|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerMeg og mannen min støtter en del frivillige organisasjoner. Mannen min søtter blant annet Redd Barna med 225kr i mnd.
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerDette tror jeg Redd Barna gjerne vil ha tilbakemelding på. De har antakeligvis satt bort dette arbeidet til et annet firma, og de som ringer rundt får betalt etter hvor mye penger de får inn. Overivrige, ufine selgere gir dårlig rykte, og jeg tipper at RB tar tak i dette hvis du sier i fra.
![]() |
![]() |
#3 |
*gjesp*
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
![]() |
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerjeg kan ikke så mye om det men må si jeg syns det virker nokså frekt å si noe slikt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerJeg synes i utgangspunktet det er frekt å ringe folk ubedt for å prakke på dem ting, enten det er salg eller ren tigging.
![]() |
#5 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerDet kan virke som om Redd Barna kjører på en litt mer hissig vervelinje om dagen, og kanskje denne økningen er den del av pakka? Jeg har hvertfall blitt stoppet ved flere anledninger (utenfor butikker o.l.) av muntre og masete selgere fra RB som skal _vise_ meg noe. Jeg har hver gang takket nei, og bedt om en brosjyre, men fått til svar at det har de ikke fordi det blir for dyrt.
![]() |
#6 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerJeg har opplevd akkurat det samme. Redd Barna ringte og da ble jeg så irritert at jeg stoppet hele greien. Jeg gikk da over til Plan. Der har jeg også fått forespørsel, men de ble i det minste ikke sur for at jeg ikke ønsket å øke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerJeg er snarsint og ender med å flytte støtten til en annen organisasjon når jeg blir utsatt for noe sånt. Det er jo ikke organisasjonen som ringer, det er selgere, men likevel.
![]() |
#8 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjoner
Jeg er litt der jeg også, og hadde flyttet støtten tvert om det var jeg som fikk telefonen og ikke min mann.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjoner
Nja. Organisasjonen har nå leid inn disse selgerne for å gjøre en jobb rettet mot meg i organisasjonens navn. Dermed føler jeg absolutt at organisasjonen har et ansvar for hvordan disse selgerne ter seg. |
![]() |
![]() |
#10 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerTelefonsalg hadde jeg mugnet av også.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerJeg har også fått slike telefoner fra Redd Barna, men har ikke reagert negativt (og har to ganger økt månedsbeløpet). Hvordan man reagerer kommer sikkert mye an på hvordan "selgeren" oppfører seg og hva vedkommende sier. Jeg misliker veldig å bli mast på, og synes de skal passe seg veldig for det - men jeg synes ikke det er problematisk at de bruker denne metoden for å få inn mer penger, gitt at de gjør det på en vennlig og høflig og ikke-pressende måte.
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerFor å moderere meg litt: jeg synes det er greit at de ringer, ikke for ofte, og takker for støtten og spør pent om jeg har tenkt på å øke støten med 25 kr i måneden for eksempel. Det er når de maser eller prøver å overtale med tildels ubehagelige virkemidler etter at jeg først har sagt nei at jeg kan finne på å kutte støtten til organisasjonen.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerJeg ble stoppet av 2 svenske, meget innpåslitne "selgere" fra Redd Barna utenfor Rema for ca. to uker siden. De ville at jeg skulle skrive meg på en liste da jeg takket nei til å bidra med månedlig bidrag, noe jeg også takket nei til. Jeg følte hun gikk langt over streken da hun begynte å si at siden jeg er i helsevesenet har jeg et ansvar osv. høyt og tydelig mens folk gikk inn og ut av butikken.
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerEn sånn telefon hadde jeg blitt skikkelig sur av. Kreftforeningen spør av og til skriftlig om jeg kunne tenke meg å øke beløpet, men presiserer at de er glade for all støtte. Da pleier jeg gjerne å justere opp litt. Hvis noen hadde antydet at jeg var smålig når jeg ikke ville gi mer, hadde jeg avsluttet hele giverforholdet.
![]() |
![]() |
#15 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerJeg fikk en tilsvarende telefon fra Redd Barna for en uke eller to siden, men den selgeren jeg snakket med sa én setning litt annerledes - og det gjorde kanskje at jeg overhodet ikke reagerte negativt. Han sa: "Ja, du gir jo allerede 225,- kroner i måneden, det er jo bra!" etter at jeg hadde sagt på en høflig måte at jeg ikke hadde mulighet til å øke beløpet akkurat nå. Stor forskjell!
![]() |
#16 |
Tidsklemma
|
Det syns jeg er helt akseptabelt. Da godtar man et nei og respekterer at man er en god giver allerede.
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Frekt? Eller bare sånn det er? Ang mersalg til frivillige organisasjonerJeg synes det er helt greit at Redd Barna ringer og spør om jeg kan tenke meg å øke beløpet med 25 kr måneden, selv om de får en god sum av meg i måneden allerede. Jeg ville derimot blitt temmelig sur over en slik samtale som det HI beskriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|