Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-10, 10:10   #701
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Slik er jo 99 % alle diskusjoner her inne.

Påstås det her at selveste jeg driver og konstaterer innlysende ting?

Makan.







  Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:11   #702
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:16   #703
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Siden sykepleie blir så diskutert, det er på mange måter "det mest typiske kvinneyrke", så vil jeg si noe om det som eksempel. Det andre typiske kvinneyrket er vi jo imot.

Anyways. De 19-åringene som velger sykepleie gjør det ikke bare av ren interesse for sykepleiefaget altså. De velger vel så mye ut fra rollemodeller, de har kvinnelige slektninger som er sykepleiere, og det er et velansett yrke. Og jeg tror mange av de 19-åringene aldri vurderer f.eks ingeniør, selv om noen gjør det.

Men det er jo klart at knapt noen av disse som kommer rett fra videregående aner hva sykepleiyrket faktisk går ut på og velger feil. Det er mange sykepleiere som ikke egner seg spesielt godt i jobben, og det er mange av dem som virkelig mistrives i klassisk sykepleierjobb på sengepostene for eksempel. Svært mange ønsker å videreutdanne seg og komme seg vekk. For de blir lei. De blir lei av mas og gnål og stress.

Jeg tror at det er en Fin Ting om kjønnsmarkedet var mer fritt fra kjønnsrollemønster, flere jenter som ellers hadde valgt sykepleieyrket hadde valgt noe de faktisk passer for. Og det hadde kommet flere menn til yrket. Det er ikke bare for å få opp lønna, det er jo en Fin Ting i seg selv å få flere menn inn på en kvinnedominert avdeling. For det første så blir det jo bedre arbeidsmiljø, og det trengs nå jammen, det er mange sykepleiere som er utbrent og sykemeldt på grunn av et shitty arbeidsmiljø.

@Milfrid: Du sier det rykker i irritasjonsnerven når man sier at det Ikke er en Fin Ting at kjønnsmarkedet er så kjønnsdelt, og det skjønner jeg ikke altså. Det er da aldri snakk om at kvinner som har lyst å være sykepleier skal tvinges til å bli ingeniør, men at man heller fanger opp de kvinnene som egner seg bedre og kommer til å trives bedre som ingeniør enn sykepleier. Men det er vel kanskje den siste greia der hvor det blir kræsj i denne diskusjonen.

Du og dine makkere mener at det er best for kvinner (som gruppe) å velge tradisjonelt fordi det ligger en tanke at det er mest naturlig for en, jeg og mine tror at kjønnsrollemønster gjør at man mange ganger velger feil i forhold til hva man egentlig hadde egnet seg til.

Siste ting: En ting som jeg også stusser på er det at det er så få som tenker at tradisjonelle valg rett og slett også kan være feil for gruppen. Om man nå følger stereotypen om at kvinner er flinke til å multitaske og er mer sosialt kompetente enn menn og mer ryddige: Da passer de jo bedre som prosjektledere i industrien enn hva menn gjør. Og jeg synes ikke at sykepleieryrket passer spesielt godt for kvinner egentlig, jeg synes det passer vel så godt for den stereotypiske mann som den stereotypiske kvinne.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 14-08-10 kl 11:04.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:19   #704
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Jeg lurer på hva det var i min oppvekst som gjorde at sykepleier, lærer og frisør var fullstendig uaktuelt som yrke
Jeg skulle bli jagerflyger (kom ikke inn pga synet ), konsertpianistinne (gadd ikke øve nok), eller matematiker (check).

Ikke fordi _jeg_ er så interessant liksom, men det var jo åpenbart noe i oppvekst og miljø som gjorde at det ble sånn? Eller? Kanskje jeg bare ikke _har_ det kvinnelige omsorgsgenet?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:23   #705
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Jeg vet hva det var som gjorde at jeg endte med å velge helt utradisjonelt ihvertfall. Det var en sterk påvirkning hjemmefra om at kvinnegreier var tull og at mannsgreier var logisk og bra. Dermed forsøkte jeg å bli så flink til å være mann som man kan når man er jente. Med det resultat at det ikke var bra nok det helle på hjemmebane såklart.

Men uansett endte jeg jo med en jobb jeg elsker da - og som fullblods kvinne til slutt. Med følelser og hele pakka. Og ChandlerBingFaktor.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:32   #706
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Hva var det andre typiske kvinneyrket "vi er imot?"
Og nå sitter jeg og grubler på om jeg faktisk liker jobben min, eller om jeg bare er indoktrinert til å tro at jeg liker den, og om jeg egentlig burde blitt rørlegger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:37   #707
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva var det andre typiske kvinneyrket "vi er imot?"
Og nå sitter jeg og grubler på om jeg faktisk liker jobben min, eller om jeg bare er indoktrinert til å tro at jeg liker den, og om jeg egentlig burde blitt rørlegger.

Neida. Du er lærer through and through. Hadde ikke egnet deg til noe som helst annet. Beroliget nå?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:46   #708
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Neida. Du er lærer through and through. Hadde ikke egnet deg til noe som helst annet. Beroliget nå?

Mer fornærmet enn beroliget egentlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:46   #709
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Problemet oppstår når det blir så vanlig at det blir en norm at kvinner jobber deltid. For det første innebærer dette ofte - ikke for Milfrid og ikke for minst tre andre i denne diskusjonen - men likevel svært ofte at mannen må jobbe mer enn fulltid. Dette går faktisk ut over barna.

Dernest blir altså ikke kvinner likestilt siden de ikke er selvstendige.

Men jobber kvinnen deltid fordi hun er kvinne?
Jeg tror at kvinnen jobber deltid fordi hun tjener minst og fordi hun er minst flink til å la andre ting flyte ( altså, kvinnen er opptatt av å jobbe, men også at at huset skal være ryddig, klærne til barna rene og hele, at fritiden fylles med kvalitets opplevelser, at familiebildene skal være organisert i album osv) men menn ikke tenker over slike ting i det hele tatt og neppe ville gjort det om de jobbet deltid heller?

Altså må kvinnen jobbe deltid fordi hun tjener minst og dermed koster det famillien minst at hun er hjemme, dernest er kvinnen mer opptatt av ting som kan rettes opp ved å jobbe deltid, enn menn.


Men det er mulig jeg er på vilspor?

Det spørsmålet jeg får oftest av folk som ikke kjenner oss, er når jeg skal begynne å jobbe...... Så at det er noen sosial aksept for at kvinner er hjemme, eller jobber redusert har ikke jeg opplevd i allefall.
(for de som ikke vet er jeg fulltidsarbeidene, på egen gård)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:07   #710
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mer fornærmet enn beroliget egentlig.

Bazinga!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:11   #711
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men jobber kvinnen deltid fordi hun er kvinne?
Jeg tror at kvinnen jobber deltid fordi hun tjener minst og fordi hun er minst flink til å la andre ting flyte ( altså, kvinnen er opptatt av å jobbe, men også at at huset skal være ryddig, klærne til barna rene og hele, at fritiden fylles med kvalitets opplevelser, at familiebildene skal være organisert i album osv) men menn ikke tenker over slike ting i det hele tatt og neppe ville gjort det om de jobbet deltid heller?

Altså må kvinnen jobbe deltid fordi hun tjener minst og dermed koster det famillien minst at hun er hjemme, dernest er kvinnen mer opptatt av ting som kan rettes opp ved å jobbe deltid, enn menn.


Men det er mulig jeg er på vilspor?

Det spørsmålet jeg får oftest av folk som ikke kjenner oss, er når jeg skal begynne å jobbe...... Så at det er noen sosial aksept for at kvinner er hjemme, eller jobber redusert har ikke jeg opplevd i allefall.
(for de som ikke vet er jeg fulltidsarbeidene, på egen gård)




Vi begynner å loope her nå.

rine og Esme -

  Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:15   #712
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Vi begynner å loope her nå.

rine og Esme -

Skal jeg liksom mobbes fordi jeg var sent ute her nå altså?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:16   #713
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Skal jeg liksom mobbes fordi jeg var sent ute her nå altså?

  Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:19   #714
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Du ska itte trø i graset. Spede spira lyt få stå.
Mållaust liv har og e mening du lyt sjå og tenkje på.
Du skal være snill mot de som er mindre begavet enn deg

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:21   #715
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Kaller du deg selv målløs, Floksa?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:23   #716
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.


Du ska itte trø i graset. Spede spira lyt få stå.
Mållaust liv har og e mening du lyt sjå og tenkje på.


Du skal være snill mot de som er mindre begavet enn deg



Skal jeg vanne planter eller klemme Floksa nå?

  Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:24   #717
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Skal jeg vanne planter eller klemme Floksa nå?

Det går vel streng tatt ut på ett

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:25   #718
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg lurer på hva det var i min oppvekst som gjorde at sykepleier, lærer og frisør var fullstendig uaktuelt som yrke
Jeg skulle bli jagerflyger (kom ikke inn pga synet ), konsertpianistinne (gadd ikke øve nok), eller matematiker (check).

Ikke fordi _jeg_ er så interessant liksom, men det var jo åpenbart noe i oppvekst og miljø som gjorde at det ble sånn? Eller? Kanskje jeg bare ikke _har_ det kvinnelige omsorgsgenet?

Jeg skulle bli flymekaniker. Omsorgsyrkene var out of the question.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:26   #719
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kaller du deg selv målløs, Floksa?


eller Enfoldig

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:29   #720
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Ojsann, denne har jeg ikke sett før nå.

Tilbake til hovedinnlegget:
- Ja, jeg tror noen kvinner synes det er veldig behagelig og en komfortabel "livsstil" å bli forsørget og slappe og shoppe seg gjennom en ganske innholdsløs hverdag. Eks. Jeg følger med på veeeeeeldig mange interiør-blogger... mange av disse superfine bloggene tilhører damer som shopper, møblerer, tar bilder av interiøret og barna sine og blogger om det. Jeg har også veldig mange venninner som skulle ønske de slapp jobbing dersom de hadde hatt økonomi til det. Jeg tror at økonomi er en viktig faktor til at mange kvinner ikke kan leve et liv der de blir forsørget av mannen.
- ja, jeg tror også at endel kvinner ikke liker å bli jobb-slitne, og jeg synes mange kvinner sutrer og bærer seg veldig om arbeidsdagen skrider over 8 timer flere dager på rappen... Menn er sikkert like slitne, men de sutrer mindre om det tror jeg.

Jeg kan IKKE tenke meg å bli forsørget, og jeg ønsker å jobbe selv ettersom jeg liker å være ute blant masse folk. Derimot skulle jeg gjerne dele hus med en mann som kunne være med og dele utgiftene mine, og det hadde ikke gjort noe at han hadde hatt bedre økonomi enn meg heller

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no