Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor er det fint og varmt med barn i februar?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-10, 18:12   #21
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er det fint og varmt med barn i februar?

Vi var nylig på Gran Canaria, og hadde det kjempefint. Valgte et rolig område med rekkehusbungalower rett ved stranden i stedet for gigahoteller. Tror ikke jeg hadde orket å dra med to så små barn så langt, og ungene (4,5 og 9) hadde det strålende der vi var nå. Og jeg er vanligvis glad i å reise langt og utenfor allfarvei, altså.

Gammel 14-02-10, 19:01   #22
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sunwing har resort på Bang Tao på Phuket. Det ligger ikke akkurat i gåavstand til noe, men stranden er fantastisk. De holdt på å bygge senteret når vi var der sist. Vi bodde på Laguna Beach rett bortenfor.

Gammel 03-07-10, 00:24   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trekker denne litt opp igjen. Vi endte med å bestille to uker i Thailand i november istedenfor februar - på Sunving Resort Kamala Beach (utenfor Phuket såvidt jeg forstår). Dette var jo ikke et spesielt dristig valg, her snakker vi ikke backpacking på egen hånd. Jeg har bare likevel blitt nervøs for om vi har tatt oss vann over hodet. Det er jo en del advarsler mot å ta med babyer til tropiske strøk, "egoistisk" etc etc, mange treff hvis man googler.

Er det uforsvarlig å ta turen? Jeg føler jo at ganske mange finner på adskillig mer crazy ting med babyer, det må jeg si, men jeg fikk bare kalde føtter her.

Hva med vaksiner? Er babyen greit dekket av ordinært vaksinasjonsprogram? Noen som har tanker om hva vi og storebror bør ta? Vi snakker jo ikke akkurat om en bushtur her.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 00:57   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Florida er veldig deilig i februar.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 01:24   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babyen skal ikke ha noen ting så lenge du ammer, men det er greit å sjekke at du har fått påfyll på dine. Difteri og stivkrampe bør være maks 10-15 år, tror jeg, og hepatitt er også alltid bra å ha.

Jeg er en av dem som har dratt med meg baby på nokså rare steder, og har følt det ganske forsvarlig så lenge det er OK (privat) helsevesen og jeg har fullammet. Hvis jeg ikke hadde fullammet hadde jeg vært mer opptatt av fascilitetene og vært sikker på at jeg kunne koke vann og flasker til en hver tid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 01:27   #26
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser jeg ditt siste innlegg. Jeg syns ikke det er det minste uforvarlig, Thailand har bra sykehus og leger. Ellers tenker jeg som Scarlett.

Gammel 03-07-10, 22:09   #27
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Babyen skal ikke ha noen ting så lenge du ammer, men det er greit å sjekke at du har fått påfyll på dine. Difteri og stivkrampe bør være maks 10-15 år, tror jeg, og hepatitt er også alltid bra å ha.

Jeg er en av dem som har dratt med meg baby på nokså rare steder, og har følt det ganske forsvarlig så lenge det er OK (privat) helsevesen og jeg har fullammet. Hvis jeg ikke hadde fullammet hadde jeg vært mer opptatt av fascilitetene og vært sikker på at jeg kunne koke vann og flasker til en hver tid.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå ser jeg ditt siste innlegg. Jeg syns ikke det er det minste uforvarlig, Thailand har bra sykehus og leger. Ellers tenker jeg som Scarlett.

Takk skal dere ha! Jeg har fått påfyll av det meste ifm en tur til Tyrkia for noen år siden. Mannen trenger noe. Vi får sjekke.
Helsevesenet i Phuket skal visstnok være bra, og på Ving resort er det ikke akkurat så vrient å komme i kontakt med leger og slikt. Vi var i Hellas med storebror da han var like gammel, og da tenkte jeg ikke på dette, enda da var vi et sted med mye færre fasiliteter. Det er kanskje den lange turen som skremmer meg litt.

Jeg har planer om å fullamme til 6 måneder, og strekker meg gjerne litt ekstra på grunn av turen. Uansett regner jeg med å ha nok melk til at vi slipper flasker og slikt og eventuelt bare er igang med noen smaksprøver av andre ting. Men fasilitetene er bra der vi skal, så hygienen bør egentlig ikke være en superstor utfordring uansett.

Det går vel helst bra, og jeg nekter å la mine vanlige kriseideer stoppe meg denne gangen. Storebror gleder seg veldig, og det er vår siste sjanse med det første til å ta en slik tur - han starter snart på skolen og jeg er lærer, så her er det ikke mange flere muligheter til ferie i november .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 22:37   #28
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Man kan også legge til thailenderes vennlighet på listen.

Gammel 03-07-10, 23:10   #29
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi fløy til Dominikanske republikk i november med Lillebror som er født i slutten av mai. Det gikk overraskende bra, han sov helt greit på flyet også. Vi hadde med bæretøy og et par leker, ellers holdt det med pupp og knebøy i midtgangen. God tur, jeg er helt sikker på at det kommer til å gå kjempebra!

Forresten, vi hadde med en sånn babysafefeeder ting, som vi puttet melon i som han spiste, og en grøtpakke for å gå smaksprøver. Og flasker til vann som han kunne drikke av.

Gammel 04-07-10, 18:10   #30
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Det hørtes deilig ut og kommer helt sikkert til å bli en flott tur!! Vi var på Mauritius da førstemann var 4 mnd. Bestill babybag på flyet hvis det er en mulighet, det hjelper for litt avlastning. Husk å ha reiseforsikringen i orden. Fetteren min var på sykehus i Phuket og følte seg som en konge. Ble oppvartet til alle kunstens regler (så lenge man har forsikringen i orden ). Som vogn hadde vi med oss Mountain Buggy og var veldig fornøyd med den. Lett å trille i sanden og frøkna stor trivdes i den. Ellers er denne reisesengen kjempe smart. Hadde den med til lillesøster da vi tilbrakt en mnd i Karibia da hun var 7 mnd. Den er tilsalgs hvis du er intr .

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 00:24   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så gøy å høre at dere skal til Thailand. Vi satser på å få til en tur til Kata beach omtrent på samme tiden.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 00:58   #32
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Var i Tenerife siste uka i januar i år. Det var kjølig. Bassenget, som skulle være oppvarmet, var iskaldt. Veldig få som badet i havet og i noen basseng. Ville nok ha ventet til slutten av februar kanskje. Mulig det er bedre da. På dagtid var temperaturen i lufta +23 C, men det føltes ikke så varmt ut.

også oppdaget jeg at dere hadde bestilt reise osv....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.