|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereVi har nå også spist de første jordbærene. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereJeg har fått til blomkål |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Trøtt
|
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereHva sår man om man skal så noe nå?
|
|
|
#144 |
|
Glamorøs
|
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereParsellen min var fullstendig overgrodd da jeg kom tilbake fra ferie, men da er det jo desto lettere å luke.
|
|
|
#145 |
|
Ferdig!
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereAlt jeg sådde i potter nede er spist opp av snegler. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereVi har mange squash og gresskar (de siste på den gamle komposten) på gang. Reddikene ble bare lange tynne røtter med et par unntak, gulrøttene og løken døde i skyggen av squashbladene, men vi får muligens noen få bønner og sukkererter, nok til en middag. Så mye for alt det arbeidet.
|
|
|
#147 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereJeg har mye jordskokk, men hva i alle dager bruker jeg det til? |
|
|
|
|
|
#149 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereEr jordskokk litt krysning mellon potet og kålrot, kanskje? |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereDen smaker litt nøtteaktig synes jeg. Men typisk rotfrukt-konsistens, og kan brukes som andre rotfrukter antar jeg. Har kun brukt den i mos og supper. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereNeste år, ja. Det har jeg ikke tenkt på. Hm. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Glamorøs
|
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereJeg er ikke så begeistret for jordskokk, men det er visst veldig sunt. Bare husk at når dere har satt det ett sted blir dere aldri kvitt det. I tillegg sprer det seg veldig, og det må tynnes for å få store knoller.
|
|
|
#154 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereMine er rundt halvmeteren nå. Over bakken, altså. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Glamorøs
|
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereMine sto der og vi har brukt to sesonger på å bli kvitt dem, blant annet ved å grave en meter ned og sile all jorden, for å deretter sette poteter tett i tett oppå. Jeg tror du kan sette knollene eller liten plante når som helst. Den sprer seg mer og mer for hvert år.
|
|
|
#158 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereBli kvitt dem? |
|
|
|
![]() |