Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lesesirkel: Hvilken bok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Lesesirkel: Hvilken bok skal vi lese?
The Road ("Veien" ) - Cormac McCarthy 19 37,25%
Jeg forbanner tidens elv - Per Petterson 10 19,61%
Der Vorleser ("Høytleseren") - Bernhard Schlink 6 11,76%
May Contain Nuts ("Kan inneholde spor av nøtter") - John O'Farrell 6 11,76%
Donald Pocket Bok 358 ("Min første million") 11 21,57%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-10, 08:33   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Lesesirkel: Hvilken bok?

Og nå la han til: Det er ... det er riktig.

Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 08:34   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hm.

Den passer visst ikke for meg likevel. Jeg tar Donald jeg da.

Sist redigert av Slettet bruker : 23-02-10 kl 08:47.
  Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 08:53   #23
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg lest Petterson (og ble virkelig skuffet), men jeg tror jeg skylder den å lese den én gang til. Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg ble så skuffet nemlig. "The Road" går neppe bra, jeg er forferdelig ømskinnet blitt.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 09:06   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en sart sjel når det kommer til bøker og filmer, og kan ikke være med hvis valget faller på Veien. Men jeg er gjerne med ved senere avstemninger.

Gammel 23-02-10, 09:47   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veien

Ja, hvor lang tid?
To uker? Tre? En mnd?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:16   #26
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er en sart sjel når det kommer til bøker og filmer, og kan ikke være med hvis valget faller på Veien. Men jeg er gjerne med ved senere avstemninger.

Slutter meg til Tjorven og flere andre. Dystopier er ikke for meg.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:38   #27
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg lest litt om The Road, og skjønner at Hellemyrsfolket er rene feel good boken i forhold. :grøss: Litt skeptisk kjenner jeg. Er det en grei bok å lese på engelsk tror dere?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:59   #28
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Høytleseren er jo boka som filmen "The Reader" er basert på. Jeg stemte på den jeg!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 13:33   #29
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg fått diverse bøker fra biblioteket. Er det tatt en avgjørelse? Kjører vi en bok per måned? Jeg bestemte meg for å droppe "Veien" (sart sjel), men nå har jeg den i hus så da kan det hende jeg prøver meg allikevel.

Gammel 27-02-10, 15:20   #30
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ut fra det dere sier lurer jeg på om "The Road" ikke er helt boka for meg akkurat nå, men ellers er jeg i grunnen indifferent. Jeg vil bare ha ei ny bok å lese, så jeg henger meg antakelig på det som blir valgt her og så ser jeg hvor mye jeg får lest framover. Håper på sovebaby!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:21   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk Veien i posten i dag !

Gammel 27-02-10, 16:54   #32
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg slenger meg med i koret og står over The Road. Jeg er også en ganske sart sjel!

Gammel 28-02-10, 17:19   #33
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har nå alle bøkene liggende hjemme. Bortsett fra Veien, som hadde ganske lang ventetid på biblioteket.

Hva blir vi enige om?

Gammel 28-02-10, 19:09   #34
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo klart flertall for The Road, så da synes jeg vi skulle banke gjennom den.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 19:16   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Gammel 28-02-10, 19:16   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men hvor lang lesetid?

Gammel 28-02-10, 22:07   #37
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men hvor lang lesetid?

Et par timer.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 22:07   #38
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En måned synes jeg, eller blir det for mye?. Skal vi like gjerne sette opp de neste bøkene med en gang, slik at folk får bestilt og kjøpt inn og sånt? Også slipper vi langtekkelige avstemninger hver lesesirkelomgang.

Gammel 28-02-10, 22:15   #39
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diskusjonsstart 1. april? Eller skal vi starte diskusjon før påskeferien, for da blir det sikkert en del frafall?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:06   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

For min del holder et par uker lenge. Den er jo ikke SÅ tykk heller?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.