|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Lager din husholdning saus selv? | |||
| Ja, alltid eller nesten ubetinget alltid |
|
64 | 32,49% |
| Veldig ofte, men ikke alltid |
|
74 | 37,56% |
| Vi kan lage saus selv, men det er ikke alltid vi tar oss tid til det |
|
41 | 20,81% |
| Nei |
|
16 | 8,12% |
| Spiser ikke saus |
|
2 | 1,02% |
| Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#43 |
|
Ute på tur
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager som oftest sausen selv, men de sausene jeg ikke lager er bernaise, sursøtsaus og jeg bruker ofte dolmio i stedet for å lage hjemmelaget bolognaise.
|
|
|
#46 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Lager du saus selv?
Sånn er jeg også. Jeg kan forsåvidt lage brunsaus nå. Måtte lære meg det da jeg ville ha "ekte" smak på lapskausen. Annen saus vi bruker er bretagne kyllingsaus, og jeg har vel både bernaise og peppersaus i skapet. Regner dog med at de går ut på dato før jeg får brukt dem.
|
|
|
#47 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lager du saus selv?Det er ikke veldig ofte vi har saus til middagen, men jeg lager dem selv, ja. Sett bort i fra hollandaise og bearnaise, men det står på listen over ting jeg må lære meg snart.
|
|
|
|
#48 |
|
Epikur
|
Sv: Lager du saus selv?Ja, alltid.
|
|
|
#49 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Ja, så godt som alltid. det er et par torosauser jeg bruker, bl.a skysausen, den er veldig god, sysn jeg, men ellers er det alltid hjemmelaget.
|
|
|
#51 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Somregel, men spørs åssen saus. Hvitsaus, brunsaus og karrisaus lager jeg selv, bearne og spagettisaus kjøper jeg. De jeg kjøper, kjøper jeg fordi de blir bedre enn når jeg lager de fra bunn av.
|
|
|
#52 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lager du saus selv?Ja, hjemmelaget hollandaise og bearnaise er jo kjempegodt, men jeg har liksom bare aldri gjort det. Det er sjelden vi har saus da, så det er ikke så mange anledninger, sånn sett.
|
|
|
|
#53 |
|
Epikur
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager nydelige brune sauser, og bruner aldri. Jeg har samme basis til både hvit og brun saus, nemlig et par ss mel og et par ss smør. Jeg smleter og rører sammen og sper med melk hvis det er hvit og kraft eller buljong hvis det skal være brun, har i litt fløte og sukkerkulør, salt og pepper og vips så er jeg ferdig.
|
|
|
#54 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lager du saus selv?Ingen som lager bernaise selv altså? Til og med ikke på FP? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan lager man brunsaus med sukkerkulør? Smaker det like godt som brunet smør og mel spedd med vann? Det gjør jo forsåvidt ikke posesausen heller, selvsagt. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Lager all saus bortsett fra bearnaisesaus fra bunn. Bruker kraft eller sky med sukkerkulør, smør og fløte. Spagettisaus av tomat og hvitløk. Mannen er ikke så stødig på saus og bruker toro hvis vi ikke har frossen, men det er sjeldent. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det smaker like godt, jeg lager den jo med smør og mel (av og til maizenna i stedet), men bruner det ikke så lenge, kjenner egentlig ikke så mye forskjell ut fra hvor lenge det er brunet? Jeg har kraft og masse godt i.
|
|
|
#60 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Akkurat sånn er det jeg også gjør. Bruner ikke melet, lager hvit og brun saus på samme måte men tilsetter litt sukkerkulør i den brune. Og vanlig eddik gjør underverker i brun saus, det lærte jeg av kokkemannen til venninnen min, det er faktisk blitt helt uunnværlig. Jeg har til og med begynt å ha det i pastasausen (Bolognese).
|
![]() |
|
|