|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Er du kresen eller altetende? | |||
| Jeg er superkresen / Jeg er bare kresen på noen matvarer (med dårlig grunn) |
|
6 | 3,68% |
| Jeg er kresen |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er litt kresen |
|
23 | 14,11% |
| Jeg er bare kresen på noen matvarer (med god grunn!) |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er altetende, med unntak av noen få matvarer (med god grunn!) |
|
57 | 34,97% |
| Jeg er altetende, med unntak av hederlige intoleranseårsaker |
|
5 | 3,07% |
| Jeg er altetende |
|
25 | 15,34% |
| Jeg er altetende (inkl. værtestikler etc.) |
|
5 | 3,07% |
| Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Er du kresen?Iiik det høres sikkert ut som om jeg er kjempesær, men jeg spiser mat jeg får servert i selskap uten å fortrekke en mine, selv om jeg ikke synes det er noe godt. Da handler det ikke om hva jeg liker, men om respekt for vertskapet. |
|
|
|
#42 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Er du kresen?Jeg er kresen i den forstand at jeg ikke liker et par matvarer folk flest bruker i matvarer, og når det ene er sopp og det andre er løk/hvitløk så sliter jeg litt
|
|
|
|
#43 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Er du kresen?
Spiser ikke blodmat, hodemat (fiskehode, smalahove), lever, marsipan (sånn med tanke på kaker og søtt) og sikkert noen andre ting jeg ikke kommer på i farten.
|
|
|
#44 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Spiser vel det aller meste og klarer fint å unngå det som jeg har problemer med å spise i det daglige uten at noen merker noe til det.
|
|
|
|
#45 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du kresen?Så lenge jeg får overskuddsmarsipanen så kan vi godt notere gode grunner på kokosbollen vår. :generøs:
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Jeg er ikke kresen i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
saftig
|
Sv: Er du kresen?Jeg spiser alt og syns det er morsomt å smake på nye ting. Har veldig lyst til å smake haggis og værtestikler! Smalahove er nydelig! Margbein likeså.
|
|
|
#48 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Er du kresen?Jeg er altetende, men kresen på hvordan det jeg spiser er laget.
|
|
|
#49 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Er du kresen?Jeg har blitt voksen så jeg smaker på det meste!!!
|
|
|
|
#50 |
|
saftig
|
Barndomstraumer er nok årsaken til at jeg også har problemer med denne maten.
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du kresen?Vanskelig å si. Jeg var vel kresen som barn siden jeg ikke likte typisk barnemat som pølse, burger, ketschup osv. Som voksen takler jeg heller ikke ensidig mat og går heller sulten enn å spise det samme igjen og igjen. Jeg er derimot alltid åpen for nye og gode smaksopplevelser, og sånn sett er jeg ikke kresen og det er ingen råvarer jeg absolutt styrer unna.
|
|
|
#52 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#53 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er du kresen?Jeg er oppvokst med at man smaker på alt,
|
|
|
#54 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Er du kresen?Eg et alt, nesten. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Jeg trodde vel ikke jeg var kresen.Men siden jeg ikke liker verken Oreokake,ostekake,gulrotkake osv. Så er jeg vel det...
|
|
|
#56 |
|
Epikur
|
Sv: Er du kresen?Jeg er altetende, det er ingen matvarer jeg ikke liker. Men jeg er kresen sånn som Maxi, jeg liker ikke vonde varianter av matretter eller ødelagte råvarer. Jeg elsker en god hvit saus, men en kjip hvit saus laget på margarin med klumper?
|
|
|
#57 |
|
Epikur
|
Sv: Er du kresen?Jeg elsker varm blodpudding med rosiner, servert med hjemmelaget tyttebærsyltetøy og smeltet smør og sukker. Nyyydelig. Men det skal lages på rette måten av en som har "sansen". Min mor serverer feks lever, som er bedre enn de fleste biffgryter. (Mange klarer jo på den annen side å voldta kjøtt på en slik måte at biffkjøttet smaker lever
|
|
|
#58 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#59 |
|
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Tror jeg er rimelig altetende, på den måten at blir jeg servert det klarer jeg å spise det. Med unntak av "ekstrem-mat" da, men det pleier jeg ikke få servert så det har ikke vært noe stort problem. Men er mye jeg ikke lager selv da, feks sild og innmat, det hadde vi myyyyye av når jeg vokste opp
|
|
|
|
#60 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Er du kresen?Jeg er kresen på noen matgrupper, skjell og innmat spiser jeg overhodet ikke, ikke for å være høflig engang, (men jeg takker nei på en høflig måte, da
|
![]() |
|
|