Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-10, 01:30   #501
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)

Olifant, jeg regner med at skuffelsen legger seg når du får lest litt av linkene over.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:09   #502
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så siste episode sent i går kveld, og fikk ikke sove i natt for jeg lå og grublet og grublet.

Jeg er litt skuffet. Men jeg klarer ikke å sette fingeren på hvorfor. Jeg er ganske forvirret. Hvorfor hadde Jack en sønn i den alternative virkeligheten? Det var jo mye fokus på denne sønnen også. Hvorfor det, hvis han ikke var "viktig"?

Og burde ikke Sayid egentlig vært sammen Nadja? Det var jo hun som var hans virkelig store kjærlighet?

Og jeg har litt problemer med å forstå den alternative virkeligheten? Hadde de levd et helt liv i den alternative virkeligheten? Eller bare trodde de det?

Og hva i all verden skjedde med Desmond til slutt? Hva mente Ben da han sa til Hurley at de måtte hjelpe Desmond med å komme hjem?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 12:27   #503
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg så siste episode sent i går kveld, og fikk ikke sove i natt for jeg lå og grublet og grublet.

Jeg er litt skuffet. Men jeg klarer ikke å sette fingeren på hvorfor. Jeg er ganske forvirret. Hvorfor hadde Jack en sønn i den alternative virkeligheten? Det var jo mye fokus på denne sønnen også. Hvorfor det, hvis han ikke var "viktig"?

Og burde ikke Sayid egentlig vært sammen Nadja? Det var jo hun som var hans virkelig store kjærlighet?

Og jeg har litt problemer med å forstå den alternative virkeligheten? Hadde de levd et helt liv i den alternative virkeligheten? Eller bare trodde de det?

Og hva i all verden skjedde med Desmond til slutt? Hva mente Ben da han sa til Hurley at de måtte hjelpe Desmond med å komme hjem?

Dette lurer jeg også på. Og burde ikke isåfall moren til gutten, vært ekskona hans??

Christian sa jo at verden de levde i nå, var noe de hadde funnet opp for å kunne finne hverandre igjen? Hadde de da valgt seg de livene de levde der da?

Gammel 31-05-10, 12:28   #504
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Hadde de da valgt seg de livene de levde der da?

Ja, det lurer jeg også på.

Gammel 31-05-10, 12:45   #505
Bertine
Fullverdig medlem

Bertine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hadde de da valgt seg de livene de levde der da?

Ja, jeg tolket det i alle fall som at de måtte leve ut det livet de ønsket seg, før de kunne gå videre. Grunnen til at Jack hadde en sønn, var kanskje rett og slett at han alltid ønsket seg det, innerst inne? Hans forhold til sin egen far er jo noe som er sentralt gjennom hele serien.

I den virkelige verdenen ville det vært logisk at ekskona hans var moren til sønnen, men i dette livet de ønsket seg, forventet jeg egentlig at det var Juliet på grunn av hele deres forhold som egentlig aldri fikk noen ordentlig slutt (eller begynnelse). Det var en av de uferdige tingene han sikkert ønsket han fikk gjort annerledes.

Dette er i alle fall sånn jeg oppfattet det, men jeg satt som en stort spørsmålstegn første gang jeg så finalen, så tolkingen min kan selvsagt være helt off

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 12:49   #506
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Men jeg trodde ikke at Sayid feks, hadde LYST til å leve et slikt liv. Dessuten så er det jo veldig rart at han ikke da valgte å være sammen med Nadja?
Og hadde ikke Locke hatt lyst til å kunne gå, hvis han kunne velge?

Gammel 31-05-10, 12:57   #507
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Men kanskje det var slik at selv de livene de valgte å leve, ikke hadde noen garantier? Jack var jo skilt, Lockes drøm om å fly endte katastrofalt, osv. osv. At man i den alternative virkeligheten, som i den virkelige virkeligheten, ikke kunne forhindre fæle ting fra å skje.

Gammel 31-05-10, 13:18   #508
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kanskje det var slik at selv de livene de valgte å leve, ikke hadde noen garantier? Jack var jo skilt, Lockes drøm om å fly endte katastrofalt, osv. osv. At man i den alternative virkeligheten, som i den virkelige virkeligheten, ikke kunne forhindre fæle ting fra å skje.

Og at de (i alle fall noen av dem) fikk innse at selv om de hadde fått det de ønsket seg, var ikke det noen garanti for at de ville bli lykkelige. Locke, som hadde et nært forhold til faren sin, og til kjæresten sin, og som lærte å fly, ble likevel ikke lykkelig. For eksempel. Kanskje det gjorde det lettere å akseptere at de ikke hadde fått alt de ønsket seg i det egentlige livet?

Gammel 31-05-10, 14:02   #509
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i hvert fall mer og mer fornøyd med slutten jo mer jeg grubler (og ikke minst leser på nettet) og føler at jo, flash sideways som et slags venterom før xxx (insert heaven/nirvana/everlasting love/whatever personal preference) som ikke eksisterte irl, men som var en del av deres sjelelige bearbeidelse.

Og er det bare meg som synes at slutten minner litt om slutten på Harry Potter 7, på togstasjone?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 14:05   #510
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Men jeg skjønner likevel ikke hva som skjedde med Desmond.

Gammel 31-05-10, 15:32   #511
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Og tidligere sesonger ble det gjort et poeng ut av at The Others hadde så mye info om de overlevende. Fikk vi vite noe om hvorfor?

Og fikk vi vite noe om hvorfor The Others latet som om de levde primitivt?

Og jeg klarte aldri helt å forstå hvem de folka i det templet i siste sesong var? Hvem var de EGENTLIG? Og hva var poenget med han asiatiske fyren som var så innmari kryptisk?

Gammel 31-05-10, 15:38   #512
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Men jeg skjønner likevel ikke hva som skjedde med Desmond.

Vi kan anta at Hurley og Ben hjalp ham til å reise fra øya. Det sluttet med Jack akkurat som historien begynte med ham.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 15:40   #513
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Vi kan anta at Hurley og Ben hjalp ham til å reise fra øya.

Men hvordan?

Det sluttet med Jack akkurat som historien begynte med ham.

Hva mener du? At Jacks historie begynte og endte likt? Ja, det vet jeg.

Gammel 31-05-10, 15:41   #514
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Og tidligere sesonger ble det gjort et poeng ut av at The Others hadde så mye info om de overlevende. Fikk vi vite noe om hvorfor?

Og fikk vi vite noe om hvorfor The Others latet som om de levde primitivt?

Og jeg klarte aldri helt å forstå hvem de folka i det templet i siste sesong var? Hvem var de EGENTLIG? Og hva var poenget med han asiatiske fyren som var så innmari kryptisk?

Var the others "tilhengere" av Jacob? Jeg har glemt akkurat det der.

Jeg skjønte heller aldri helt hvem tempelfolket var i forhold til the others.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 15:43   #515
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var the others "tilhengere" av Jacob? Jeg har glemt akkurat det der.

Jeg skjønte heller aldri helt hvem tempelfolket var i forhold til the others.

Jeg trodde det var de samme.

I en av de første episodene passerte "the others" sammen med barna de hadde kidnappet, og fra hånden til et av barna dinglet en bamse. Jeg mener jeg så den samme bamsen sammen med et av tempelbarna.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 16:55   #516
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg trodde det var de samme.

I en av de første episodene passerte "the others" sammen med barna de hadde kidnappet, og fra hånden til et av barna dinglet en bamse. Jeg mener jeg så den samme bamsen sammen med et av tempelbarna.

Sitat:

The teddy bear is an item which was owned by Emma. Her brother, Zach, held it after the plane crashed in "The Other 48 Days" while his sister was injured. It was later possibly seen being carried by a young Other when Eko and Jin were searching for Michael in "...And Found".
It was also seen in Eko's dream with Ana Lucia in "?".

It is seen again in "Stranger in a Strange Land", being shared once more between Zach and Emma on Hydra Island. In the same episode, Karl tells Kate and Sawyer that he and Alex used to sit in his back yard and make up names for the constellations. He points to one that is not yet visible and says that when it becomes visible it will be "Ursa Theodorus" - the Teddy Bear.

In the episode "The Brig", the teddy bear is seen being held by Emma at the ruins. It was also seen being held by Zach in "Sundown" as he prepares to leave the Temple with his sister and Cindy. Zach, sitting with his sister and Cindy, holds the teddy bear in "Recon" as he learns that the black smoke killed all those who remained at the Temple.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 08:21   #517
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men hvordan?

Forelå det ikke en ledig seilbåt på slutten der? En naturlig utreisemåte for Desmond, siden han opprinnelig kom via seilbåt.

Gammel 01-06-10, 16:34   #518
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Eller han døde?
Vet vi at han kom seg av øyen?

Gammel 24-06-10, 21:59   #519
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Christian sa jo at verden de levde i nå, var noe de hadde funnet opp for å kunne finne hverandre igjen?

Var det ikke snakk om den kirken de var i? At de hadde laget den for å kunne møtes?

Alle i kirken var jo døde. Men, Hugo døde vel ikke? Og han var i kirken.

Gammel 24-06-10, 22:46   #520
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Alle i kirken var jo døde. Men, Hugo døde vel ikke? Og han var i kirken.

Hugo var død på det tidspunktet jo, dette var årevis frem i tid, da alle hadde dødd. Da sistemann døde, møttes de i kirken. Sånn jeg forstod det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.