Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er den skumleste grøsseren dere har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-10, 18:40   #141
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er den skumleste grøsseren dere har sett?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi prøver å finne en dag som klaffer med bla. at Shamu og og T kan bli hentet på kvelden (siden det blir hos meg), snakket litt om det i går. Siden folk ikke gidder å ha lappen.

Et par-tre uker til eller noe, sikkert.

Om de blir kjørt/hentet er det kanskje plass til enda ei som ikke har tatt lappen?

Vi kan godt drøye det til litt uti juni sånn for min del. Eksamen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 18:43   #142
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan godt hende det, vi finner utav det. Litt uti juni går greit, det er jo ikke så lenge til uansett. Men hvor langt ut i juni? Må ha noe å forholde meg til, hehe. Men vi pleier uansett å ta det på en fredag eller lørdag og det er jo bare noen timer på kvelden, så det har du vel tid til.

Gammel 08-05-10, 18:59   #143
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er heeelt ferdig med skolen (garantert) den siste helga i juni. Før det er alt usikkert, siden ingen har kommet med eksamensdatoene enda.

Gammel 08-05-10, 19:02   #144
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blair Witch ja, den hadde jeg glemt. Eller kanskje fortrengt. Jeg sover ikke i telt for å si det sånn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 19:09   #145
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Den var jo daukjedelig, jo?

Gammel 08-05-10, 22:20   #146
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Den var jo daukjedelig, jo?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 22:25   #147
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

The Descent....

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 22:26   #148
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Severance :grøss:

Gammel 09-05-10, 08:33   #149
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

The Descent....

Den så jeg da jeg bodde i hillbillyland, på en gård like ved skogkanten. Jeg sov med lys på den natta.

Gammel 09-05-10, 08:36   #150
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The descent er den dårligste grøsseren ever, jeg sovnet nesten i kinosalen. Den var LITT creepy med tanke på at jeg har klaustrofobi og døde litt av det da de var der nede, spesielt da hun ene satt fast i den "kanalen", da fikk jeg ikke puste. Men skremmende sånn på grøssernivå? Ikke mer enn feks. Dagsrevyen. :nix:

Altså, jeg synes grøssere med monstre er dørgende kjedelige og latterlige. Spøkelser og sånt er midt i blinken, men monstre som i Descent og Alien og sånt, nei det blir bare teit. Jeg liker Alien-filmene altså, men de er mer ren underholdning enn skrekk.

Gammel 09-05-10, 08:52   #151
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er Shutter Island skummel?

Gammel 09-05-10, 09:15   #152
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Hoy...har ramla helt av lasset med grøssere jeg gitt... Digga sånne filmer før, men husker jo ikke en eneste tittel jo (kjenner dog igjen noe av innholdet når dere forklarer da...) Enten har jeg blitt pingle etter at jeg fikk unger, eller så har jeg rett og slett ikke tid til å se noe særlig med film lengre...

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Så tja, grøssere som kødder litt med hodet ditt er kule, splatter er ikke kult, og torturfilmer er bare jævlige.
Men titler, forslag? Det var det du ville ha, sant?

Enig! Splatter er IKKE kult!
Er en hårfin balanse mellom hva som er en god grøsser, og hva som blir "overkill" med splatter, blod og gørr...
Og altformange blir ødelagt av en banal avslutning... F.eks Langoliers (Stephen King fra 1995)... Husker at jeg satt som på nåler, helt til den siste halvtimen av filmen...*skal ikke avsløre*

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Hva heter de to norske filmene som kom ut for noen år siden da?

Mener du Rød Snø? Fy flate for en dårlig film! Første og ENESTE film jeg faktisk SLO AV før jeg så den ferdig!! (satt på nattevakt og så den, og både jeg og kollegaen min ble mer opptatt av strikkinga enn filmen etterhvert for å si det sånn )

Villmark var overraskende bra! Den ble på en måte "nærmere" siden den var på norsk...

...men det har vel kommet enda en norsk film i det siste?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeepers Creepers var veldig ubehagelig...

Jeepers Creepers har jeg faktisk sett... Og jeg syns den var eeeekkel!! (men husker ikke helt slutten da...)

Tennisbanen? Den MÅ jeg nesten bare se, altså! Husker forøvrig en som het Heisen tror jeg, den handlet om en heis som levde sitt eget liv. Jeg har i omtrent alle år etter den filmen, hatt heisskrekk og tatt trappene om det så var 10 etasjer opp. Jeg tør å ta heis nå, men jeg liker det ikke. Jeg kan ikke huske sist jeg gikk inn i en heis uten å tenke på at dette kanskje var siste gang jeg var i live.

...skal IKKE se den da. Har ikke heisskrekk, men blir av og til hjemsøkt av ekle heis-drømmer som ikke ender så bra kan man si...

Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 09:20   #153
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enilennah, her.

Langoliers (Stephen King fra 1995)... Husker at jeg satt som på nåler, helt til den siste halvtimen av filmen...*skal ikke avsløre*

Åh, det er en av mine favoritter. Husker ikke slutten da, det er årevis siden jeg så den. Men jeg husker at jeg satt på nåler jeg også, elsker filmer der man ikke aner hva som har skjedd, sånn mystiske greier.

Opprinnelig lagt inn av Enilennah, her.

Mener du Rød Snø? Fy flate for en dårlig film! Første og ENESTE film jeg faktisk SLO AV før jeg så den ferdig!! (satt på nattevakt og så den, og både jeg og kollegaen min ble mer opptatt av strikkinga enn filmen etterhvert for å si det sånn )

DØD snø tror jeg hun mener, er det den du også mener? Den norske zombiefilmen. Jeg likte den jeg, men noen grøsser vil jeg ikke kalle den, mer en splatterfilm ja. Jeg liker jo egentlig ikke splattere, men denne var morsom. "Ein - zwei - DIE".

Gammel 09-05-10, 09:23   #154
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

....DØD snø tror jeg hun mener, er det den du også mener? Den norske zombiefilmen. Jeg likte den jeg, men noen grøsser vil jeg ikke kalle den, mer en splatterfilm ja. Jeg liker jo egentlig ikke splattere, men denne var morsom. "Ein - zwei - DIE".

Aaaah, DØD snø var det ja...
Litt sånn teflon tidlig på morran her

Syns bare filmen var teit jeg... Ikke skummel, ikke morsom, ikke ekkel....bare... blæh...

Jaja...

Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 10:27   #155
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hehe smak og behag. Sånn hadde jeg det med Black Sheep, som alle skrøt sånn av. Urteit film. Skrudde av halvveis.

Gammel 09-05-10, 10:36   #156
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg så forresten Harper's Island. Den var langt over hva jeg egentlig tåler. Men den var så spennende at jeg måtte se den likevel.

Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 11:31   #157
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er Shutter Island skummel?

Jeg synes det, men det er vel mer en thriller enn en grøsser. Veldig bra film forresten.

Gammel 09-05-10, 11:44   #158
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er noen slemme med barn eller dyr i den? :blaut:

Gammel 09-05-10, 11:58   #159
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er noen slemme med barn eller dyr i den? :blaut:

Hm, ja med barn. Forferdelig. Jeg klarer egentlig ikke se noen som er slemme med barn eller dyr, jeg heller.

Gammel 09-05-10, 12:01   #160
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg hadde jo gledet meg til den!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.