Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 14:55   #261
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

På et diskusjonsforum er det ikke bare det å mene de bra greiene som er essensielt, det er å klare å formidle de også.

Ja. Og én måte (ikke den eneste, men en av de viktigste) å bli "innflytelsesrik" på et skriftlig diskusjonsforum på er å være flink til å formidle seg skriftlig. Når jeg ofte respekterer/beundrer det f.eks. Polyanna skriver, så er ikke det fordi jeg liker henne, eller fordi hun er en "profilert" bruker - sammenhengen er omvendt; jeg liker henne, og hun er profilert, fordi hun er klok og velformulert.

Gammel 27-03-10, 14:55   #262
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På et diskusjonsforum er det ikke bare det å mene de bra greiene som er essensielt, det er å klare å formidle de også.

Mene de bra greiene.........

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:56   #263
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg fikk også det inntrykket, denne tråden fikk meg til å tenke om igjen:

http://www.foreldreportalen.no/forum...+eller+innhold

Jeg synes det er altfor lenge siden sist noen har kontaktet meg for at jeg skal godkjenne en overskrift.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:57   #264
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 27-03-10, 15:00   #265
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Mens jeg da tror at i en skumming, stopper mange opp ved de kjente og siterer dem, selv om de ukjente kan ha formulert det samme på en enda mer gnistrende måte tidligere. Jeg er HELT enig i at det er lettere å være enig i et velformulert innlegg, men jeg personlig synes ikke det er det som skiller innleggene som blir valgt ut som tilbedelsesverdige og hvilke som ikke blir det.

Jeg skal gjerne innrømme at når jeg skumleser forumet, sånn litt her og litt der, så er det mer sannsynlig at jeg stopper opp ved en tråd eller et innlegg dersom noen av de brukerne jeg kjenner til fra før er med i diskusjonen. Men svarer jeg i en tråd, så leser jeg stort sett alt som står (bortsett fra skumming av lange tråder som jeg kommer sent inn i, for eksempel på grunn av en innrapportering). Og når jeg velger ut et innlegg jeg vil sitere eller prikke fordi jeg synes det er så godt formulert, så er det formuleringene jeg velger ut fra, ikke om det er noen jeg "kjenner" eller ikke som har skrevet det.

Klart, alle er ikke enige i hvilke innlegg (eller meninger, eller formuleringer) som er best. Det er ikke så rart. Så noen ganger vil selvsagt noen velge å "tilbe" ett innlegg, selv om du mener et annet var bedre - jeg ser jo også ofte at folk jubler eller applauderer for ting som ikke jeg synes er så bra som mye annet. Og jeg skal selvsagt ikke nekte for at det også kan være litt sånn som du skisserer det. Men du må nesten også ta med i betraktning at "høyt respekterte" brukere ikke har blitt det av seg selv, de har blitt det fordi mange har likt det de har skrevet. Så grunnen til at disse ofte blir lagt mer merke til i diskusjoner er gjerne i stor grad den samme som grunnen til at de ble "profilerte" i utgangspunktet - nemlig at de formulerer seg på en måte som mange verdsetter og respekterer.

Gammel 27-03-10, 15:00   #266
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Mene de bra greiene.........

Huh? Nå skal jeg la være å kommentere det entusiastiske antallet punktum, la være å irritere meg over at du ikke skriver hva du egentlig mener, og heller være snill&hyggelig og fortelle hva jeg mente, siden det tydeligvis ikke var åpenbart.

Med "de bra greiene", mener jeg at hvis målet er å oppnå tilber-smileyer, så må man nødvendigvis mene noe noen andre mener er bra. (Og gjerne formulere det på en måte som er forståelig.)

Hva som er bra, er selvfølgelig fullstendig relativt og kommer an på øynene som leser.

Gammel 27-03-10, 15:37   #267
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

aC, jeg tror jeg oppfattet innlegget kanskje likt som Imma - rett og slett bare vittig formulert!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:40   #268
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

aC, jeg tror jeg oppfattet innlegget kanskje likt som Imma - rett og slett bare vittig formulert!

Du har misforstått sjargongen helt - du skal være enig med aC, hun er tross alt Noen og Profilert.

Gammel 27-03-10, 15:42   #269
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja? Vel, i så fall er jeg fordomsfull pga. for mange diskusjoner med Imma på at det kun er "lov" til å mene det "de kule", (that would be me), mener. Da er det bare å beklage tonen i svaret til Imma.

Gammel 27-03-10, 15:48   #270
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det meningen at man bare skal ha sansen for de som aldri får en til å se rødt her inne? Har jeg gjort alt feil?

Ja, for det er folk jeg har sansen for her som noen ganger kan få meg til å ønske at man kunne strekke armene inn i skjermen for å filleriste dem, altså. Jeg ville ha savnet dem om de sluttet på FP.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 15:56   #271
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja? Vel, i så fall er jeg fordomsfull pga. for mange diskusjoner med Imma på at det kun er "lov" til å mene det "de kule", (that would be me), mener. Da er det bare å beklage tonen i svaret til Imma.

Lurer på hvilke diskusjoner dette er? Jeg vet vi har diskutert før men jeg har ALDRI hevdet, eller insinuert at alle må mene det samme. Forøvrig har jeg aldri omtalt noen som "de kule". Les innleggene mine over en gang til, uten å allerede ha bestemt deg for hva jeg mener.

Sist redigert av Imma : 27-03-10 kl 16:29.
Gammel 27-03-10, 16:13   #272
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Åh! Meg? Meg? *vil heller settes i bås enn å bli ignorert*

Alltid glad for å hjelpe til! (Hvis jeg skal være ærlig så opplever jeg ikke deg som spesielt sossete i den settingen som jeg tenkte på. Ikke harry heller. :forsikrer: )

Det er noe jeg skulle kommentere som ble nevnt tidligere i tråden når det gjelder "de profilerte". Nå husker jeg ikke nøyaktig hva det dreide seg om. I mitt hode er ikke "de mest profilerte" nødvendigvis de som får mest kreditt, som folk alltid er enig med, de kuleste. (Sorry Smilefjes og Liven, men jeg synes dere er kule allikevel altså. ) I begrepet profilert legger jeg hvem som gjør seg mest bemerket, og det kan like gjerne være negativt som positivt.

Gammel 27-03-10, 16:14   #273
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia: Jeg er enig i at Polyanna ofte fortjener ros for det hun skriver. Grunnen til at jeg nevnte henne, var at det var det eneste eksempelet jeg kunne komme på (i farten) der jeg har stusset over bruken av Vedkommede mente sikkert at innlegget var godt formulert, mens jeg for min del ikke kunne se nevneverdig forskjell på hennes innlegg og flere andre i tråden.

Slilpadda: Jeg mente at pinlige smileyer forekommer, ikke at det er så fryktelig mange av dem. ("Fjørti" var det vel Imma som skrev?) Har ingen oversikt over hvor mange, eller hvem som, etter min mening, får pinlige -smileyer

Jeg har fått mange.

Se der, ja. Mysteriet med de pinlige smileyene ble brått løst.

Jøss, rine.

Du skal ha for en usedvanlig imponerende evne til å få enhver tråd om FP generelt til å handle om deg spesielt og dine meninger om FP og andre brukere.

Jeg synes jo at jeg, på lik linje med alle andre her, må få lov til å svare for meg. Både når jeg blir beskyldt for å være ufin, og når jeg blir satt i bås som "slem Høyre-kvinne." Selv om du, en -profilert bruker( )- synes det ble litt mye "rine" her.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det tror jeg det er delte meninger om. Jeg husker flere diskusjoner hvor folk har reagert på din fremferd og det har blitt en diskusjon basert på nettopp det.

Det vet jeg, men de har vel neppe gått ut på at jeg har gått til personangrep på noen? Mest sannsynlig har det vel handlet om at jeg har vært ufin mot en gruppe mennesker og så har ett eller annet *insert nytt skjellsord* tatt det personlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:22   #274
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det vet jeg, men de har vel neppe gått ut på at jeg har gått til personangrep på noen? Mest sannsynlig har det vel handlet om at jeg har vært ufin mot en gruppe mennesker og så har ett eller annet *insert nytt skjellsord* tatt det personlig.

Nå kan man faktisk lett være ufin mot en gruppe mennesker på en slik måte at man innlemmer de utsatte enkeltvis også. Slik at det faktisk blir naturlig å ta det personlig. Et godt eksempel på eksperter på dette området gjennom de siste 30 årene; Frp. Jeg synes å huske at du (etter min mening) innimellom har bikket litt i over i generaliseringer, og at du blir kjempeoverrasket over at noen lar seg provosere - noe som du da kanskje tolker at det blir tatt personlig. (At man lar seg provosere behøver nødvendigvis ikke bety at man har tatt det personlig.) For min del dreier det seg om kommunikasjonsmåte og diskusjonsteknikk.

Gammel 27-03-10, 16:27   #275
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Slilpadda: Jeg mente at pinlige smileyer forekommer, ikke at det er så fryktelig mange av dem. ("Fjørti" var det vel Imma som skrev?)

Nei!!! Det var ikke meg.

Gammel 27-03-10, 16:30   #276
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Fjørti er enn innarbeidet begrep i mitt vokabular. Men jeg kan ikke huske å ha skrevet det i denne tråden.

Gammel 27-03-10, 16:43   #277
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare svare for meg selv, men det jeg noen ganger har fått litt i vrangstrupen er ikke å bli kalt ting eller holdninger som står langt unna mine. Sånne ting kan kanskje treffe et sårt punkt, men like gjerne utløse latter. Det er heller den "sånn er det bare"-greia. Da gjerne kombinert med å definere de som mener noe annet som naive, dumme osv. Altså får jeg litt fnatt når premissene for en diskusjon skal vris til å bli "Verden i følge rine" hvor alt annet enn din fasit blir teit.

Når det er sagt så har jeg faktisk sansen for deg og synes FP ville ha blitt kjedeligere uten deg. Du er bare himla frustrerende å diskutere med noen ganger.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 16:48   #278
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Når det er sagt så har jeg faktisk sansen for deg og synes FP ville ha blitt kjedeligere uten deg. Du er bare himla frustrerende å diskutere med noen ganger.

Enig!

Gammel 27-03-10, 17:04   #279
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den setningen forstod jeg ikke helt. Hvis man ikke reagerer som privatperson, hva reagerer man som da?

Man kan reagere prinsippielt eller ut fra en norm om hvordan man ønsker at ting skal være. Man kan ha distanse til det man leser og skriver og ikke la alt gå rett inn eller tro at andre reagerer privat, i betydningen forsvar.

Gammel 27-03-10, 17:05   #280
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Pjøver du å fjemstå såmm en kylling?

Nå først gikk det opp for meg at du prøvde å kalle meg blånn og domm og jeg skjønte det ikke.

Emneord
personangrep

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.