|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Javisst. Det gjør jeg med glede.
![]() |
#62 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Nei, ikke utover det du nevner som "selvfølger".
![]() |
#63 |
maler
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Det er nok må- og bør-ting til at jeg ikke har all verdens kapasitet til å engasjere meg utenom. Dugnader deltar vi jo på, det er som regel semi-obligatorisk. Og vi engasjerer oss i skolen og stiller opp der det er mer eller mindre forventet. Og vi stiller med kaker og står i kiosken og er hjelpemannskap på hjemmekamper. Men det blir ikke oss som rekker ivrig opp hånda når det spørres etter trenere, og vi starter ikke hobbyklubb for gatas barn. Så hvis jeg skal engasjere meg utenom må- og bør-tingene, må jeg virkelig brenne for saken for å si det sånn.
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Eg tek min del synes eg.
![]() |
#65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Mange flinke folk her! Og godt er det for slike som meg som bare stiller opp hvis jeg MÅ. (jeg hater dugnader, styrer, foreninger og lag - huff) |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg er hjelpetrener på fotballaget til guttungen, jeg står kioskvakt når (alltid de samme) andre foreldre "sluntrer unna", jeg lager kaker når de andre foreldrene sluntrer unna, jeg organiserer klassetreff, og har meldt meg frivillig som klassekontakt flere år på rad for klassen til begge ungene. Og i tillegg deltar jeg på alt av dugnader i forhold til aktiviteter relatert til ungene. Så ja, jeg tillater meg til å si at jeg gjør min del av "gratisarbeid". |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?For tiden er jeg lagleder for håndballaget LilleVenn spiller på, jeg sitter i stryret for fotballen hun deltar i, jeg er lagleder for håndballaget jeg selv spiller på, er med i gruppen som arrangerer sosiale greier på jobb og er gruppeleder for en av gruppene i idrettslaget på jobb (ikke mye arbeid..). Så ja, jeg synes vel at jeg har nok for tiden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg er gjerne med på dugnader osv, men liker ikke å sitte i styrer osv. Det er ikke helt meg. Ufører gjerne det andre har bestemt
![]() |
#69 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Akkurat nå sitter jeg som kasserer i styret i korpset som jeg selv spiller i, og deltar selvfølgelig på en del dugnader i løpet av året der. Mannen sitter i styret i borettslaget for n'te året på rad, pluss at han er litt engasjert politisk. Han har også hatt et år i FAU i barnehagen
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Dugnad i tunet vårt i borettslaget har enkelte ganger bestått av.... meg og min mann. Han har sittet i miljøutvalget (de som arrangerer de nevnte dugnadene, julegrantenning, og andre sånne små og store trivselsgreier) i to år, nå har jeg overtatt. (Hann sitter i valgkommiteen for andre året i stedet, men det begrenser seg jo til innsats i forkant av årsmøtet for å finne kandidater til valg)
![]() |
#71 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Deltar..
![]() |
![]() |
#73 |
Sperret
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?
Da er jeg en av de som alltid må ta støyten for at du/sånne som deg sluntrer unna. Og en ting er å ikke kunne en gang eller to, men en annen ting er å være den/de som aldri stiller opp. Og sistnevnte er ikke noe å skryte av synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Tittel og tittel....
|
Jeg syns egentlig man skal være litt forsiktig med å si at folk "sluntrer unna". Det kan jo faktisk være gode grunner til at noen ikke deltar.
![]() |
#75 |
Glad
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg er i barnehagens fau/au. Deltar på dugnader. Kasserer i velforeninga. Økonomileder i fylkeslaget til Human-Etisk forbund. Huskomite. Jah, det tror jeg var dekkende.
![]() |
#76 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg syns ikke det er jippigøy med dugnader, men stiller opp. Det betyr ikke at jeg ikke har forståelse for at andre ikke alltid kan, selv om det til tider er slitsomt å alltid være blant de få. I tillegg så får man høre at man er en streber og blir mistenkeliggjort om man melder seg frivillig litt for fort.
![]() |
#77 |
|
... og du er en av de jeg ikke gidder å forklare for hvorfor det faktisk er klin umulig å stille opp på alt for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Sånn apropos dugnad... Ett år ble det levert sand til sandkassa på borettslagets lekeplass i barne-tv-tid 16. mai. Tidspunktet for levering var det ingen, bortsett fra antageligvis vedkommende som hadde bestilt, som kjente til, men da sanda kom, ble det tydeligvis forventet at vi skulle slippe det vi hadde i hendene og komme og hjelpe til. Jeg var alene med ungene, skulle ha gjester dagen etter, skulle stryke bunadskjorter og hadde mer enn nok å bedrive kvelden med. Endte med at jeg sendte ungene ut for å være med å rake sanda utover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Sperret
Men du forklarer for det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?I did when I could, now I can't. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|