|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et bra badested i Italia?Vi var i Bibione øst for Venezia for to år siden, og skal dit igjen om knappe tre uker. Stranda er herlig, lys deilig sandstrand så langt øyet kan se, veldig langgrundt, akkurat passe store bølger til at ungene har det supergøy og det er rent, pent og rolig der. Det er en badeby, men av litt høyere standard enn mange andre. Lido de Jesolo var vi også innom, flotte strender der også - men for meg ble det litt vel mye. Det var fryktelig mange hoteller og campingplasser der, enormt med folk og området hadde mer "syden"preg over seg enn rolige Bibione. Sist redigert av Synnemor : 25-06-10 kl 18:39. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Et bra badested i Italia?Har vært i Pescara i Abruzzo. Herlige strender, men det kan bli litt for mye av det gode - det er veldig mange Italienere som tar sommerferien der |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Et bra badested i Italia?Å guri, jeg gleder meg til ferie! Fiiiine tråden! |
|
|
|
#26 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Et bra badested i Italia?
Det er et leilighetskompleks som heter Appartementi Leopardi (www.In-Italia.dk) Leilighetene ligger rundt bassengområdet og alle har enten hage eller terrasse mot bassenget. Det er relativt lite, du har full oversikt over hele området fra terrassen/hagen. I tillegg er eiendommen inngjerdet, slik at ingen uvedkommende kommer inn på området (eller små barn stikker av ut på veien hvor bilene kjører villmann) Vi bodde der for to år siden og falt veldig for det. Rent og pent, rolig både på dag og natt og ganske nytt med grei innredning. Du kan leie sengetøy og håndklær, og for en helt grei sum vasker de leiligheten når du drar. Det ligger et par km fra sentrum, men det er både matbutikk, bakeri og vaskeri i nærheten. (Vi hadde leiebil sist og har egen bil med denne gangen) 10 min å gå til stranda. Anbefales! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
kamerat
|
Sv: Et bra badested i Italia?Vi har vært to steder på Sardinia, på Costa Rei i sør, ikke så langt fra hovedstaden Cagliari, og i Alghero i nord. Costa Rei har mil på mil med aldeles fantastiske strender, men det er ikke så mye annet der, bortsett fra ferieleiligheter i hopetall. Cagliari er en veldig hyggelig by, da. Alghero er en aldeles nydelig liten by, og strendene der er også fine (men bystranda der blir jo ikke helt det samme som på Costa Rei). Har man base i nord, er det mange andre interessante og fine steder å dra på utflukter til i grei kjøreavstand, og flotte strender også. Selve Alghero er en stor charterdestinasjon, så den mistenker jeg for å være noe av et helvete i høysesong (vi var der i påsken, og da var det lissom akkurat passe).
|
|
|
#28 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer Sist redigert av Liljekonvall : 25-06-10 kl 23:18. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Der er det bra....dit reiser vi om en uke Sist redigert av Liljekonvall : 25-06-10 kl 23:46. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Et bra badested i Italia?Porto Recanati (syd for Ancona - på østkysten). Jeg bodde der en hel sommer da jeg var 20 år gammel ) |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Anbefaler også Milano Marittima som ligger litt nord for Rimini..
|
|
|
#32 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Et bra badested i Italia?For hundre år siden (eller 23 for å være presis) var jeg her. Nydelig sted, kort vei til flott strand, og ikke veldig mange turister.
|
![]() |
|
|