Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Fremmed svettelukt i ny kjole

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 10:35   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fremmed svettelukt i ny kjole

I går brukte jeg min nye fine silkekjole fra Boden da jeg var ute og spiste middag med venninner. Følte meg riktig fin med matchende lysegrønne øredobber og nye sandaler. Men etter få minutter kjente jeg en skarp svettelukt, og - den kom fra meg. Eller rettere sagt fra kjolen min. Jeg var helt nydusjet og hadde deo på, og luktet ingen ting selv. Jeg er velsignet med veldig lite kroppslukt og lukter aldri svette på den måten, det har kanskje skjedd et par ganger når jeg har vært ordentlig syk med feber.
Denne lukten satt helt tydelig i kjolen, og plaget meg hele kvelden.

Da jeg prøvde kjolen i butikken merket jeg det ikke, men kroppsvarmen må ha aktivert lukten. Kjolen så ellers ny og fin ut med merkelappene på, men jeg har vondt for å tro at den lukten kan ha satt seg så godt bare under prøving? Jeg tipper vel at noen har brukt den en kveld og satt på lappene igjen og returnert den.

Det er jo også vanskelig for meg å returnere kjolen på dette grunnlaget; Boden kan jo ikke vite at det ikke er min lukt som er i den. Æsj. Anledningen jeg egentlig kjøpte den til er i morgen, og jeg har kjøpt tilbehør og ville gjerne bruke den. Så nå er den gnidd inn med såpe og i vaskemaskinen. Men siden det er en silkekjole så kan den jo ikke akkurat kokes heller.

Er det andre som har opplevd at nye klær lukter andres svette?

Sist redigert av Filifjonka : 05-06-10 kl 10:53.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 10:38   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fremmed svettelukt i ny kjole :(

Er hele kjolen silke - eller er det polyesterfôr?

Gammel 05-06-10, 10:39   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har en gang kjøpt en tunika som var sånn. Den luktet helt grusomt av sånn dame-i-overgangsaldersvette. Ikke ble det borte i vask heller - ikke helt. Jeg brukte den ikke mer jeg altså.

Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 10:40   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett ville jeg sendt en e-post til Boden og forklart saken. Utrolig kjedelig.

Gammel 05-06-10, 10:41   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et for som jeg ikke er sikker på er silke, men det er ikke under armene, mer som et skjørt.

Gammel 05-06-10, 10:41   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, jeg skal gjøre det. Veldig irriterende.

Gammel 05-06-10, 10:42   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

OK, så da må det være ordentlig svettelukt. Jeg ville definitivt sendt en forklarende e-post til Boden. Please advice. Jeg ville bli overrasket og skuffet hvis de ikke sender deg en ny kjole.

Gammel 05-06-10, 10:42   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Så innmari kjedelig!

Heng den ut når den er vasket så den får luftet seg mest mulig, kanskje det hjelper på.

Håper det går bort.

Gammel 05-06-10, 10:54   #9
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, så kjedelig. Send en e-post til Boden, ja.

Gammel 05-06-10, 10:55   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville sendt den til rens.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 10:57   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Har sendt en mail til Boden. Jeg gidder ikke sende den til rens når den er merket med 40 graders vask - fjerner rens mer lukt enn vask? Uansett så har jeg jo kjøpt en kjole som ikke er i tipp topp stand og allerede har (delvis) ødelagt en hyggelig kveld for meg, så jeg forventer en eller annen form for kompensasjon selv om det er vanskelig å bevise.

Gammel 05-06-10, 11:15   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, så kjedelig.

Fikk forresten tips om å blande natron med oppvaskmaskinpulver og vaske "svetten" med det og så vaske plagget i maskin med eddik i maskinen. Det funket for meg for å fjerne lukten.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 11:19   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjedelig, Maxi. Håper Boden ikke skuffer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 11:22   #14
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig kjedelig. Sånn vaskemessig mener jeg du har bedre sjanse til å få ren silke enn polyester, men skjønner det er en mager trøst.

Gammel 05-06-10, 11:58   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff så kjedelig, Maxi - jeg håper Boden ordner opp i dette.

Gammel 05-06-10, 12:10   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ushj, håper at Boden ordner opp.
Hvis ikke ville jeg prøvd noen av tipsene over her.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 12:38   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, så dumt. Jeg har også opplevd dette, men heldigvis har det vært mulig å få plagget rent. Jeg har hørt at syerskene av og til bruker plaggene før de blir sendt til kjedene i Europa, og at særlig HM hadde problemer med dette.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 13:55   #18
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så kjedelig. Forstår godt at det ødela for deg, man blir jo så oppmerksom på det om man først kjenner lukten. Håper virkelig de vil gi den en kompensasjon ja.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 13:58   #19
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan også forsøke å legge plagget i fryseren et døgn eller to, dette skal drepe de bakteriene som skaper lukt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 15:08   #20
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Våt silke lukter dritt. Med eller uten bakterier.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.