Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nå er det jul igjen!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-10, 02:15   #61
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå er det jul igjen!

Jeg satt i hele fjor sommer og strikket julegaver.
Jeg var veldig glad for det da det ble desember.

Gammel 04-08-10, 02:15   #62
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

30. november HVERT eneste år undrer en svett, heseblesende Fløyel hvorfor i hun ikke har startet å kjøpe julekalendergaver før?? Og hvert år lover hun seg "Neste år!! DA!! Da skal hun være flink!!" Har hun gjort det i år?? *Hvorfor kjøpte hun ikke MASSE med seg når vi var ute å reiste nå i sommer??* Julekalenderene MÅ jo bli dyre når man gjør alt i siste liten.

Men takk for påminnelsen! 1. delmål er nå å kjøpe 1 kaledergave i morgen allerede, og vi skriver kun 4. august

Gammel 04-08-10, 09:21   #63
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

30. november HVERT eneste år undrer en svett, heseblesende Fløyel hvorfor i hun ikke har startet å kjøpe julekalendergaver før?? Og hvert år lover hun seg "Neste år!! DA!! Da skal hun være flink!!" Har hun gjort det i år?? *Hvorfor kjøpte hun ikke MASSE med seg når vi var ute å reiste nå i sommer??* Julekalenderene MÅ jo bli dyre når man gjør alt i siste liten.

Men takk for påminnelsen! 1. delmål er nå å kjøpe 1 kaledergave i morgen allerede, og vi skriver kun 4. august

Jeg hiver meg på den.
Dette skal bli den mest spennende kalenderen ever!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:32   #64
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

TAKK, med en juletråd så føler jeg i hvertfall at fødsel i medio nov ikke er så lenge til

Jeg tenkte nesten det samme. :termin lille julaften: Dette året kan julen komme fort!

Jeg regner selvfølgelig med å gjøre unna alle juleforberedelsene når jeg går ut i perminsjon. Så jeg har gooood tid.

Gammel 04-08-10, 09:44   #65
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gammel 04-08-10, 09:47   #66
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Åh! Nå så jeg en annonse over her, som minnet meg på julekalenderen vi hadde da Kløver var halvannet:

http://singsang.ning.com/?gclid=CLj8...FY0sDgodMScksA

Sang-kort-kalender! bare at vår var hjemmelaget (fy så lei jeg ble av å sitte og finne på tegninger til 24 sanger), og det var julesanger! (Var jeg snill mot FP-økonomien og Google nå, eller var det litt på kanten?)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:52   #67
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har allerede startet planleggingen av julegavene.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:00   #68
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

det er ikke ofte jeg er for medisinering før terapi, men av og til er det like greit....julevasking gøy!?! Mener du da man gråtende slenger grønnsåpe inn i krokene for at det i allefall skal lukte riktig ca halv fem om natta lille juleaften?

Gammel 04-08-10, 11:02   #69
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eneste jeg er i gang med er kalendergavene til Haugtussa.
Ellers har jeg ikke TENKT på jula i det hele tatt enda, og skal heller ikke begynne med det første.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:29   #70
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke jul før i Desember. Kalender kan dog anskaffes i November, og det hender jeg ikke klarer å motstå en aldri så liten marsipangris. Men ellers - DESEMBER. Så det så.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:40   #71
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er august. Det er sommer.
Jeg kan begynne å tenke på julen når det blir høst. Tidligst neste mnd.

Jeg er i gang med å tenke så smått, jeg vet hvor vi skal, og er igang med å tenke på det. (vi skal nemlig kjøre 8 timer... to mnd før jeg har termin, og mannen har pr. i dag ikke sertifikat.) Kalender har både vi (jeg og mannen har snopepakker på min gamle) og Knerten, hjemmebrodert, men ikke av meg... mikro får også etterhvert. Mormor (min mor) broderer, fine greier. Jeg bare velger, hun ordner.

Men jeg vil ikke tenke jul enda. Prøv igjen om en mnd.

Gammel 04-08-10, 11:46   #72
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Oh my
Betyr det at jeg kan risikere å komme hjem fra London med julepynt i bagasjen?
DET ER AUGUST.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:27   #73
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker på sommerferien når det er jul, så jeg kan helt klart tenke på jula i august.

Det er jo et stykke fra å kjøpe et par julefigurer og kjøpe kalendergaver på tilbud til å henge opp pynten.

Gammel 04-08-10, 12:30   #74
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jul?

Gammel 04-08-10, 12:39   #75
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Til jul er heldigvis magen min uten innhold (legg merke til at min erfaring unngår å nevne flat). Jeg gleder meg alltid til jul og i å mer enn noen gang. Jeg slipper å rette denne desemberen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:43   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det er ikke ofte jeg er for medisinering før terapi, men av og til er det like greit....julevasking gøy!?! Mener du da man gråtende slenger grønnsåpe inn i krokene for at det i allefall skal lukte riktig ca halv fem om natta lille juleaften?

Jeg vet jeg er i sterkt mindretall når jeg sier jeg liker å vaske. Jeg tuller ikke, jeg elsker det. Rydding, derimot, er direkte jævlig, og siden jeg stort sett må rydde mye før jeg vasker, så gjør jeg det ikke så ofte som jeg har lyst. Men jeg er av typen som kan stå beundrende i vaskehylla i butikken og kikke på hva jeg har lyst å kjøpe, gå og lukte litt på vaskemidlene og drømme om en barnefri helg der jeg bare kan gå rundt og ha det rent og ryddig rundt meg. *gal*

Jeg tror ikke det er den verste "sykdommen" et menneske kan ha, så jeg klager ikke, hehe.

Gammel 04-08-10, 12:47   #77
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Hallo det er er nesten 5 mnd igjen jo!

Gammel 04-08-10, 12:49   #78
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Iset: jeg elsker også å vaske. Helt seriøst. Ingenting gir bedre ro enn shinet hus.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:54   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Iset: jeg elsker også å vaske. Helt seriøst. Ingenting gir bedre ro enn shinet hus.

Enig. Jeg får faktisk skikkelig uro i hele kroppen av å ha det rotete og skittent rundt meg, jeg slapper ikke av og jeg blir sur og gretten.

Gammel 04-08-10, 13:24   #80
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

VASKE er ikke så ille. Jeg trenger ikke vaskehjelp sånnsett. Jeg trenger gjerne RYDDEhjelp da, om slikt hadde vært å leie... Om noen rydder skikkelig, så det bare er å vaske, så kan jeg vaske jeg altså... Men det var det der med å komme til med vaskingen, innimellom alle TINGENE....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.