Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

NÅ skjønner jeg hvorfor de kalles monstersnegler! (Boasnegler)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 01:29   #41
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NÅ skjønner jeg hvorfor de kalles monstersnegler!

Jeg er veldig glad for at jeg bor oppe i isødet. Ikke har vi monstersnegler, flått eller hoggorm. Kanskje er det enda mer vi slipper unna også?
Ikke er vi så veldig plaget av solbrenthet og soleksem heller. Og pollensesongen er faktisk kort.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 01:30   #42
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

En av grunnene til at jeg ikke bor i isødet fortsatt er at hagesesongen er så kort. Jeg vil ikke bytte.

Dere har snegler da.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 01:31   #43
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Vi bør få lagt inn bilder av snegler som kan drepes samt snille snegler slik at ikke flere av oss tar feil.
Jeg hadde og tatt knekken på den der Mei, den ser ut som en sånn stygging.

Gammel 14-06-10, 01:32   #44
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har faktisk lest meg opp på snegler i helgen, men tydeligvis ikke godt nok.

:dum:

Gammel 14-06-10, 01:41   #45
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ergo, vi trenger bilder.

Gammel 14-06-10, 01:45   #46
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Dette er en boasnegl. Jeg synes ikke den ligner på den jeg fant. Denne er mer sort/hvit. Den jeg fant var brun/sort.

www.snegler.info har bilder og informasjon.

Gammel 14-06-10, 01:49   #47
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Dette lignet imidlertid mer på den jeg fant. Også boasnegl;

Det står;

Sitat:

Boasnegl er utbredt over det meste av landet. Den er vanligst langs kysten, og det er kjent funn nord til Tromsø.

Og

Sitat:

Boasnegl gnager noe på bløte plantedeler i hager.

Hah!

Men dessuten;

Sitat:

Boasnegl opptrer sjelden i store tettheter. Dessuten er den aggressiv overfor andre snegler, og kan derfor til en viss grad være til hjelp i sneglebekjempelsen. Det anbefales derfor vanligvis ikke å bekjempe boasnegl.

Gammel 14-06-10, 07:45   #48
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Du får trøste deg med at den er aggressiv. Aggressive snegler gidder vi ikke ha.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 07:58   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha! Selv jeg som verken bryr meg om hager, snegler og er snurt fordi dere misbruker øl, kjente igjen Mims leopardsnegle.

Og de sneglebildene var jo klinlike, selv om du sier at de ikke var det.

Gammel 14-06-10, 07:59   #50
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Snill snegle kanskje, men fy f*** så ekkel!!!

Gammel 14-06-10, 08:03   #51
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Du får trøste deg med at den er aggressiv. Aggressive snegler gidder vi ikke ha.

Nei, husk hva de sa på Nytt på nytt: Det gjelder å ikke komme mellom en mordersnegl og ungen dens - da angriper den. (Hopper opp og biter deg i leggen?)

Jeg lurer på hvordan boasnegleunger ser ut. I halvmørket om kvelden sliter jeg litt med å se forskjell på boa og iberia, men det har vel bare gått galt én gang. Men ungene tror jeg ikke jeg klarer å skille ut.

Mens vi snakker om ekkelt: Jeg kom i skade for å kjøre over en med gressklipperen i går. Med tanke på hva jeg har hørt om dyret lot jeg den ligge, og ganske riktig, utpå kvelden satt en diger en og spiste på kameraten.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:05   #52
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er boasnegle ja ( PÅ folkemunn: stripesnegle, sebrasnegle, tigersnegle; u name it!) . Skal innrømme å ha tatt livet av noen av dem jeg også, men skal nå prøve å la vere.... Og håpe på at dem spiser opp brunsneglene...!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:33   #53
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg kan se forskjell på iberia og andre snegler. Finnes det ikke noen triks?

Gammel 14-06-10, 09:34   #54
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du har sett en iberia vet du det. Den er helt jevn i fargen, omtrent som melkesjokolade. Og litt tykkere enn boasneglen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 14-06-10, 09:35   #55
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Like stor? Finnes det ikke en stor brun annen snegl som ligner da? Folk snakker jo om at de tar feil?

Gammel 14-06-10, 09:36   #56
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Like stor? Finnes det ikke en stor brun annen snegl som ligner da? Folk snakker jo om at de tar feil?

Gjør de? Det finnes en annen like stor, men den er helt svart.

Jeg behandler alle snegler unntatt boasneglen likt, de spiser jo grønnsakene mine alle sammen.

Gammel 14-06-10, 09:37   #57
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Sant nok. Jeg skulle bare likt å vite om jeg hadde iberia her eller ei. Naboene er nemlig uenige. Jeg har melkebrune snegler, men de er bare 2-5 cm lange. Det er vel brunsnegler?

Gammel 14-06-10, 09:39   #58
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

De er kjempestore. Den mannen drepte var nesten 20 cm! Ingen røde følehorn, men distinkt mønster på ryggen maken til det du har tatt bilde av.

Åh, den spiste sikkert en hel del brunsnegl i døgnet!

Jeg hadde også tatt den der hvis det ikke var for bildet av boasnegl i brunsneglebabytråden min.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:39   #59
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Sant nok. Jeg skulle bare likt å vite om jeg hadde iberia her eller ei. Naboene er nemlig uenige. Jeg har melkebrune snegler, men de er bare 2-5 cm lange. Det er vel brunsnegler?

Det høres ut som de i hagen min. Babyer.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:40   #60
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Iberiababyer da?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.