Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 18:24   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Åh, enda en sånn ting hvor jeg tenker "jaja". Det er en barnehage, kidsa leker, klær blir ødelagt. Fact of life. (Og dressen er jo forsåvidt ikke ødelagt, den er bare blitt styggere?)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:27   #22
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, forøvrig hadde jeg latt barna mine bruke dressen selv med malingsflekker, men så regner jeg med at barnehageklærne blir flekkete og slitt og er ikke så nøye på hvordan de ser ut så lenge de har funksjonen i behold. Men oljebasert husmaling som leketøy?

Gammel 11-06-10, 18:32   #23
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Hadde blitt sur ja!
Om jeg skulle sagt ifra at det var aktiviteter ungen ikke fikk bruke dressen i, hadde oljemanling ikke vært på den lista av den enkle grunn at jeg hadde aldri trodd at ungene får leke med oljemaling i barnehagen !!

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:36   #24
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde reagert, spesielt fordi oljemaling ikke er bra å bruke selv om det var ute. Selv kan jeg ikke være i nærheten av det, det svir og klør i øynene. Og det er jo galskap å la dem male i klær som ikke er avsatt til å male i.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:41   #25
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Oljemaling har ingenting å gjøre i en barnehage. Ille nok at klærne løper en stor risk for å bli ødelagt, men verre er det at oljemaling inneholder masse giftige gasser. Det er jo direkte uansvarlig av barnehagepersonalet å la barna pusle rundt i giftskyene av oljemaling for gøy! Jeg hadde blitt rasende.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:41   #26
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

For å være ærlig tror jeg ikke det hadde gjort meg forbannet. Alle klær i barnehagen regner jeg som "arbeidstøy". Det herpes, på enten ene eller andre måten. Klær jeg ikke vil ha ødelagt har ikke noe i barnehagen å gjøre. Jeg synes også det blir sært å anse dressen som ubrukelig av den grunn? Jeg tviler på at barnet bryr seg om flekkene...

Og jeg skjønner ikke helt argumentet med at det er en dyr dress? Skal de lage forskjellige aktiviteter for barn med billige dresser og barn med antatt kostbare dresser? For de som eier dressene har jo den billige dressen samme bruksverdi?

Jeg er enig her.

Vi ar kun tøy med i barnehagen som kan brukes, om det er billig eller ikke bryr meg ikke.
Poden fikk fullt av gulmaling på sin reimatec dress første året han gikk i barnehage, (de malte ute)jeg fikk det ikke bort men det kunne ikke ramle meg inn og bli sur av den grunn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:49   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting er dressen. Klær som sendes til barnehagen må tåles å brukes, og man løper en risiko for at de faktisk blir ødelagt. Noe tanketomme har de kanskje vært som lot barn holde på med maling, uten å ha tilstrekkelig beskyttelse for klærne, men slikt skjer.

En helt annen ting er at det ble malt med oljebasert maling. Akkurat det hadde jeg blitt mer grinete for enn selve dressen, da det ikke akkurat er barnevennlige greier de har lekt seg med.

Gammel 11-06-10, 18:55   #28
Frantzen
Passiv

Standard

Signerer Inagh, oljemalingsrester til barn i barnehage?!?

Jeg hadde nok også reagert om mine barns klær hadde blitt ødelagt pga det - etter at jeg hadde sagt ifra hva jeg syns om bruk av slik maling.

Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:57   #29
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

En ting er dressen. Klær som sendes til barnehagen må tåles å brukes, og man løper en risiko for at de faktisk blir ødelagt. Noe tanketomme har de kanskje vært som lot barn holde på med maling, uten å ha tilstrekkelig beskyttelse for klærne, men slikt skjer.

En helt annen ting er at det ble malt med oljebasert maling. Akkurat det hadde jeg blitt mer grinete for enn selve dressen, da det ikke akkurat er barnevennlige greier de har lekt seg med.

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Signerer Inagh, oljemalingsrester til barn i barnehage?!?

Gammel 11-06-10, 19:19   #30
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner ikke hvordan dem kunne la ungen male i en reima-dress, eller annen dress.. Det er vel naturlig å ta noe utenpå? Sitter ungene å maler inne uten beskyttelse? Tvilsomt, dem har enten forkle eller skjorte el lign utenpå.

Også oljemaling da......... Er det mulig???

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:22   #31
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Ja de beskytter jo alltid klærne når det holder på med vannmaling inne.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:27   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har kommet en del malingsrester på mine barn sine dresser også, men det er ikke oljemaling da. Men likevel har det vært litt trøblete å få bort på noen av ytterklærne, men det får så være. De har malt mye ute på is/snø i vinter, og da hadde de jo på vinterdressene sine.

Jeg hadde nok blitt oppgitt, men jeg hadde definitivt ikke avskrevet dressen som brukbar. Så lenge den ikke er helt dekt av maling er det jo fullt mulig å bruke den i barnehagen enda.

Men jeg hadde nok kunne ha tatt opp det med oljemalingen i barnehagen, ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:36   #33
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner godt at du er sint og lei deg. En ting er at barnehageklær blir slitt og kan få hull på seg. Noe annet er det om de blir så dekket av maling at det ser helt merkelig ut. Og hva det eventuelt gjør med pusteegenskapene til klærne, som jo er noe av poenget med en Reima-dress. Dessuten, hvis det er maling på ermene hadde jeg også blitt bekymret for at barnet fikk i seg maling hvis han suttet på dressen? Det er litt spesielt når det er en så dyr dress, enn hvis det hadde vært noe billigere, altså. Man budsjetterer liksom ikke med x antall reimadresser i sesongen, og kanskje man hadde håpet å kunne selge den videre på bruktmarkedet.

Vi har forøvrig også fått maling på Troll-dressen, men det er bare en flekk øverst på det ene ermet, så det bryr meg ikke så mye, og dressen er uansett for slitt til å brukes flere sesonger nå.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:00   #34
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke dette går i kategorien "sånn må man regne med". Jeg mener dette var veldig tankeløst på samme måte som man selv ikke ville malt i sine egne Bergansklær. Og jeg regner med at ingen foreldre ville sluppet barna til med oljemaling og ny, dyr dress hjemme heller. Skal jeg male selv, tar jeg alltid på gamle klær og det må man få mulighet til å sende med barnet i bhg også.

Her gis det alltid beskjed om det skal være aktiviteter som krever tøy utenom det vanlige. Og med vanlig er det selvsagt greit med den slitasjen Absalone nevner. Men bevisst gå inn for aktiviteter som de vet vil ødelegge klærne synes jeg er mildt sagt tankeløst.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:00   #35
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet jeg ikke hadde blitt forbannet, for det har skjedd med oss med en 12-timers gammel lekedress som var temmelig dyr.

Det var jo en tabbe at de hadde oljemaling der, og det er jo dumt at det skjedde.

Men fly forbannet? Sånn at man begynner å kjefte og smelle? Er dere hakke gale? Fly forbannet kan man reservere for når noen har gjort noe som setter en unge i fare altså. Ikke for noe sånt. Ærlig talt.

Gammel 11-06-10, 20:05   #36
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men fly forbannet? Sånn at man begynner å kjefte og smelle? Er dere hakke gale? Fly forbannet kan man reservere for når noen har gjort noe som setter en unge i fare altså. Ikke for noe sånt. Ærlig talt.

Enig med Esme.

Dessuten synes jeg nok at du er litt vanskelig når du nå ikke ønsker å bruke den mer.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:07   #37
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:11   #38
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Esme- ikke verdt å bli forbannet. Oppgitt, ja,men ikke forbannet.
Jeg synes også at dressen fint kan brukes videre i barnehagen all den tid at den fortsatt er vanntett og hel.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:12   #39
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet jeg ikke hadde blitt forbannet, for det har skjedd med oss med en 12-timers gammel lekedress som var temmelig dyr.

Det var jo en tabbe at de hadde oljemaling der, og det er jo dumt at det skjedde.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:24   #40
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Det er ikke noe vits i å bli sint eller irritert eller sur. Bortkastet energi. Men du kan kreve at dette må dekkes av barnehagens forsikring så du får kjøpt en ny dress. Ofte er det slett ikke så vanskelig å få slike ting erstattet.

Når det gjelder oljemaling er ikke det en naturlig del av lekehverdagen i barnehagen og du fikk ingen beskjed på forhånd derfor er det naturlig at det var de i barnehagen som burde ha tatt forhåndsregler slik at ungene ikke fikk maling på klærne.

Barnehagen min har erstattet klær som har blitt ødelagt av voksne. Nå sist en body som revnet rundt knappene da det skulle byttes bleie...

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.