|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
I mål
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?Han fikk fra svigermor igår, men det har vi ikke åpnet ennå på grunn av utallige bursdagsfeiringer. Jeg tenker han får det tirsdag kveld jeg, for da starter påskeferien hans (skal i barnehagen mandag og tirsdag). Så får han nytt egg av mormor og bestefar på påskeaften, som også er 5-årsdagen, så det blir nok litt av en dag. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
En som trener
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?Jeg trodde første påskedagsmorgen var standard jeg (påskemorgen slukker sorgen osv), men tydeligvis ikke. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gir dere påskeeggene?Jeg har vokst opp med å få på påskeaften, og siden vi nesten alltid er hos foreldrene mine i påsken har vi fortsatt den tradisjonen. Letingen er på lørdag ettermiddag, så vidt jeg husker. Jeg ordner selv eggene, og ungene har hvert sitt forholdsvis lille metallegg. Snuppa får godteri, pluss klistremerkeøredobber og en Polly Pocket-dukke. Lillebror får for første gang i år, og får en smoothie fra Ellas kitchen (som han elsker) og kanskje en kjeks eller riskake eller noe.
|
|
|
|
#47 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?Normalt har de fått de på påskeaften før frokost, men i år skal minsten få egget sitt på onsdag kveld.
|
|
|
#48 |
|
nygift
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?I år får de på skjærtorsdag, jeg gjemmer 5 egg til hver, men har ikke så mye godteri oppi.
|
|
|
|
#49 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?Da jeg var liten fikk vi første påskedag om morgenen, men jeg har etterhvert gjort om på den tradisjonen og gir påskeeggene på påskeaften om dagen (som et utvidet lørdagsgodt, med litt mer spesielle figurer osv). Masse godteri før frokost har liksom aldri vært helt tingen for småbarn. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Når gir dere påskeeggene?
Slik gjør vi det også, bare at hos oss gjemmer påskeharen eggene ute i hagen. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Når gir dere påskeeggene?Påskeharen var her i natt, i morges var det full jakt i stua her.
|
|
|
#53 |
|
flisespikker
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?Vi har vel delt ut fylte papp-egg på påskeaften før, men nå var vi i London forrige uke og kjøpte et ganske stort egg av mørk sjokolade som bygave til Poden. Han fikk det så snart vi kom hjem, og fikk begynne å spise litt av det sist helg. (Han må nesten få det fordelt ut over hele ferien for å rekke å spise det opp.
|
|
|
#54 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Når gir dere påskeeggene?Vi gir lørdag morgen.
|
|
|
#55 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gir dere påskeeggene?Vi har hatt påskeeggjakt ute i dag, eggene var godt plastret inn så de ikke |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Når gir dere påskeeggene?Jeg har vokst opp med eggejakt på morgenen 1. påskedag.
|
![]() |
|
|