Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når gir dere påskeeggene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-10, 21:44   #41
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere påskeeggene?

På påskeaften som lørdagsgodt. Litt mer enn vanlig lørdagsgodt, men de får ikke enorme mengder.

Gammel 28-03-10, 22:17   #42
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han fikk fra svigermor igår, men det har vi ikke åpnet ennå på grunn av utallige bursdagsfeiringer. Jeg tenker han får det tirsdag kveld jeg, for da starter påskeferien hans (skal i barnehagen mandag og tirsdag). Så får han nytt egg av mormor og bestefar på påskeaften, som også er 5-årsdagen, så det blir nok litt av en dag.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 22:21   #43
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde første påskedagsmorgen var standard jeg (påskemorgen slukker sorgen osv), men tydeligvis ikke. Tror det blir det i år også, kan jo ikke flytte på det, det ville være som å flytte på når man får julegaver.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 22:30   #44
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vokst opp med å få på påskeaften, og siden vi nesten alltid er hos foreldrene mine i påsken har vi fortsatt den tradisjonen. Letingen er på lørdag ettermiddag, så vidt jeg husker. Jeg ordner selv eggene, og ungene har hvert sitt forholdsvis lille metallegg. Snuppa får godteri, pluss klistremerkeøredobber og en Polly Pocket-dukke. Lillebror får for første gang i år, og får en smoothie fra Ellas kitchen (som han elsker) og kanskje en kjeks eller riskake eller noe.

Gammel 28-03-10, 22:31   #45
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påskeaften. De spiser opp godtet før frokost uansett, så det spiller ikke så stor rolle hvilken dag det kommer på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 16:07   #46
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Hos oss gjemmer påskeharen eggene på påskeaften, sånn rett før barne-tv.

Gammel 29-03-10, 18:59   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Normalt har de fått de på påskeaften før frokost, men i år skal minsten få egget sitt på onsdag kveld.
Da får han litt godis han kan kose seg med hele resten av påsken, ellers havner jo alt bare hjemme igjen siden vi stort sett reiser hjem søndag.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 19:36   #48
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I år får de på skjærtorsdag, jeg gjemmer 5 egg til hver, men har ikke så mye godteri oppi.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 13:00   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var liten fikk vi første påskedag om morgenen, men jeg har etterhvert gjort om på den tradisjonen og gir påskeeggene på påskeaften om dagen (som et utvidet lørdagsgodt, med litt mer spesielle figurer osv). Masse godteri før frokost har liksom aldri vært helt tingen for småbarn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 13:10   #50
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Da jeg var liten fikk vi første påskedag om morgenen, men jeg har etterhvert gjort om på den tradisjonen og gir påskeeggene på påskeaften om dagen (som et utvidet lørdagsgodt, med litt mer spesielle figurer osv). Masse godteri før frokost har liksom aldri vært helt tingen for småbarn.

Slik gjør vi det også, bare at hos oss gjemmer påskeharen eggene ute i hagen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 14:40   #51
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I år fikk de på skjærtorsdag.

Gammel 01-04-10, 14:42   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påskeharen var her i natt, i morges var det full jakt i stua her.

Gammel 01-04-10, 14:54   #53
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vel delt ut fylte papp-egg på påskeaften før, men nå var vi i London forrige uke og kjøpte et ganske stort egg av mørk sjokolade som bygave til Poden. Han fikk det så snart vi kom hjem, og fikk begynne å spise litt av det sist helg. (Han må nesten få det fordelt ut over hele ferien for å rekke å spise det opp. )

Gammel 01-04-10, 15:12   #54
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir lørdag morgen.

Gammel 01-04-10, 15:12   #55
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt påskeeggjakt ute i dag, eggene var godt plastret inn så de ikke
skulle bli våte i det flotte været vi har hatt.
Påskeharen hadde byttet tegningene ungene hadde laget til han (og lagt i
postkassen) med brev og skattekart
De er flinke og spiser bare litt så de skal kunne kose seg hele påsken!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:59   #56
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vokst opp med eggejakt på morgenen 1. påskedag.
Mannen min nekter å være med på den, og har innførst eggejakt på påskeaften, så da ble det visst bare sånn da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.