|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådJeg er veldig veldig flink. Tunika og kortbukser til Rusket. Egentlig skulle det være en str. 6-8 år, men etter å ha gjort en variant av mitt vanlige stunt - denne gangen la jeg tøyet vrang mot vrang og sydde, i stedet for rett mot vrang som jeg bruker - ble den en størrelse mindre gitt. Hun får det på seg da, men det varer ikke to sesonger. Jeg sydde først et par 3/4- lange bukser etter Meedom-mønsteret, men de ble veldig vide i livet. Så startet jeg på ny frisk med et par til. Denne gangen klarte jeg å klippe to helt like deler, slik at jeg måtte klippe av og trikse med rib for å få dem passe. Men det ble bra da, og så passet de til slutt i størrelse med toppen. Juhu! Men GOD som jeg sløser med stoff. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med meg selv og gir meg mange velfortjente klapp på skulderen. Selv om jeg ikke fikk drenert den kvelden heller. Eller limt bilder inn i album. Eller satt opp de siste hyllene på Rusket sitt rom. Eller eller eller eller.... Størrelse: 5-6 år Materiale: Bomull, rib og cordfløyel fra Stoff og stil, noe vintage bomull til applikasjonene.
|
|
|
#164 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådDu er flink!
|
|
|
#165 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Lillerosin sin kreative trådSå fint det var og du er flink. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådKjempe fint!
|
|
|
#167 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådDet ble kjempefint!! Herlige farger og kjempesøte stoffkomboer.
|
|
|
#169 |
|
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådDa har jeg eeendelig fått sydd igjen.
|
|
|
#171 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådKjempefine sett. Knappene var herlige ja!
|
|
|
#172 |
|
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådVeldig fornøyd med denne kjolen! Det ble Punktum også - da hun fikk den på, begynte hun med en gang å synge "Tornerose var et vakkert barn". Trolljenta valset rundt og kalte seg en prinsesse, og kikket blidt inn på kjøkkenet for å spørre om noen hadde sett et vakkert barn. Smilende startet jeg standardsvaret - "jaaaa, lille venn, klart jeg har sett et vakkert barn", men så så jeg noen mistenkelige brune flekker på kjolen og nedover leggen. Uæææhhh, bleieløse 2-åringer er ikke alltid like bedårende skjønne må jeg si. Kjolen er nå vasket, og igjen klar for å bæres av et vakkert barn. ![]() Selve kjolen er sydd av et gammelt dynetrekk - er ikke det UTROLIG kult?!. Kantingen er bomull fra stoff og stil, blonden er fra mormors gamle syboks, og de aldeles fantastiske knappene er fra Etsy. Må ha fler av disse!
|
|
|
#173 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Lillerosin sin kreative trådUtrolig kult ja! |
|
|
|
|
|
#174 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Lillerosin sin kreative trådKjolen er kjempefin, og jeg ser det vakre barnet!
|
|
|
#175 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådDen var aldeles nydelig.
|
|
|
#177 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådHvorfor har jeg ikke sett denne tråden før nå? Så utrolig mye fint du lager! Men... Lager du noe til store gutter? Har ikke du en stor gutt? Jeg trenger inspirasjon, om ikke annet, så til noe mor/svigerinne kan lage. Det er så mye harry tøy til gutter når man kommer over str. 122.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådDu lager vakre klær, Lillerosin!
|
|
|
#180 |
|
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådSå hyggelige tilbakemeldinger! Tusen takk!
Har ikke laget noe til ham enda stakkars. Planlegger ei bukse og en genser, men det er så artig med disse kjolene dah. :enspora:
Ja veldig gjerne! Ønsker meg en sånn selebukse. De er så fine.
|
![]() |
|
|