Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

LilleRosins kreative tråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-10, 10:12   #161
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Jeg er veldig veldig flink.

Tenk - etter at ungene er levert i barnehage og på skole, arbeidsdagen ferdig, middagen lagd og fortært, ungene hjemme fra alskens aktiviteter, kveldsmaten over, tenner pusset, bøker lest, sanger sunget, matpakker smurt, klesvask hengt opp, vaskemaskin satt på, kjøkkenet ryddet, neste dags klesskift lagt frem, da..

... da tusler jeg ned på syrommet og lager dette.

Tunika og kortbukser til Rusket. Egentlig skulle det være en str. 6-8 år, men etter å ha gjort en variant av mitt vanlige stunt - denne gangen la jeg tøyet vrang mot vrang og sydde, i stedet for rett mot vrang som jeg bruker - ble den en størrelse mindre gitt. Hun får det på seg da, men det varer ikke to sesonger.

Jeg sydde først et par 3/4- lange bukser etter Meedom-mønsteret, men de ble veldig vide i livet.

Så startet jeg på ny frisk med et par til. Denne gangen klarte jeg å klippe to helt like deler, slik at jeg måtte klippe av og trikse med rib for å få dem passe. Men det ble bra da, og så passet de til slutt i størrelse med toppen. Juhu! Men GOD som jeg sløser med stoff.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med meg selv og gir meg mange velfortjente klapp på skulderen. Selv om jeg ikke fikk drenert den kvelden heller. Eller limt bilder inn i album. Eller satt opp de siste hyllene på Rusket sitt rom. Eller eller eller eller....

Størrelse: 5-6 år
Materiale: Bomull, rib og cordfløyel fra Stoff og stil, noe vintage bomull til applikasjonene.

Gammel 22-05-10, 11:35   #162
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Rosin, det der var et helt herlig sett!

Gammel 22-05-10, 16:11   #163
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig sett!

Gammel 22-05-10, 16:17   #164
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er flink!

Gammel 22-05-10, 16:18   #165
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fint det var og du er flink.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 22:43   #166
tess1
Aktiv

Medlem siden: Oct 2008
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Kjempe fint!

Gammel 25-05-10, 18:05   #167
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Det ble kjempefint!! Herlige farger og kjempesøte stoffkomboer.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 17:03   #168
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Nydelig sett!

Og den redesignbuksa!

Gammel 12-07-10, 21:11   #169
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg eeendelig fått sydd igjen.

Det tok meg bare 3 måneder å sy det grønne settet. Det er i str. 6 år, og er til datteren til en venninne. Det rosa er til lillesøsteren hennes, og det brukte jeg bare en uke på.

Jeg gjør alltid noe nytt. Denne gangen prøvde jeg meg på strikk. Det var jo utrolig lett. I hvert fall på sett nr. en. På sett nr to... la meg bare si jeg tenkte litt feil. Det ble ingen strikk, men den ble fin likevel. Om jeg får si det selv.

Jeg har brukt cord fra stoff og stil. Det grønne blomstrede er også fra Stoff og Stil, mens det rosa blomstrede bomullsstoffet er et gammelt putevar. Og knappene, de vidunderlige vidunderlige knappene, er fra Etsy.

Gammel 12-07-10, 21:24   #170
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Knallfine sett! Knappene var jo litt magiske faktisk.

Gammel 13-07-10, 23:29   #171
tess1
Aktiv

Standard

Kjempefine sett. Knappene var herlige ja!

Gammel 04-08-10, 18:44   #172
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Veldig fornøyd med denne kjolen! Det ble Punktum også - da hun fikk den på, begynte hun med en gang å synge "Tornerose var et vakkert barn". Trolljenta valset rundt og kalte seg en prinsesse, og kikket blidt inn på kjøkkenet for å spørre om noen hadde sett et vakkert barn.

Smilende startet jeg standardsvaret - "jaaaa, lille venn, klart jeg har sett et vakkert barn", men så så jeg noen mistenkelige brune flekker på kjolen og nedover leggen. Uæææhhh, bleieløse 2-åringer er ikke alltid like bedårende skjønne må jeg si.

Kjolen er nå vasket, og igjen klar for å bæres av et vakkert barn.

Selve kjolen er sydd av et gammelt dynetrekk - er ikke det UTROLIG kult?!. Kantingen er bomull fra stoff og stil, blonden er fra mormors gamle syboks, og de aldeles fantastiske knappene er fra Etsy. Må ha fler av disse!

Gammel 04-08-10, 19:03   #173
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig kult ja! Du har blitt knallflink til å sy!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 19:10   #174
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjolen er kjempefin, og jeg ser det vakre barnet!

Gammel 05-08-10, 01:32   #175
tess1
Aktiv

Standard

Den var aldeles nydelig.

Gammel 05-08-10, 09:46   #176
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dæven, så lekker den var!

Gammel 05-08-10, 09:58   #177
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før nå? Så utrolig mye fint du lager! Men... Lager du noe til store gutter? Har ikke du en stor gutt? Jeg trenger inspirasjon, om ikke annet, så til noe mor/svigerinne kan lage. Det er så mye harry tøy til gutter når man kommer over str. 122.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 12:00   #178
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du lager vakre klær, Lillerosin!

Det lilla settet var bare yummy i fargene.
..og jeg skjønner at Punktum sang for kjolen sin!

Gammel 05-08-10, 12:46   #179
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Oh my, den var fin! Jeg tror vi må ha en bytte-greie jeg.

Gammel 05-08-10, 14:44   #180
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Så hyggelige tilbakemeldinger! Tusen takk!

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før nå? Så utrolig mye fint du lager! Men... Lager du noe til store gutter? Har ikke du en stor gutt? Jeg trenger inspirasjon, om ikke annet, så til noe mor/svigerinne kan lage. Det er så mye harry tøy til gutter når man kommer over str. 122.

Har ikke laget noe til ham enda stakkars. Planlegger ei bukse og en genser, men det er så artig med disse kjolene dah. :enspora:

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Oh my, den var fin! Jeg tror vi må ha en bytte-greie jeg.

Ja veldig gjerne! Ønsker meg en sånn selebukse. De er så fine.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.