Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Åtte timer! Hvordan får man shoppet i London på så kort tid?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 18:36   #21
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åtte timer! Hvordan får man shoppet i London på så kort tid?

Må man betale toll og moms på sko om man tar de med seg hjem fra utlandet?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 18:40   #22
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Må man betale toll og moms på sko om man tar de med seg hjem fra utlandet?

Er man ute av landet mer enn 24 timer så kan man ta med seg varer til en verdi av 6000 kr uten å betale mva.

Gammel 16-04-10, 18:43   #23
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Er man ute av landet mer enn 24 timer så kan man ta med seg varer til en verdi av 6000 kr uten å betale mva.

Ok. Så om jeg shopper for 10000 kr sammenlagt i USA (inkludert merkelig matstash jeg alltid tar med meg mye av hjem), så må jeg betale toll?

Hva om jeg tar i bruk mange av plaggene jeg kjøper når jeg er der - fremdeles toll?

Om jeg blir "tatt" i tollen, så kan jeg jo bare si at jeg hadde med klærne da jeg dro ut av Norge, kan jeg ikke?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 18:50   #24
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil tro det er svært vanskelig å sjekke mtp klær. Man kan jo både ta av lappene og bruke dem mens man er på reise. Men har man elektroniske duppeditter nok til et fotballag, eller fjorten ballkjoler etter å ha vært på en to-dagers konferanse greier tollerne sikkert å gjennomskue det.

Gammel 16-04-10, 19:15   #25
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde helt sikkert tatt meg en ekstra lur på hotellrommet, gått på kafé og så shoppet et par timer...

Det høres ut som om du har planen klar, Albertine!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 20:23   #26
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Ok. Så om jeg shopper for 10000 kr sammenlagt i USA (inkludert merkelig matstash jeg alltid tar med meg mye av hjem), så må jeg betale toll?

Hva om jeg tar i bruk mange av plaggene jeg kjøper når jeg er der - fremdeles toll?

Om jeg blir "tatt" i tollen, så kan jeg jo bare si at jeg hadde med klærne da jeg dro ut av Norge, kan jeg ikke?

Du må betale mva at det som overstiger 6000 kr ja. Toll kommer ann på hva slags varer det er. Ikke alt det er toll på.

Tar du av merkelapper og bruker klærne er det ikke så lett å finne ut av verdien nei. Tror heller ikke de bruker så mye tid og krefter for å finne ut slike ting. Det er vel mer hvis man har med dyre ting, mange klokker osv.

Men skal du handle Tax Free i butikker så kan du jo ikke bruke klærne. Kanskje ikke særlig aktuelt i USA.

Gammel 16-04-10, 20:23   #27
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lov å ta av alt av plast, merkelapper og hengere. Da har en i tillegg en unnskyldning for at en ikke har handlet alt der + at en sparer bagasjeplass. Så kan en be om refund på momsen på flyplassen for kvitteringer på varer opp til kr 6000,-. Eller det gjelder kanskje bare fra butikker som er med i refund ordningen? Tror en må få et eget skjema fra butikken som blir stemplet på flyplassen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 20:25   #28
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Det holder kanskje med kvitteringer for å få refund? I teorien skal jo varene framvises sammen med kvitteringen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.