|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerGjett hvor glad jeg er i deg av Sam McBratney bør finnes i enhver barnebokhylle. Vi har lest vår i filler, og femåringen kommer fortsatt trekkende med den når hun vil ha en kosestund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Obligatoriske barnebøker
Faktisk så kan jeg anbefale en bok jeg synes er mye bedre, og som egner seg godt til et langt yngre publikum. (Jeg liker "Kroppen" kjempegodt, men den er beregnet på ganske store barn: kanskje fra 7-8 år. Jeg hadde behov for en slik bok til en 4-åring.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerDette var en fin tråd! Jeg er enig med alle over og nevner noen godt kjente til: |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøker"De tre små ulvene og den store stygge grisen" har vært pop her i huset. http://www.cappelendamm.no/main/Kata...=9788204111784 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerKardemommeby er obligatorisk. Den leste eg til filler sjølv, så den er av stor verdi for meg. Ellers likar eg veldig godt bøkene om Ludde til dei minste, Karsten og Petra til dei litt større, Pulverheksa, Roald Dahls bøker. Sikkert fleire også, men dette var berre det eg kom på i farten.
![]() |
#27 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerVerdens beste bjørnunger og Gjett hvor glad jeg er i deg er nydelige bøker for de minste og som de litt større gjerne leser om igjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøker(mine er foreløpig 5 og 7, og liker fortsatt mye av det samme. De er særdeles opptatt av det visuelle) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer i sin helhet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Jobber i bokhandel, og vet derfor at denne er utsolgt fra forlaget. Det samme med De tre små ulvene og den store stygge grisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
flisespikker
|
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerSyvåringen vår har falt veldig for Ole Lund Kirkegaard, han har tre av bøkene hans og vil nå ha flere, og han har lest dem flere ganger på egen hånd. Roald Dahl er også populært, og Astrid Lindgren også, spesielt Brødrene Løvehjerte (som vel er min favoritt også blant hennes bøker). Harry Potter var stor, stor stas i fjor - vi leste de tre første, og så forlangte jeg pause før nummer fire; det var ikke Poden så fornøyd med, men vi pøste på med andre morsomme, spennende bøker, så da gikk det bra.
![]() |
#35 |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerNå er jo de fleste favorittene nevnt. Ellers vil jeg si Gruffalo, Mamma Mø, Ville Wilma, bøkene om Mari, Jeg vil spise et barn, Ruffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Heldigvis! Men trodde det var HI som hadde spurt om kroppen-bok å ønske seg (men ser jo nå at det ikke var det) og ville derfor opplyse om status. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerEr det ingen som har nevnt Ole Brumm? Det være herved gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerJeg lurer litt på Den vesle vampyren-bøkene. Husker at jeg elsket dem, men husker ikke hvor gammel jeg var så jeg aner ikke hvilken alder den passer for. Jeg har forresten 7-åringer.
![]() |
#39 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerVi har falt veldig for Bjørn F. Rørvik-bøkene her i huset som både Glitterchick og Turte nevner et par av
![]() |
![]() |
#40 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Obligatoriske barnebøker..og Den uendelige historien, den må jeg også ha
![]() |
|
|