Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låser dere døren når dere er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-10, 22:42   #61
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Låser dere døren når dere er hjemme?

Jeg har opplevd innbrudd midt paa lyse dagen. Jeg sov paa sofaen ( ) og plutselig stod en kvinnelig innbruddstyv i stuen og saa paa meg. Jeg hadde hört litt braak fra gangen, men tenkte det var naboene (vi bor i leilighet i 5. etg.), men det var altsaa tyver som lett hadde brutt opp ulaast dör med brekkjern. Etter dette er dören laast, ja.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 22:44   #62
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer. Vi voksne låser som regel av vane, mens Lillemor ikke gjør det. Prøver å huske å holde døra låst om natten, men har ved noen anledninger glemt det. Har også opplevd at døra har vært åpen når vi har våknet om morgenen, men jeg TROR det kommer av at Lillemor ikke har lukket døra ordentlig når hun har kommet hjem. Har i alle fall opplevd ganske mange ganger at hun ikke har lukket døra skikkelig, og jeg håper forklaringen ligger der framfor at fremmede har vært inne i huset mens vi har sovet.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 22:47   #63
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi låser ikke på dagtid, Far låser døren etter "besøkstid" og dersom han ikke er hjemme låser jeg når jeg legger meg.

Gammel 28-08-10, 23:00   #64
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi låste på natterstid en periode, etter at svigermor plutselig matrialiserte seg inne på soverommet vårt kl 3 om natten. At vi ikke fikk slag begge to er et under.
Hun hadde iofs et gyldig ærend, det var okser løs i fjøset, men lell a gitt.
Hørt om å banke på?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 23:11   #65
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi låser når ungen er inne, ellers ikke. Det blir for mye flying inn og ut.
Men jeg vet det er folk i nabolaget som har fått besøk av ubudne gjester midt på dagen uten at de har hørt det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 23:22   #66
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Ja, alltid.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:47   #67
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Alltid! Med mindre ungene er rett utenfor døren eller noe. Går de bort til naboen låser jeg, og tar heller de ekstra turene til døra for å låse opp når de kommer tilbake. Har også opplevd å få ubudne gjester på døra, men jeg slapp dem ikke inn.

Gammel 29-08-10, 02:17   #68
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Låser kun om natta. Bor i liten by og i borettslag, med skjermet inngang. Har også hund som blir koko-bjeffete lenge før noen rekker å ringe på.

Gammel 29-08-10, 10:21   #69
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har så og si alltid låst ja ,unntaket er når ungene er rett utenfor og leker. Har opplevd lignende situasjoner som du beskriver, eller at folk ringer på, og plutselig står i yttergangen før vi har opnet. Synes ikke noe om det...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 10:57   #70
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Låser alltid og ungene har fått beskjed om det samme.
vi bor i blokk, så hvis det ringer på skal de ikke slippe inn fremmede uansett om
de skal inn med reklame e.l., ringer det på døren oppe skal de bare la være å lukke opp og ikke sjekke hvem det er.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 10:58   #71
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Låser kun om natta. Bor i liten by og i borettslag, med skjermet inngang. Har også hund som blir koko-bjeffete lenge før noen rekker å ringe på.

Nesten så jeg vurderer det den dagen vi flytter i hus

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:22   #72
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Låser som regel alltid. Jeg synes ikke noe om folk som plutselig står inne i huset vårt, samme om det er kjente eller ukjente.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:30   #73
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nabojenta her har det med å komme inn uten å ringe på, ellers er det bare pappa som plutselig står uanmeldt i stua. Men han har nøkkel, så å låse døra hjelper ikke.

En gang jeg var alene hjemme hadde jeg skremt megselv ved å se på en eller annen skummel film. Jeg gikk ned for å sette på en vask, og hørte noen som gikk oppe i stua. Jeg har sjelden vært så redd, døra var tilogmed låst, men det var jo bare pappa.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:35   #74
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, låser omentrent alltid døra. Unntaket er vel mest om sommeren når man flyr litt ut og inn rett i nærheten av huset, og det er mange naboer ute i nærheten også.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:46   #75
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ikke hjemme i bygda, nei.
Her i Storstaden gjør vi det.

Gammel 29-08-10, 12:01   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så ekkelt, Safran.

Nei, jeg låser ikke døra når vi er hjemme, for eldste går inn og ut hele dagene, så det er like greit at den er åpen. Låser selvsagt alltid når alle er inne for kvelden og når vi går ut, samt om jeg er alene og skal opp og dusje eller noe.
Jeg låste alltid der vi bodde før, det var et belastet område, men her kjenner jeg meg ekstremt trygg (bor delvis på landet). Ting kan jo skje, men.

Gammel 29-08-10, 12:15   #77
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Låser alltid

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 12:38   #78
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg låser på kveldstid når mannen drar på jobb, inngangen er helt i andre enden av huset i forhold til tvstuen, mens soverommene til ungene er ved inngangen. Liker best at det er låst.

Gammel 29-08-10, 12:40   #79
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Låser døren når vi er hjemme ja. Mest fordi at bølla nå selv får til å dra ned håndtaket på døra og da er det kjekt at hun ikke greier å komme seg ut, men også for å være sikker på at ingen uvedkommede faktisk skal greie å komme seg inn om de prøver.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 00:03   #80
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, fordi i praksis så blir det upraktisk, med ungene som løper ut og inn hele dagen.

Jeg vurderer å sette inn kode- eller fingeravtrykkslås på kjellerdøren, sånn at de kan gå inn den veien.

Det er ikke en uvanlig greie det du opplevde, Safran. De titter inn i gangen, grabber med seg det de ser rett innafor døra (håndveske, mobil, bilnøkler - sånne ting ligger jo ofte på en hylle rett innafor), og stikker fort av gårde. Og blir de sett før de rekker å ta noe, så blir folk som oftest så befippet at de ikke rekker å gjøre noe. Liten risko, med andre ord.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.