Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når drar dere på McDonalds/BurgerKing

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-10, 15:15   #61
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKing

Jeg liker gatekjøkkenburger mye bedre enn mac'ern.

Vi bor forøvrig i gangavstand til både M og BK

Gammel 07-05-10, 15:23   #62
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekstremt sjelden, siden det ikke er noen sånn sjappe her på Stjørdal.
Vi har vel vært på McD et par ganger i Trondheim sammen med barna, men det er sikkert ett år siden nå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:24   #63
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Vi spiser der av og til, når vi alt for late til å lage mat Aner ikke hvor ofte, passe tenker jeg vi sier!

Når vi er i Sverige, MÅ vi alltid inom Max. Det er god junkfood det

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:25   #64
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Tja vi bor ikke langt unna en McDonald, men er der sjeldent. Vist vi spiser på mc eller burger king er det fordi det er i umiddelbar nærhet, fordi vi har lovet ungene at de skal få velge hvor vi skal spise, eller fordi vi er på et senter og vi stopper innom på veien hjem.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:25   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det kommer til kjøring så har vi aldri kjørt til Trondheim for å gå på McD/Burger King nei. Det synes jeg ikke det er verdt. Men jeg synes maten er helt ok. Ikke noen store opplevelse, men ikke helt pyton heller.

Mannen min er dog IKKE fan. Og han unngår virkelig slike sjapper.

Gammel 07-05-10, 15:26   #66
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vi har også once a month policy på junk Maccern spiser vi ikke på, så BK er det foretrukkede syndens sted Vi spiser der når vi ikke orker eller har tid til å lage mat hjemme, eller når vi skal på hytta og skal kjøre rett fra barnehagehenting.

Jeg elsker forresten junk! Jeg foretrekker dispenserbrus fremfor vanlig når jeg først skal drikke brus (mmm- deilig utvannet cola ) og jeg setter pris på hamburger en gang i blandt!
Derimot blir jeg fort "mett" av denne typen mat, spiser aldri opp alt og har ikke lyst på junk spesiellt ofte lengre. Da jeg var yngre hadde jeg mye større junkapetitt og junkkondis enn dagens Vianne.
Nå har jeg mer lyst på sushi take away enn chips og burger.

Gammel 07-05-10, 15:27   #67
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og så skulle jeg gjerne visst hvor langt dere var villige til å kjøre, men det er vel kanskje for mye forlangt å få vite?

Den eneste grunnen til at vi spiser på fastfood-steder iblant er at stedet er akkurat der vi er, eller i det minste på vei dit vi skal. (Vi har også spist på fastfood-steder langs motorveien når vi har kjørt lengre turer i USA.) Det hadde ikke vært aktuelt å "reise til" et fastfoodsted bare for å spise der.

Gammel 07-05-10, 15:30   #68
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

I Trondheim er det ikke noe poeng å kjøre lengre enn til nærmeste BK(ca 5 min. kjøretur), jeg synes stort sett at junkutvalget her i byen er særdeles dårlig.

I min andre hjemby kan vi kjøre ett stykke for der har de noen perler innenfor junkmat som er verdt en ekstra kjøretur når vi er på besøk

Gammel 07-05-10, 15:36   #69
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor McDonalds og lignende er Djevelens Verk ifølge mange.

Jeg skjønner ikke hvordan man ikke kan skjønne det.

I tillegg til at maten smaker dritt - subjektivt. Den er usunn selv om man kan få eple- og gulrotbiter. De har ørtentusen svin på skogen over hele verden når det gjelder alt fra misledende markedsføring til elendig personalpolitikk. Prinsippielt blir det litt som å gå på en tobakksfabrikk for å spise for meg.

Og jeg blir faktisk ille berørt over at alle syns jeg er idiotisk PK som ikke går på McDonalds. Jeg og Vesla var der en gang fordi min venninne og datteren veldig gjerne ville dit. Vesla likte ikke maten, hun kalte barne-burgern "kjøttkake med bolle", hun og vi hater barneromskonsepter med møkkete leker og sjefete, frekke barn. Jeg finner INGEN god grunn til å spise på et sånt sted. Allikevel ser folk på meg som om jeg er en alien hvis jeg nevner at vi aldri er på McDonalds. Og jeg skryter ikke av det akkurat. Folk kan ete hva de vil for meg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:41   #70
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men er McD maten mer usunn enn burgere på gatekjøkken?

Gammel 07-05-10, 15:45   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men er McD maten mer usunn enn burgere på gatekjøkken?

Har noen sagt noe om det? Jeg kaller McDonalds og lignende for gatekjøkken, selv om jeg også bruker ordet om "ikke-kjede-steder". Hvem som har den sunneste maten, aner jeg ikke - det finnes helt klart steder som har sunnere mat enn McD, men det finnes sikkert noen som har usunnere også.

Gammel 07-05-10, 15:47   #72
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Har noen sagt noe om det? Jeg kaller McDonalds og lignende for gatekjøkken, selv om jeg også bruker ordet om "ikke-kjede-steder".

Ok. Jeg fikk bare et inntrykk av at McD og Burger King på en måte er verre enn burger kjøpt på andre steder. Jeg synes liksom det føles verre, men det tror jeg mest ligger i produksjonen av maten. Det er så "masseprodusert".

Gammel 07-05-10, 15:50   #73
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Ok. Jeg fikk bare et inntrykk av at McD og Burger King på en måte er verre enn burger kjøpt på andre steder.

Jeg har ikke sett at noen har sagt noe om "andre steder" i det hele tatt? Og det er jo ikke så rart, for "andre steder" kan jo være hva som helst, fra høykvalitetsmat med rettferdig kaffe og økologisk kjøtt, til skikkelig, skikkelig elendige fastfoodsteder - det er vanskelig å si noe generelt om "gatekjøkken". (Eller om "burger".)

Gammel 07-05-10, 15:54   #74
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er forskjell på McDonaldssteder. Skal vi først innom så kjører vi gjerne det halvannen minuttet ekstra forbi den rett ved veien for å stikke innom den som har bedre hygiene osv. Men begge er ganske nært opp mot reiseruta uansett.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:55   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi er alle på kjøpesenter og ungene maser veldig og jeg er svak og gir meg.

To ganger til nå siden vi fikk barn, altså.

Gammel 07-05-10, 15:57   #76
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men er kjøttet på McD mindre rent enn feks burgerkjøttet på restauranter/kafeer?
En burger er jo i hovedsak ganske lik ift innhold?

Gammel 07-05-10, 16:00   #77
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Veldig, veldig skjelden. Jeg spiser bare salat når vi er der, ingenting fra McD passer i min diett. Snupsen elsker pommesfrites. Hun har vel spis
t der 5 ggr i sitt liv.
Før jeg fikk barn hadde jeg ikke vært der på 10 år, tror jeg. Da var sånn mat relatert til fyll.

Gammel 07-05-10, 16:08   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde ikke vært villig til å kjøre langt for å gå på McD eller BK, nei. Hvis det ikke er et slikt sted i umiddelbar nærhet av der vi befinner oss, så velger vi noe annet.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 16:08   #79
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri faktisk.

Gammel 07-05-10, 16:20   #80
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er på slike steder i forbindelse med tidlig middag (lunsj for oss voksne) i helger. Noen ganger kjøper vi og tar med hjem, hvis vi er late mht matlaging.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.