|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi bruker det, men tror vi er de eneste i omgangskretsen som gjør det. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Minsten har en hatt/lue/greie med faktor nå, fordi jeg ikke syns det er noe særlig å smøre inn hele hodet. Han er forøvrig i skyggen 99% av tiden, men innimellom må han jo ut i luften han også. Har aldri brukt uvklær på jentungen, men hun har en hud som tåler sol veldig godt og med smøring et par ganger m dagen blir hun brun i en fei. I motsetning til meg og mannen, som må være enda mer påpasselige.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Jeg har ikke brukt det på mine(5 og 10) bortsett fra i solhatten til minste(snart mellomst).
|
|
|
#64 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Nei det har vi aldri brukt på ungene. Har vært i syden 2 ganger og da har ungene til tider hatt t-skjorte på for å få mindre sol på kroppen. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Knerten fikk badetøy med uv-filter i fjor, og planen var han skulle få i år også ja. Dvs, det fra i fjor passer egentlig enda, så han bruker det enda...
|
|
|
#66 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Nei. I allefall ikke i store omfanget. Har hatt noe badetøy med UV-beskyttelse, men ellers ikke.
|
|
|
#67 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Nei det har vi aldri brukt. har vært veldig nøye med smøring og t-skjorter, capser osv hvis det har vært sterk sol.
|
|
|
#69 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi bruker soldrakter når vi er på stranda.
|
|
|
#70 |
|
Flink jente
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi bruker det om vi er på stranden eller bader i hagen mellom 10-14 når solen er sterkest. Ellers så brukes bikini/badedrakt/badebukse |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Hva skal vi med det, egentlig? De må jo ha på seg våtdrakt for å kunne bade i dette landet i det hele tatt likevel - og den slipper ikke gjennom mye sol den våtdrakten altså. :desillusjonert solhungrer: |
|
|
|
#73 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi bruker det men i Syden.
|
|
|
#74 |
|
|
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi har en på to år og jeg synes de draktene er superkjekke. Slipper å smøre på dette kllisset i like stor grad og er veldig kjekt når de bader. Disse draktene er veldig vanlige i australia og nz (der jeg så de først), men det er jo ikke så rart for der blir man jo solbrent på en regnfull dag. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi brukte tildels uv-overdel da vi var i Tyrkia nå for en uke siden, men brukte også hvit, langermet bomullsgenser, da de ble litt røde på armene, og uv-genseren bare har 3/4 arm. Det var ingen forskjell på solskjerming såvidt jeg kunne se. |
|
|
|
#76 |
|
Etylbarbital
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi har ikke brukt det, men vi har kjøpt det nå ettersom vi skal bo ved et svømmebasseng i Italia i 2 uker midt på sommeren.
|
|
|
#78 |
|
kamerat
|
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi bruker uv-dresser når ungene skal være ute lenge i sterk sol, ja (les: lange strandbesøk i Norge og alle strandbesøk lenger sør).
|
|
|
#79 |
|
Står på egne ben
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi bruker mye overdelen til UV-drakta. Altså t-skjorta brukes mye for å skåne rygg og skuldrer, men shortsen bruker i ikke noe særlig. Ungene mine sitter stort sett på huk med ryggen midt i solsteika å leker i flere timer i strekk, da er det greit å slippe så mye smøring hele tiden. Ungene hater å smøre seg på stranda, så da tar vi bare en skikkelig helsmøring før vi drar på stranden, så ettersmører vi bare fjes, armer og bein underveis |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?Vi har aldri brukt det. |