![]() |
#521 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leste ferdig Trollmannen fra Oz i kveld, og tror Poden er veldig innstilt på å begynne på den andre Doktor Proktor-boken nå - han (og jeg!) hadde stor moro av den første i sommerferien.
#522 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå er vi godt i gang med Greven av Monte Christo. Det tok litt tid før mellomsten var helt med. Det er mange vanskelige navn, og historien er mer kompleks enn hva han var vant til. Men nå er både han og storebror aldeles gira, og de drasser med seg boka over alt, i håp om at jeg skal finne tid til å lese bare litt til. Kjempespennende! |
![]() |
![]() |
#524 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har akkurat begynt på Harry Potter og mysteriekammeret. Straks 2-klassingen er helfrelst på HP etter å ha fått DS-spillet tidligere i sommer, og vil helst lese alle bøkene, men jeg tror vi må ha en pause etter denne. |
![]() |
![]() |
#525 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Ivanhoe og De tre musketerer, kanskje? Og alt mulig av Jules Verne, såklart.
#526 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg er nettopp ferdig med Doktor Proktor og tidsbadekaret av Jo Nesbø, og det var en super bok. Nå blir det småhistorier fra Astrid Lindgren i noen dager, før vi skal finne et nytt leseprosjekt. Jeg lurer på å ta fatt på disse Garmann-bøkene. |
![]() |
![]() |
#527 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Å, Barna i Nyskogen leste jeg jo da jeg var liten. Den var litt spennende, men ikke så kul som Greven da. Kikker på lista di. Tusen takk!
Jules Verne er et must, ja. Jeg tror jeg har samlede verker ett eller annet sted i en hylle eller kasse. Ivanhoe og De tre musketerer har jeg ikke lest selv, men det burde jeg jo. Skatten på Sjørøverøya er vel også en røverbok man burde ha med seg, men den fenget ikke meg helt den gang jeg leste den, så jeg vet ikke om jeg gidder å begynne på høytlesing, hvis jeg tror den vil kjede meg. Sist redigert av Kaija : 16-08-10 kl 22:22. |
![]() |
![]() |
#528 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå leser vi "Otto er et neshorn". Neste ut tror jeg blir "Doktor Proktors prompepulver".
#529 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har lest en gammel favoritt i kveld: |
![]() |
![]() |
#530 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Harry Potter og de vises stein, fordi lillebror så gjerne ville lese Harry Potter - og jeg trodde han var klar. Det er han definitivt ikke, for han bare later som han følger med. Han insisterer imidlertid på at vi skal lese den ferdig, så vi gjør nok det. Etterpå blir det bok 5 med de store ungene. |
![]() |
![]() |
#531 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?I kveld var det lillemor på 3 som valgte bok, og det ble Tingelings drømmehage som ble vinneren av bokduellen. |
![]() |
![]() |
#532 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Doktor Proktor og tidsbadekaret.
#533 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nancy Drew, The hidden staircase leses for eldstemann her. Hun har fått en pakke med de seks første bøkene, så vi skal vel gjennom den ene etter den andre tipper jeg. Jeg mimrer tilbake til da jeg var 10 og lå på Rikshospitalet og leste hele serien... Minstemann velger forskjellig bok hver kveld, alt fra Kaptein Sabeltann via Monsterfabrikken til en av de ørten bøkene han har om fly.
#534 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leser Tonje Glimmerdal til eldste. Veldig bra så langt!
#537 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?RBK-avisa. |
![]() |
![]() |
#538 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Idag begynte jeg å lese 'Den hvite stenen' av Gunnel Linde for min 7-åring. Hun var en av forfatterne jeg likte godt når jeg var liten, er spent på om de fortsatt fenger. |
![]() |
![]() |
#539 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?I dag kom 6-åringen hjem med "livet i fjæra", så vi har lest om kråkeboller, fjærmarker og det som mere er. |
![]() |
![]() |
|
|