiser alene med dem. Eldste er jo ganske gammel også. Jeg er akkurat nå alene i side i tyrkia og det er ikke favoritt landet og reise alene, men så lenge en er forsiktig går det veldig bra. Du kan fint gå ute med guttene dine etter det er mørkt, men hold deg til godt opplyste gater med en del turister. Jeg liker å spise middag på hotellet når jeg reiser alene eller alene med unger. Tyrkere er innpåslitne så bare overse dem når alle snakker til deg på gata. Ikke svar. Bare svar på konkrete ting du lurer på i evt. Butikker. De lar en kikke mye mer i fred nå enn bare for noen år siden. Jeg er dårlig til å prute men litt gjør jeg bestandig. Gå ned ca. 30 prosent på prisen så møtes dere. Du vet jo litt hva du kan være villig til å betale. Det er mye fint og handle her i tyrkia. Gled deg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.